P 47D Thunderbolt Razorback, 1:32 Trumpeter

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: P 47D Thunderbolt Razorback, 1:32 Trumpeter

Postprzez Jacek K » piątek, 18 kwietnia 2014, 12:10

Wybór farb zawsze zależy od indywidualnych upodobań. Ja przeważnie maluję akrylami.W tym jednak przypadku specjalnie kupiłem wcześniej tą emalię.Stosując akryle nie osiągnąłbym zamierzonego celu ze względu na zbyt dużą łatwość w ścieraniu. Stan obecny modelu to dopiero 9 sesji a jeszcze prawie drugie tyle przede mną. Do tej pory jestem zadowolony bo na tym etapie chciałem osiągnąć zróżnicowanie powierzchni na panelach z uwzględnieniem linii podziału blach i linii nitów. Wytarcia farby a nie tylko odpryski itd.Teraz dopiero kolor nabierze głębi (przynajmniej takie jest założenie :) ). Robię całą operację nieco odwrotnie bo zaczynam od jaśniejszych odcieni i przecierek do spodnich warstw a dopiero potem polecę z tym co najmniej wytarte i zużyte. Liczę, że osiągnę dobry efekt (wcześniejsze próby były bardzo zachęcające).
Ostatnio edytowano piątek, 18 kwietnia 2014, 15:09 przez Jacek K, łącznie edytowano 1 raz
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 13:53

Reklama

Re: P 47D Thunderbolt Razorback, 1:32 Trumpeter

Postprzez Jacek K » piątek, 18 kwietnia 2014, 15:07

Po 10 sesji. Na pokrywie amunicyjnej próbka koloru bazowego bez rozcieńczania.
Obrazek
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 13:53

Re: P 47D Thunderbolt Razorback, 1:32 Trumpeter

Postprzez Jacek K » piątek, 18 kwietnia 2014, 17:37

Podejścienr 11.Różnicemiędzy sesjami może nie są duże ale już między trzema kolejnymi to widać wyraźnie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 13:53

Re: P 47D Thunderbolt Razorback, 1:32 Trumpeter

Postprzez Jacek K » sobota, 19 kwietnia 2014, 20:46

Kolejna już runda z malowankami. W końcu musiałem się zmierzyć z gwiazdami na burtach. Nie było to łatwe malowanie ze względu na to iż trzeba było podzielić szablon na kilka części. Teraz jeszcze dwie sesje z kolorem i to będzie na tyle z farbami. Kolor zaczyna już dojrzewać do próbki bazowego na pokrywie komory amunicyjnej. Jednocześnie zaczyna być bardziej widoczne zróżnicowanie powierzchni i wychodzą otarcia.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 13:53

Re: P 47D Thunderbolt Razorback, 1:32 Trumpeter

Postprzez Jacek K » niedziela, 20 kwietnia 2014, 11:47

Kolejna sesja. Gwiazdy na kadłubie jeszcze świeże, więc ich nie ruszam do wtorku. Reszta już po prawie ostatnich zabiegach. Metoda malowania, którą wybrałem jest może praco i czasochłonna ale za to większość tego co chce się osiągnąć pokazując używany samolot wychodzi w trakcie. Pokazują się otarcia obicia i przebarwienia powierzchni. Można to łatwo kontrolować dlatego nie ma strachu, że po jednym razie się” przedobrzy”. Na dziś wygląda to tak
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 13:53

Re: P 47D Thunderbolt Razorback, 1:32 Trumpeter

Postprzez Jacek K » wtorek, 22 kwietnia 2014, 15:28

Kolejna już aktualizacja malowanek. Tym razem z kolorami już finto. Teraz kolej na drobne kalki (wszystko co większe będzie lub już jest namalowane). Na koniec, jeszcze przed „satyną” podpudruję w kilku miejscach.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 13:53

Re: P 47D Thunderbolt Razorback, 1:32 Trumpeter

Postprzez walterek » środa, 23 kwietnia 2014, 11:37

pracochłonna metoda – ale było warto :!:
pozdrawiam

walterek
---
na stoliku w 1/48:
J2M3 Raiden z bocznym działkiem
Avatar użytkownika
walterek
 
Posty: 96
Dołączył(a): sobota, 9 lutego 2008, 13:24

Re: P 47D Thunderbolt Razorback, 1:32 Trumpeter

Postprzez Sparrow » środa, 23 kwietnia 2014, 12:15

Mam wątpliwość w kwestii łączenia skrzydła z kadłubem. Modele samolotów przeważnie mają podział płata w miejscu, w którym łączy się z kadłubem, a właściwie w miejscu, w którym oprofilowanie przejścia skrzydło-kadłub styka się ze skrzydłem. Modelarze przeważnie zostawiają tam naturalną szczelinę, która w zależności od jakości modelu bywa mniejsza lub większa. W Twoim modelu pojawiła się tam widoczna szczelina, która (na zdjęciach) wygląda tak jak np. połączenie lotki z płatem.
Jacek K napisał(a):Obrazek


Na fotografii ze strony http://www.368thfightergroup.com widać, że łączenie płata z oprofilowaniem kadłuba nie odbiega od innych linii podziałowych. Obrazek

Wiem, że jest to samolot odrestaurowany, latający na pokazach, ale samoloty z lat wojny też nie miały tam szpar. Dawno temu, kiedy jeszcze udawało mi się czasem skończyć jakiś model, bardzo nie lubiłem szpachlowania tych rejonów, bo ciężko było je obrabiać. W skali 1/72 to pewnie nie razi, ale w 1/32 już trochę jest to widoczne. Tym bardziej, że sporo pracy włożyłeś w detalowanie modelu i samo malowanie.
Sparrow
Avatar użytkownika
Sparrow
 
Posty: 642
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 14:08
Lokalizacja: Poznań

Re: P 47D Thunderbolt Razorback, 1:32 Trumpeter

Postprzez Jacek K » środa, 23 kwietnia 2014, 13:48

W miejscu , które pokazujesz naciąłem linię ale delikatną. Teraz mocno ją widać bo brakuje tam jeszcze drobnych obić a ujęcie jest prosto z góry. Bardziej z profilu widać, że nie ma tam szpary. Dobrze jednak, że ktoś to zauważył bo faktycznie teraz jest trochę przesadzone.
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 13:53

Re: P 47D Thunderbolt Razorback, 1:32 Trumpeter

Postprzez shadowmare » środa, 23 kwietnia 2014, 21:13

No, malowanie nie wyszło tak źle ale następnym razem kup Gunziaki, uwierz mi naprawdę są lepsze. Co do tych zabiegów z robieniem wielowarstwowej powłoki malarskiej to jestem nie przekonany. Może na żywo to inaczej wygląda.
Avatar użytkownika
shadowmare
 
Posty: 1578
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 20:54

Re: P 47D Thunderbolt Razorback, 1:32 Trumpeter

Postprzez Murek » środa, 23 kwietnia 2014, 21:22

Metoda malowania czasochłonna ale efekt będzie wyjątkowy i trudno będzie przejść koło tego modelu obojętnie. No i najważniejsze, że będzie wyglądał jak pomniejszony obiekt a nie pomalowany kawałek plastiku :D
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3003
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 23:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: P 47D Thunderbolt Razorback, 1:32 Trumpeter

Postprzez Jacek K » czwartek, 24 kwietnia 2014, 20:00

Ta wielowarstwowa powłoka naprawdę wygląda całkiem nieźle. Robiłem to dopiero drugi raz ale efekt (zwłaszcza na jednym kolorze kamo) jest całkiem przyzwoity. Już w trakcie malowania mamy kontrolę nad przebarwieniami, wytarciami itd a pomalowana powierzchnia dostaje głębi staje się ciekawsza. Teraz kładą się filtry a w okolicach weekendu ten etap będzie już gotowiec. Jest jeszcze masa duperelek do doklejenia i dorobienia: jeszcze nie tknąłem podwozia, trzeba zrobić nowe pokrywy km-ów, amunicja już się robi. Dorobię też nowe okapotowanie silnika (tylko do zdjęć), normalnie będzie odkryty silnik.
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 13:53

Re: P 47D Thunderbolt Razorback, 1:32 Trumpeter

Postprzez Jacek K » piątek, 2 maja 2014, 17:51

Było ostatnio trochę czasu (święta a teraz długi weekend) poczyniłem pewne postępy w budowie T-bolta:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jacek K
 
Posty: 271
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2012, 13:53

Re: P 47D Thunderbolt Razorback, 1:32 Trumpeter

Postprzez marco2607 » piątek, 2 maja 2014, 19:45

Miałem już nie pisać w warsztatach, ale nie mogę się powstrzymać. :shock:
Za silnik 6+ :!: :!: :!: :!: :!:
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
marco2607

Animal Planet
 
Posty: 3306
Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2009, 18:25
Lokalizacja: Białystok

Re: P 47D Thunderbolt Razorback, 1:32 Trumpeter

Postprzez walterek » sobota, 3 maja 2014, 14:19

cacuszko – chciałbym kiedyś dojść do Twojego poziomu...
pozdrawiam

walterek
---
na stoliku w 1/48:
J2M3 Raiden z bocznym działkiem
Avatar użytkownika
walterek
 
Posty: 96
Dołączył(a): sobota, 9 lutego 2008, 13:24

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości