F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » poniedziałek, 8 września 2014, 15:57

Powiedziałbym, że miałem raczej mało czasu. 1 model bez dodatków w 1.5 miesiąca to nie jest super wyczyn. Teraz trochę sprawy uporządkowałem, mam warunki do prowadzenia warsztatu na forum, więc powinno być lepiej.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Reklama

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » wtorek, 9 września 2014, 21:51

Ja porównuję z moimi możliwościami: dla mnie to jest pieruńsko szybko, że się tak kolokwialnie wyrażę.
Solidne zrobienie 1:48 to trzy miesiące lekko licząc, a tę moją Sukę w 1:72 to będę robić przynajmniej 2 miesiące.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » wtorek, 9 września 2014, 22:03

Solo napisał(a):a tę moją Sukę w 1:72 to będę robić przynajmniej 2 miesiące.

Cooo? :mrgreen:
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » wtorek, 9 września 2014, 22:09

Miesiąc już robię, a końca nie widać.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » środa, 10 września 2014, 09:04

Sukę czy Sufę?
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » środa, 10 września 2014, 11:05

Moją Sufę nazywam suką, bo wredna jest. :)
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » środa, 1 października 2014, 22:35

Witam.

Mniej więcej wpasowałem już wnęki podwozia.
Obrazek

Trzeba jeszcze zamaskować przy przedniej dziurę. Wklei się kawałek polistyrenu.
Obrazek

Główne wpasowałem przez podklejenie po bokach kawałków polistyrenu. Trochę się podszlifowało i na szerokość jest ok. Tylna przestrzeń do podklejenia polistyrenem, bo żywica jest za krótka.
Obrazek

Najgorsze przede mną, czyli wyprowadzenie wlotu powietrza na wysoki połysk. Tak proponuje to Hasegawa:
Obrazek
Obrazek

Do wersji jednoosobowej nie mam żywicznego kokpitu więc postanowiłem tam zainstalować pilota. Jest w trakcie operacji łokcia, bo nie sięgał do drążka. Panele Hasegawy są całkiem w porządku jak na plastik, ale fotel dosyć biedny.
Obrazek
Obrazek

Rzut oka na całość. Szybki pocieniłem i całe wypolerowałem. Nie wiem czemu dwuosobowa wyszła mleczna na zdjęciu, w rzeczywistości jest taka jak jednoosobowa.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » środa, 1 października 2014, 22:38

Jak to pocieniłeś? Wyszlifowałeś całe owiewki żeby były cieńsze??

Co do wnęki podwozia (głównego), to czy mi się wydaje czy ona nie jest trochę za krótka i wystaje z obu końców?
Jak to zamaskujesz? Też kawałkami polistyrenu?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » czwartek, 2 października 2014, 08:49

Solo napisał(a):Jak to pocieniłeś? Wyszlifowałeś całe owiewki żeby były cieńsze??

Dokładnie

Solo napisał(a):Co do wnęki podwozia (głównego), to czy mi się wydaje czy ona nie jest trochę za krótka i wystaje z obu końców?
Jak to zamaskujesz? Też kawałkami polistyrenu?

Czytamy ze zrozumieniem ;)
karambolis8 napisał(a):Tylna przestrzeń do podklejenia polistyrenem, bo żywica jest za krótka.

Na razie wnęka nie jest wklejona. Jak będę wklejał to dosunę ma maksa do przodu i szpara będzie tylko z tyłu.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » czwartek, 2 października 2014, 13:52

Jestem pod wrażeniem pracy nad tymi owiewkami. Proca musiała być tytaniczna.
Choć moim zdaniem niezbyt warta tego efektu.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » czwartek, 2 października 2014, 14:15

Trochę szlifowania papierami, nic tytanicznego.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Voltan » czwartek, 2 października 2014, 15:54

Solo napisał(a):Choć moim zdaniem niezbyt warta tego efektu.

A ja myślę, że warta, bo teraz owiewka wygląda cudnie.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 20:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Dorotka » czwartek, 2 października 2014, 15:57

:)

Świetnie się to zapowiada :) Podglądam i się uczę :!:

Pozdrawiam
:)
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 11:31

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » czwartek, 2 października 2014, 16:17

karambolis8 napisał(a):Trochę szlifowania papierami, nic tytanicznego.


Polerowanie to rozumiem, ale odchudzenie.
Możesz dokładniej opisać jak to robiłeś, jakie papiery itp.?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez leonn » czwartek, 2 października 2014, 18:12

ma to sens.im cieńszy plastik tym mniejsze przekłamanie/zakrzywienie/zniekształcenie
leonn
 
Posty: 39
Dołączył(a): czwartek, 21 listopada 2013, 14:47

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości