Kalkomanie - standard |
Wpisany przez Maciej Portala | |||
Tym razem zaprezentuję jak nakładam kalkomanie - standard, również na przykładzie Lamborghini Gallardo Polizia.
1. Co będzie nam potrzebne:
Co jeszcze a czego nie ma na zdjęciu:
UWAGA:Karoseria jest częściowo wyszlifowana i gdzie była potrzeba tam wypolerowana. Cały model będzie werniksowany. Przed przystąpieniem do pracy należy sprawdzić jak kalki reagują na płyny zmiękczające – zawsze się znajdą jakieś niewykorzystywane elementy. 2. Po wycięciu wybranego elementu kalkomanii z arkusza zanurzam go na ok. 5 sekund w dość ciepłej wodzie. Na miejsce docelowe kalkomanii nakładam dość sporą ilość płynu SET. 3. Biorę kalkomanię z arkusza za pomocą nożyka/pałeczki stomatologicznej tak aby nie było na niej zbyt dużo wody i nakładam kalkę na miejsce na modelu. 4. Po zgrubnym umiejscowieniu usuwam nadmiar wody spod kalki za pomocą pędzelka i chusteczki higienicznej. Po ustaleniu ostatecznego miejsca położenia kalki usuwam resztę wody. 5. Krawędź, która na zdjęciu wisi przy podszybiu zaginam za pomocą niewielkiej ilości płynu SOL. Zmiękcza kalkę i pozwala się jej ładnie ułożyć. 8. Jak kalki są już podeschnięte, miejsca nad liniami podziału blach przecinam ostrym skalpelem lub żyletką i krawędzie układam za pomocą płynu SOL. Etap pierwszy: Etap drugi, uzupełniający: Teraz tylko poprawić linie podziału blach na kalkach i werniks. UWAGA:W 99% przypadków nie obcinam naddatku kalkomanii – tego bezbarwnego filmu. W moim przykładzie obcięte zostały tylko naddatki przy końcach białych pasów, te krawędzie, które kończą się na liniach podziału blach oraz krawędzie od kalkomanii na dachu. Po ułożeniu kalek zostawiam je na 1-2 godziny do podeschnięcia i nakładam drugą warstwę – w tym modelu jest kilka napisów składających się z dwóch warstw kalkomanii.
Masz pytania, sugestie, uwagi ? Porozmawiajmy o tym na forum !
|