Bf 109 G-14 hasegawa 1:48 pytanie

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Bf 109 G-14 hasegawa 1:48 pytanie

Postprzez potez » wtorek, 24 lutego 2015, 14:38

Rafako napisał(a):Bardzo mi się spodobał Twój pomysł Marcin z dodaniem lakieru bezbarwnego do farby zamiast dużego rozcieńczania aby uzyskać transparentność przejścia kolorów, na pewno go wypróbuję.

W życiu tego nie rób! Będziesz miał efekt jak samochodziarze, pozalewasz sobie linie i tyle.
Masz b. dobry aerograf tylko go żle używasz.
Kładziesz podkład normalnie.
Jak kładziesz warstwy koloru to rozcieńczasz od 1:5 w górę - czyli nawet bardziej.
cały czas aero w ruchu.
cisnienie tak dobierasz, żeby mieć równy ślad bez pryskania kropelek farby po bokach - ma być jednolity slad po przejściu aerka i to najlepiej żeby dopiero po drugim trzecim przejściu było wyrażnie widac plamkę, nie może to wyglądać jak poplute, nie powinno tez zalewać.
Natężenie koloru i cieniowanie dobierasz własnie ilością przejść - gunze sa dosyć transparentne, wysokie rozcieńczenie im nie szkodzi a pozwala panować nad efektem.
Jak to dobrze potrenujesz to będziesz miał takie efekty jak tu:
http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=76583
albo tu:
http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=76986
albo tu:
http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=76697
i w wielu innych galeriach ciekawie pomalowanych samolotów.
Nie mylić z wiernie pomalowanymi bo to inna para kaloszy jak np tu: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=76816 czy tu: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=75959. sam musisz wybrać jaką stylistyke chcesz wybierać w malowaniu.
Każda szkoła ma swoich zwolenników i zaraz tu pewnie pojawią się wyznania zwolenników i przeciwników. Prawda jest taka, że samoloty sie brudzą, syfią i płowieją im bardziej intensywnie eksploatowane tym bardziej ciekawie wyglądają.
Ty musisz wybrać co chcesz zrobić no i spróbowac to zrobić. Miłej zabawy...
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4707
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Reklama

Re: Bf 109 G-14 hasegawa 1:48 pytanie

Postprzez xspace » wtorek, 24 lutego 2015, 14:47

Też używam H&S Evo silverline, maluję farbami Gunze C i Tamiya a dobre efekty przy malowaniu z ręki przejść kolorów uzyskuję przy ciśnieniu 0,5 - 0,7 bara przy rozcieńczeniu farby 5-1 do 8-1 (5-levelling thiner, 1-farba), ogranicznik spustu fajnie
się sprawdza przy długim malowaniu :)
powodzenia !
xspace
 
Posty: 415
Dołączył(a): wtorek, 22 stycznia 2013, 02:56
Lokalizacja: Kraków

Re: Bf 109 G-14 hasegawa 1:48 pytanie

Postprzez Rafako » wtorek, 24 lutego 2015, 14:55

Dzięki Panowie potez i xspace tylko napiszcie mi proszę jak przy takim rozcieńczeniu farby 5:1 czy 8:1 :shock: uzyskać w ogóle efekt krycia ? Jeśli dobrze rozumuję, to potrzeba kilku warstw farby a jeśli tak to w kilku sesjach z odstępem na schnięcie poprzedniej. Dobrze kombinuję ?
Pozdrawiam, Rafako !
Avatar użytkownika
Rafako
 
Posty: 227
Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 19:29
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bf 109 G-14 hasegawa 1:48 pytanie

Postprzez net_sailor » wtorek, 24 lutego 2015, 15:06

Potezie, żeby był jasne, ja swoją wypowiedź o lakierze warunkowałem ograniczeniem sprzętowym:
net_sailor napisał(a):Jeśli Twój aerograf nie toleruje zbyt rozcieńczonej farby (lubi "ciężkie frakcje")

Po prostu nie wiedziałem, że kolega ma hiper wypasiony sprzęcior. Ten aero naprawdę nadaje się do precyzyjnego malowania i nie ma potrzeby z nim w taki sposób cudować jak z toporną maszyną w rodzaju Łukowiaka, czy jakąś radziecką techniką (a przecież niektórzy jeszcze malują takimi zabytkami!). Trzeba go tylko dobrze poznać, więc zachęcam do eksperymentów na boku*

*...powiedział ten, co swoje pierwsze gunziaki od razu wykorzystał na modelu, hłe hłe hłe...
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Bf 109 G-14 hasegawa 1:48 pytanie

Postprzez potez » wtorek, 24 lutego 2015, 15:20

Rafako napisał(a): napiszcie mi proszę jak przy takim rozcieńczeniu farby 5:1 czy 8:1 :shock: uzyskać w ogóle efekt krycia ?

malujesz w jednym miejscu - jedziesz dalej wracasz, i to wszystko. Szerokość plamki przy takim malowaniu to max kilka mm, więc sesja trwa długo...bardzo długo...
i chodzi tylko o uzyskanie częściowego krycia, po to sa właśnie wymyślone te preszejdingi ;o)
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4707
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Bf 109 G-14 hasegawa 1:48 pytanie

Postprzez Rafako » wtorek, 24 lutego 2015, 15:45

Bardzo dziękuje Panowie, widzę, że długa droga przede mną....
Pozdrawiam, Rafako !
Avatar użytkownika
Rafako
 
Posty: 227
Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 19:29
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bf 109 G-14 hasegawa 1:48 pytanie

Postprzez Rafako » wtorek, 24 lutego 2015, 19:57

Nadpisuję wątek. Za namową kolegów pojechałem z malowaniem z ręki. Ponieważ wcześniej malowałem "po staremu" a nie tak jak radził chociażby kolega potez (któremu jeszcze raz dziękuję) postanowiłem dokończyć prawie jak dotychczas jeśli chodzi o gęstość farby i ciśnienie z kompresora. Efekt mojego fundamentalizmu widać na zdjęciach.

Obrazek

Obrazek

Nie rozpaczam jednak bo postanowiłem dokończyć ten projekt i postarać się coś pozmieniać w moich przyzwyczajeniach przy okazji kolejnego modelu, w między czasie pilnie ćwicząc na jakichś modelarskich złomach nowy styl malowania. Co do G-14 to zamierzam teraz rozmyć kolor RLM 75 na nosie, namalować motling, następnie pomalować/nakleić kalki oznaczeń, polakierować glossem, zaaplikować wash i na koniec pociągnąć matowym werniksem. Efekt końcowy jeśli będę na tyle śmiały i uznam za godny upublicznienia zaprezentuję na forum.

PS. Zapomniałem dodać, że podczas zdejmowania maski z taśmy Tamiya na kocówce jednego ze skrzydeł odlazła całkiem spora łata farby RLM 76. Nie wiem dlaczego tak się stało skoro odtłuściłem model przed położeniem podkładu (Mr. Surfacer 1200), ale też nie mogę aktualnie sprawdzić czy farba odeszła z podkładem czy bez niego. Podpowiedzą koledzy jakiś plan ratunkowy na tę okoliczność ?
Pozdrawiam, Rafako !
Avatar użytkownika
Rafako
 
Posty: 227
Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 19:29
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bf 109 G-14 hasegawa 1:48 pytanie

Postprzez potez » wtorek, 24 lutego 2015, 20:06

zeszlifowac na mokro papierme 1500 uskok i pomalowac jeszcze raz odsłonięty kawałek.
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4707
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Bf 109 G-14 hasegawa 1:48 pytanie

Postprzez net_sailor » wtorek, 24 lutego 2015, 20:13

Jeśli chodzi o oblazłą farbę to albo zeszlifowuję na równo samą farbę, o ile zerwana warstwa jest cienka, albo natryskuję w to miejsce surfacer celem wypełnienia ubytku warstwy i oszlifowuję schodek wokoło, aby wyrównać do poziomu farby.
Taśma Tamiya ma dość mocny klej. Z jednej strony to dobrze przy np. maskowaniu osłony kabiny, a z drugiej nie za bardzo jeśli chodzi o akryle. Zazwyczaj osłabiam ten klej poprzez dwukrotne przyklejenie paska taśmy na... czoło :P
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Bf 109 G-14 hasegawa 1:48 pytanie

Postprzez Rafako » wtorek, 24 lutego 2015, 20:49

Tak jakoś dziwnie regularnie to wyszło. Dzięki za porady w temacie ratowania sytuacji i sposobu uniknięcia problemów w przyszłości.

Obrazek
Pozdrawiam, Rafako !
Avatar użytkownika
Rafako
 
Posty: 227
Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 19:29
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bf 109 G-14 hasegawa 1:48 pytanie

Postprzez raptorf22 » środa, 25 lutego 2015, 11:27

Nie raz miałem takie przypadki, nie ma co się stresować. Zeszlifować na mokro jak koledzy radzą i wypełnić podkładem i farbą, śladu nie będzie.
raptorf22
 
Posty: 482
Dołączył(a): niedziela, 5 października 2008, 22:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Bf 109 G-14 hasegawa 1:48 pytanie

Postprzez marco2607 » środa, 25 lutego 2015, 11:40

Nie mam pojęcia jakie wybrałeś malowanie, ale zielony kolorek wygląda mi na zbyt nisko pomalowany, zwykle idzie to równo z owiewką i coraz mniej w kierunku ogona, poniżej kupa ;o) plamek.
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
marco2607

Animal Planet
 
Posty: 3317
Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2009, 18:25
Lokalizacja: Białystok

Re: Bf 109 G-14 hasegawa 1:48 pytanie

Postprzez Rafako » środa, 25 lutego 2015, 13:25

Dzięki raptor, będę szlifował.

marco2607 napisał(a):Nie mam pojęcia jakie wybrałeś malowanie, ale zielony kolorek wygląda mi na zbyt nisko pomalowany, zwykle idzie to równo z owiewką i coraz mniej w kierunku ogona, poniżej kupa ;o) plamek.


Wybrałem "białe 43" jak poniżej

http://www.montex-mask.com/_files/_prod ... 21_001.jpg

Wiem, że skiepściłem prowadzenie tego zielonego koloru :( Już Kuba mi na to zwracał uwagę a ja głupi wczoraj zamiast tak jak się deklarowałem rozmywać podział kolorów w górę jasnym RLM 76 to jeszcze obniżyłem ten podział rozmywając RLM 83 w dół :oops: Nie wiem czy to coś da, ale spróbuję ratować się teraz natryskując RLM 76 choć nie mam pewności czy przykryje ciemniejszą zieleń. Pocieszam się trochę tym, że wybrane przeze mnie malowanie ma wyraźne podmalunki w miejscach jak mi się wydaje poprzednich oznaczeń kolorem RLM 75 które bardzo obniżają linię prowadzenia kolorów na bokach kadłuba.
Pozdrawiam, Rafako !
Avatar użytkownika
Rafako
 
Posty: 227
Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 19:29
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bf 109 G-14 hasegawa 1:48 pytanie

Postprzez potez » środa, 25 lutego 2015, 13:31

76 dosyc mocno kryje, sprobuj własnie z wolnej ręki ;o)
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4707
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Bf 109 G-14 hasegawa 1:48 pytanie

Postprzez Rafako » środa, 25 lutego 2015, 15:24

potez napisał(a):76 dosyc mocno kryje, sprobuj własnie z wolnej ręki ;o)


Tak właśnie będę starał się zrobić przy okazji prób odzyskania końcówki skrzydła ;o)
Pozdrawiam, Rafako !
Avatar użytkownika
Rafako
 
Posty: 227
Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 19:29
Lokalizacja: Rzeszów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości