Strona 2 z 8

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

PostNapisane: poniedziałek, 8 września 2014, 15:57
przez karambolis8
Powiedziałbym, że miałem raczej mało czasu. 1 model bez dodatków w 1.5 miesiąca to nie jest super wyczyn. Teraz trochę sprawy uporządkowałem, mam warunki do prowadzenia warsztatu na forum, więc powinno być lepiej.

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

PostNapisane: wtorek, 9 września 2014, 21:51
przez Solo
Ja porównuję z moimi możliwościami: dla mnie to jest pieruńsko szybko, że się tak kolokwialnie wyrażę.
Solidne zrobienie 1:48 to trzy miesiące lekko licząc, a tę moją Sukę w 1:72 to będę robić przynajmniej 2 miesiące.

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

PostNapisane: wtorek, 9 września 2014, 22:03
przez karambolis8
Solo napisał(a):a tę moją Sukę w 1:72 to będę robić przynajmniej 2 miesiące.

Cooo? :mrgreen:

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

PostNapisane: wtorek, 9 września 2014, 22:09
przez Solo
Miesiąc już robię, a końca nie widać.

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

PostNapisane: środa, 10 września 2014, 09:04
przez karambolis8
Sukę czy Sufę?

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

PostNapisane: środa, 10 września 2014, 11:05
przez Solo
Moją Sufę nazywam suką, bo wredna jest. :)

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

PostNapisane: środa, 1 października 2014, 22:35
przez karambolis8
Witam.

Mniej więcej wpasowałem już wnęki podwozia.
Obrazek

Trzeba jeszcze zamaskować przy przedniej dziurę. Wklei się kawałek polistyrenu.
Obrazek

Główne wpasowałem przez podklejenie po bokach kawałków polistyrenu. Trochę się podszlifowało i na szerokość jest ok. Tylna przestrzeń do podklejenia polistyrenem, bo żywica jest za krótka.
Obrazek

Najgorsze przede mną, czyli wyprowadzenie wlotu powietrza na wysoki połysk. Tak proponuje to Hasegawa:
Obrazek
Obrazek

Do wersji jednoosobowej nie mam żywicznego kokpitu więc postanowiłem tam zainstalować pilota. Jest w trakcie operacji łokcia, bo nie sięgał do drążka. Panele Hasegawy są całkiem w porządku jak na plastik, ale fotel dosyć biedny.
Obrazek
Obrazek

Rzut oka na całość. Szybki pocieniłem i całe wypolerowałem. Nie wiem czemu dwuosobowa wyszła mleczna na zdjęciu, w rzeczywistości jest taka jak jednoosobowa.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

PostNapisane: środa, 1 października 2014, 22:38
przez Solo
Jak to pocieniłeś? Wyszlifowałeś całe owiewki żeby były cieńsze??

Co do wnęki podwozia (głównego), to czy mi się wydaje czy ona nie jest trochę za krótka i wystaje z obu końców?
Jak to zamaskujesz? Też kawałkami polistyrenu?

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

PostNapisane: czwartek, 2 października 2014, 08:49
przez karambolis8
Solo napisał(a):Jak to pocieniłeś? Wyszlifowałeś całe owiewki żeby były cieńsze??

Dokładnie

Solo napisał(a):Co do wnęki podwozia (głównego), to czy mi się wydaje czy ona nie jest trochę za krótka i wystaje z obu końców?
Jak to zamaskujesz? Też kawałkami polistyrenu?

Czytamy ze zrozumieniem ;)
karambolis8 napisał(a):Tylna przestrzeń do podklejenia polistyrenem, bo żywica jest za krótka.

Na razie wnęka nie jest wklejona. Jak będę wklejał to dosunę ma maksa do przodu i szpara będzie tylko z tyłu.

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

PostNapisane: czwartek, 2 października 2014, 13:52
przez Solo
Jestem pod wrażeniem pracy nad tymi owiewkami. Proca musiała być tytaniczna.
Choć moim zdaniem niezbyt warta tego efektu.

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

PostNapisane: czwartek, 2 października 2014, 14:15
przez karambolis8
Trochę szlifowania papierami, nic tytanicznego.

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

PostNapisane: czwartek, 2 października 2014, 15:54
przez Voltan
Solo napisał(a):Choć moim zdaniem niezbyt warta tego efektu.

A ja myślę, że warta, bo teraz owiewka wygląda cudnie.

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

PostNapisane: czwartek, 2 października 2014, 15:57
przez Dorotka
:)

Świetnie się to zapowiada :) Podglądam i się uczę :!:

Pozdrawiam
:)

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

PostNapisane: czwartek, 2 października 2014, 16:17
przez Solo
karambolis8 napisał(a):Trochę szlifowania papierami, nic tytanicznego.


Polerowanie to rozumiem, ale odchudzenie.
Możesz dokładniej opisać jak to robiłeś, jakie papiery itp.?

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

PostNapisane: czwartek, 2 października 2014, 18:12
przez leonn
ma to sens.im cieńszy plastik tym mniejsze przekłamanie/zakrzywienie/zniekształcenie