Strona 2 z 14

Re: FOKKER D.VII (OAW) 1:32 Wingnut Wings.

PostNapisane: środa, 29 października 2014, 16:16
przez Adam
Ostatnio więcej pracy poświęciłem Nieuportowi, ale i tu powoli prace postępują co widać na zbiorczym zdjęciu.

Obrazek

Pierwsze brudzenie silnika.

Obrazek

Ramy dostały linki, naciągi Gaspatch'a

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zbiornik na palio nabiera wyglądu, Ten włos na góre to już nie mój tylko mój pies go tam podrzucił :P

Obrazek

Obrazek

Podłoga i tablica przyrządów też nabierają wyglądu.

Adam.

Re: FOKKER D.VII (OAW) 1:32 Wingnut Wings.

PostNapisane: czwartek, 30 października 2014, 00:44
przez Voltan
Podoba mi się szczególnie podłoga i zbiornik.

Re: FOKKER D.VII (OAW) 1:32 Wingnut Wings.

PostNapisane: środa, 26 listopada 2014, 11:56
przez Adam
Do tej pory prace przy modelu przebiegały dość chaotycznie i w chwilach wolnych przy budowie Nieuporta. Zwolnienie lekarskie pozwoliło na usystematyzowanie i podgonienie prac tutaj.
Zabrałem się za malowanie czerwonych pasków na cylindrach.

Obrazek

Obrazek

Wyszło tak.

Obrazek

Osłona za fotelem pilota dostała lozengę i brudzenie.

Obrazek

Fotel dostanie pasy z HGW.

Pierwsza próba montażu na sucho kabiny w kadłubie.

Obrazek

Obrazek

Wewnętrzne ścianki kabiny dostały lozengę i brudzenie.

Obrazek

Obrazek

Fotel i zbiornik paliwa już zamontowane.

Obrazek

Stan aktualny prac na wczoraj wygląda tak. :D

Obrazek

Adam.

Re: FOKKER D.VII (OAW) 1:32 Wingnut Wings.

PostNapisane: środa, 26 listopada 2014, 12:09
przez piotr dmitruk
Elegancko!

Re: FOKKER D.VII (OAW) 1:32 Wingnut Wings.

PostNapisane: środa, 26 listopada 2014, 12:12
przez Adam
Taka pochwała od ciebie to wielki komplement. :mrgreen:

Adam.

Re: FOKKER D.VII (OAW) 1:32 Wingnut Wings.

PostNapisane: środa, 26 listopada 2014, 14:10
przez jasio-g
A po co Ci ten czerwony pasek na cylindrach? Niemcy w ten sposób oznaczali silniki po resursie. Czyżbyś robił nielota? No przecież śmigiełko musi się kręcić. :mrgreen:

Re: FOKKER D.VII (OAW) 1:32 Wingnut Wings.

PostNapisane: środa, 26 listopada 2014, 14:58
przez piotr dmitruk
Adam napisał(a):Taka pochwała od ciebie to wielki komplement. :mrgreen:
Adam.

Żebym tylko nie skończył tak jak szczur z bajki Krasickiego:
SZCZUR I KOT
"Mnie to kadzą" - rzekł hardzie do swego rodzeństwa
Siedząc szczur na ołtarzu podczas nabożeństwa.
Wtem, gdy się dymem kadzidł zbytecznych zakrztusił,
Wpadł kot z boku na niego, porwał i udusił.
;o)

Re: FOKKER D.VII (OAW) 1:32 Wingnut Wings.

PostNapisane: środa, 26 listopada 2014, 15:34
przez potez
jasio-g napisał(a):A po co Ci ten czerwony pasek na cylindrach? Niemcy w ten sposób oznaczali silniki po resursie.

Chyba raczej silniki przekompresowane jak to kiedyś nazywali czyli wysokościowe , których nie wolno było odkręcać na maksa poniżej pewnej wysokości. Na dżwigni sterowania miały taką dodatkowa zapadke-ogranicznik.

Re: FOKKER D.VII (OAW) 1:32 Wingnut Wings.

PostNapisane: środa, 26 listopada 2014, 16:21
przez Adam
Pomalowałem te paski zgodnie z instrukcją WNW. Pisza tam, że na każdym cylindrze powinien być malowany czerwony pasek, ponieważ silnik jest przekompensowany czyli tal jak pisał Potez.

Adam.

Re: FOKKER D.VII (OAW) 1:32 Wingnut Wings.

PostNapisane: środa, 26 listopada 2014, 17:41
przez xmald
Ależ to smakowicie wygląda!!! Bardzo mi się podoba. Pasy z materiały z HGW są super!
Oj tylko pozazdrościć!

Re: FOKKER D.VII (OAW) 1:32 Wingnut Wings.

PostNapisane: środa, 26 listopada 2014, 20:33
przez waran
Dobrze jest Adam, tylko te śruby takie duże wyszły, prawie na 1/3 kadłuba :cry: .

Re: FOKKER D.VII (OAW) 1:32 Wingnut Wings.

PostNapisane: środa, 26 listopada 2014, 20:53
przez Adam
waran napisał(a):Dobrze jest Adam, tylko te śruby takie duże wyszły, prawie na 1/3 kadłuba :cry: .

One nie wyszły one są zakupione od Gaspatcha. Ich to tu nie będzie prawie widać. Jak będę montował olinowanie to przemyśle czy je montować czy zrobić samemu.

Adam

Re: FOKKER D.VII (OAW) 1:32 Wingnut Wings.

PostNapisane: środa, 26 listopada 2014, 21:19
przez waran
Teraz sobie uzmysłowiłem co jest grane. Ale masz racje, po zamknięciu kadłuba i tak prawie nic nie widać. Tak samo jak w moim Bristolu -roboty moc a po sklejeniu połówek kadłuba cała misterna ;o) praca prawie nie widoczna. Bardzo fajnie wyszedł fotel i ta ścianka. Po skończeniu Fokkera będzie czas aby pomyśleć o Felixstowie ;o) .

Re: FOKKER D.VII (OAW) 1:32 Wingnut Wings.

PostNapisane: czwartek, 27 listopada 2014, 16:10
przez Adam
Ma jeszcze na warsztacie Nieuporta 17, w kolejce czeka kilka Rodenów.
W dalszych planach chciałbym zrobić coś WNW, ale raczej nie Felixstowe, bardziej coś z niemieckiego lotnictwa może jakieś dwuosobowe stwory.

Adam

Re: FOKKER D.VII (OAW) 1:32 Wingnut Wings.

PostNapisane: wtorek, 5 stycznia 2016, 22:40
przez Adam
Wietnam zakończony i wracam TUTAJ. :mrgreen:
Warsztat przygotowany na nowe wyzwania. :mrgreen:

Obrazek

Zabrałem się za dokończenie silnika a mam tu ambitne plany.
W międzyczasie trochę zainwestowałem i tu pierwsze wyzwanie dorobić rurki do przewodów zapłonowych.

Zrobiłem to na moim nowym nabytku. :mrgreen:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Co prawda na co dzień mam odczynienia z obrabiarkami sterowanymi numerycznie to praca na takim manualu była dla mnie dużym wyzwaniem, jak na pierwszy raz to moim zdaniem całkiem nieźle. :mrgreen:

Adam.