Strona 2 z 7

Re: F4U-1 Tamiya 1/72, Gus's Gopher 10

PostNapisane: czwartek, 16 marca 2017, 16:31
przez greatgonzo
Ogólnie podaje się, że był to Corsair 02324. Źródła pierwotnego nie znam, ale ten U-1 został utracony 9.02.1944 nad Rabaul przez VMF-217. To by nawet pasowało, bo VMF-217 sprowadził się na Salomony akurat po odejściu VMF-213. To o tyle istotne, że tylko około 300 pierwszych F4U-1 wyposażono w tratwę ratunkową i 02324 jest wśród nich. Jednak wśród samolotów VMF-213 są i seriale już po usunięciu tratwy. To, oczywiście dotyczy pkt.2. Z tym, że nie ma tam zawiasów. Tratwa była automatyczna i pokrywa była odrzucana.

Pierścień czołowy okapotowania silnika był montowany jako lity element, ale konstrukcyjnie składał się z dwóch części. Przypomina to trochę dolną cześć okapotowania silnika w SpitfireIX itp. Łączenie owszem było, z podkładką montażową od wewnątrz i dwoma rzędami nitów po każdej jego stronie. Wysoka jakość produkcji, z płaskimi, wpuszczanymi nitami plus powłoki lakiernicze sprawiają, że rzecz wydaje się gładka na zdjęciach, szczególnie tych nico gorszych. Na 'spracowanych' samolotach to łączenie często prezentuje się bardziej wyraźnie. Otwór pomostu obsługi rzeczywiście fabrycznie zamykany był specjalną zaślepką. Warto zwrócić uwagę, że ten otwór 'zahacza' w górnej części o łączenie elementów pierścienia.

Re: F4U-1 Tamiya 1/72, Gus's Gopher 10

PostNapisane: czwartek, 16 marca 2017, 22:44
przez Puskal
Dzięki za dużą ilość pomocnych informacji. Czyli robię te linie od przedziału tratwy oraz zmniejszam wyrazistość linii na osłonie silnika.

Ruszyłem z kokpitem. Dodaje te elementy, których nie ma w zestawie Edka.
Obrazek
Obrazek

Re: F4U-1 Tamiya 1/72, Gus's Gopher 10

PostNapisane: piątek, 17 marca 2017, 10:57
przez greatgonzo
Nie wiem czy maska tlenowa z kawałka plastiku obroni się malowaniem? I czy brak zasięgu przewodu tlenowego z maską (wynikły z uproszczenia przebiegu tego przewodu) nie będzie widoczny? Oby tak i oby nie :).

Re: F4U-1 Tamiya 1/72, Gus's Gopher 10

PostNapisane: piątek, 17 marca 2017, 11:08
przez Puskal
Zrobię fotkę z fotelem już przyklejonym to będzie widac, że prawie nic nie widać. To tylko majaczy w tle. Dobrze to będzie widać fotel, panele, tablicę. Nie wiem jeszcze czy zagłówek był i jaki.

Re: F4U-1 Tamiya 1/72, Gus's Gopher 10

PostNapisane: piątek, 17 marca 2017, 12:49
przez greatgonzo
Nie był.

Re: F4U-1 Tamiya 1/72, Gus's Gopher 10

PostNapisane: piątek, 17 marca 2017, 13:28
przez Puskal
greatgonzo napisał(a):Nie był.

Chyba nawet na zdjęciu, które zamieściłem w pierwszym poście widać brak poduchy.

Re: F4U-1 Tamiya 1/72, Gus's Gopher 10

PostNapisane: piątek, 17 marca 2017, 13:52
przez greatgonzo
Nie był, nie był. To zdecydowanie późniejsza modyfikacja.
Z przewodem tlenowym to jest tak, że widać będzie jego brak, ze względu na schemat układu butla - reduktor- maska. Ale tylko dla znających ten układ. Czyli np. ja oglądając taki model za, powiedzmy miesiąc, będę uważał, że wszystko jest OK.

To będzie Korsarz z lata 1943? Lipiec?

Re: F4U-1 Tamiya 1/72, Gus's Gopher 10

PostNapisane: piątek, 17 marca 2017, 16:13
przez Puskal
Tak, wg Ospreya stan samolotu na lipiec 1943.
Przy okazji, masz gdzieś rozrysowany ten system instalacji tlenowej?

Re: F4U-1 Tamiya 1/72, Gus's Gopher 10

PostNapisane: piątek, 17 marca 2017, 19:52
przez greatgonzo
Jak lipiec, to OK.

No tak, 'system' zabrzmiał poważnie. Chodzi o to, że rura wychodziła z reduktora/dozownika od góry i to jest trochę widoczne.
Obrazek

Re: F4U-1 Tamiya 1/72, Gus's Gopher 10

PostNapisane: sobota, 18 marca 2017, 11:05
przez Bercik
Puskal napisał(a):Widać jak mało można osiągnąć w 72 :(

Właśnie pokazujesz, jak dużo :)

Re: F4U-1 Tamiya 1/72, Gus's Gopher 10

PostNapisane: sobota, 18 marca 2017, 16:26
przez Mariusz Jarzyna ze Szczec
Bercik napisał(a):
Puskal napisał(a):Widać jak mało można osiągnąć w 72 :(

Właśnie pokazujesz, jak dużo :)

Dokładnie :shock:

Re: F4U-1 Tamiya 1/72, Gus's Gopher 10

PostNapisane: poniedziałek, 20 marca 2017, 18:51
przez Puskal
Dzięki. Dzisiaj wieczorem wrzucę kolejne fotki z walki z kabiną.
Chyba muszę na ścianie za fotelem dorobić dodatkowe płyty.
Obrazek
Czy dobrze interpretuje zdjęcie?
Obrazek
Widać że nie ma wcięcia na okienko.

Re: F4U-1 Tamiya 1/72, Gus's Gopher 10

PostNapisane: poniedziałek, 20 marca 2017, 19:39
przez greatgonzo
Dlatego właśnie pytałem o czas :). Początkowo Korsarz miał niedopracowany grzbiet. W przypadku kapotażu grzbiet zgniatał się, bardzo zagrażając pilotowi. Voght opracował kit modyfikacyjny wzmacniający grzbiet. Użyto go fabrycznie i w jednostkach operacyjnych. Kit m.in. usuwał tylne okno, trochę zmieniał podział blach. Lato 1943 to akurat okres przejściowy i możliwy był samolot z oryginalnym grzbietem, jak ten element żywiczny (?) z Twojego zdjęcia. Jeżeli jednak zdecydujesz się zabudować 'powierzchnię zagłówkową', to znaczy, że przyjmujesz wersję: 'po modyfikacji'. Ale wtedy trzeba też skorygować kadłubowy 'Turtle Deck'. Sam samolot na pewno przeszedł tę modyfikację. Pytanie tylko kiedy. Dokładne datowanie zdjęć jest nieznane, o ile wiem.
'Nerki' z instrukcji nie są elementem fabrycznego kitu. To polowa inicjatywa dodająca opancerzenie tam, gdzie go dotąd nie było. Znane jest zdjęcie Walsha w kabinie z takim rozwiązaniem, ale niekoniecznie było to w każdym, zmodyfikowanym samolocie.


hmmm, posprawdzałem i te nerki były jednak elementem kitu. Sorki za zamieszanie.

Re: F4U-1 Tamiya 1/72, Gus's Gopher 10

PostNapisane: wtorek, 21 marca 2017, 01:14
przez Puskal
Czyli równie dobrze mogę zostawić z szybami za kabiną, lub przerobić na wersję bez szyb, z zaślepkami oraz nowymi liniami na garbie. Vector nawet robi taką konwersję do 48. Zdecyduje trochę później.

Kilka dodatkowych detali po prawej stronie. Wyszukałem starą blaszkę Parta do Korsarza Academy, w kilku miejscach się przydała.
Obrazek
Pasy pozbawiłem nadruku nad świeczką i razem z fotelem dokleiłem do ramy. Dodałem też sprężyny po bokach.
Wydłużyłem również przewód z reduktora do maski.
Obrazek
Dorobiłem butle i inne detale pod lewym panelem.
Obrazek
Tak wygląd całość poza kadłubem. Żeby zrobić porządne fotki złożonej całości w kadłubie muszę wyciągnąć lepszy aparat.
Obrazek

Re: F4U-1 Tamiya 1/72, Gus's Gopher 10

PostNapisane: wtorek, 21 marca 2017, 01:46
przez greatgonzo
Trochę rzuca się w oczy brak małej butli CO2 na lewej burcie, do awaryjnego wypuszczania podwozia.