Strona 3 z 8

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

PostNapisane: sobota, 16 lutego 2008, 01:04
przez Wojciech Perkowski
Skoro już pastwimy się nad bąblami, to ten po prawej można zastąpić o połowę mniejszym :
Obrazek
po lewej od biedy może zostać jaki jest.

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

PostNapisane: sobota, 16 lutego 2008, 10:43
przez Darek Trzeciak
Wojciech Perkowski napisał(a):Skoro już pastwimy się nad bąblami, to ten po prawej można zastąpić o połowę mniejszym

Jeśli dobrze pamiętam to prawidłowo te elementy odwzorowano w żywicznym zestawie Ultracast, chyba :?

Podsumowując sprawę bąbelków :mrgreen:
Obrazek

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

PostNapisane: sobota, 16 lutego 2008, 11:24
przez robert.xii
to ja jeszcze 3 grosze :D

wtyczke-elektryczke na prawym okapotowaniu trzeba przeniesc na dol, podobnie jak w V-tce.

ciekawe co jeszcze sie znajdzie
:?:

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

PostNapisane: sobota, 16 lutego 2008, 13:39
przez Grzegorz2107
Pokaż jeszcze usterzenie poziome , koła , wydech, wnętrze kabiny...

No i za jakiś czas efekt wprowadzonych poprawek, żebyśmy nie mieli wrażenia, że pisaliśmy po próżnicy ;o)

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

PostNapisane: sobota, 16 lutego 2008, 15:42
przez ame-iro
Na Spitach znam się średnio ale ta linia podziału:
Obrazek
też chyba powinna zniknąć.O ile się nie mylę,to jest to linia końca lotki w wersji Mk.VIII.

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

PostNapisane: sobota, 16 lutego 2008, 15:48
przez Jacek Bzunek
Grzegorz2107 napisał(a):Pokaż jeszcze usterzenie poziome , koła , wydech, wnętrze kabiny...

No i za jakiś czas efekt wprowadzonych poprawek, żebyśmy nie mieli wrażenia, że pisaliśmy po próżnicy ;o)

Sadyści ;o)

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

PostNapisane: sobota, 16 lutego 2008, 16:18
przez gzt
tia ... :)
No coz, musze sie zastanowic czynie lepiej zaczac nowego :)
Niestety dopiero we wtorek wracam do domu :(

Natomiast chyba sie wybiore do muzeum
http://www.combatairmuseum.org/navigation.html

:( niestety nie mam swojego aparatu :(

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

PostNapisane: sobota, 16 lutego 2008, 16:51
przez Darek Trzeciak
No coz, musze sie zastanowic czynie lepiej zaczac nowego

Nie poddawaj się i rób swoje :)
A koledzy pomożecie :?:
Jacek Bzunek napisał(a):Sadyści ;o)

O tak :P a na dodatek w moim przypadku masochista czyli: Spit pierwszy+nitowadło :lol: po co ja się za to brałem :?

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

PostNapisane: sobota, 16 lutego 2008, 17:51
przez gzt
:mrgreen:
ja sie tsk latwo nie poddaje :) tyle ze nie mam zbyt duzo doswiadczenia :) robie to dopiero od maja ub roku. Moj pierwszy Spit robilem dwa razy :) bo pierwszy malowalem z puszki sprayem a jak kupilem azteka to szkoda mi bylo zostawic MK I Tamiya w takim stanie. Tak ze nie straszne mi jest rozpoczac od zera :)

Mysle ze w srode dokladnie przejrze dostepne czesci w tym zestawie i wezme sie do roboty :)
dzieki

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

PostNapisane: środa, 20 lutego 2008, 20:18
przez gzt
Darek Trzeciak napisał(a):
Wojciech Perkowski napisał(a):Skoro już pastwimy się nad bąblami, to ten po prawej można zastąpić o połowę mniejszym

Jeśli dobrze pamiętam to prawidłowo te elementy odwzorowano w żywicznym zestawie Ultracast, chyba :?

Podsumowując sprawę bąbelków :mrgreen:
Obrazek


Nareszcie dotarlem do domu :) Muzeum w Topeka Kansas jest naprawde fajne, mozna dotykac :) i jest dostep do kadzego egzemplarza ! :) Nastepnym razem biore aparat i duzo pamieci :)

Wracajac do naszych baranow. Mam szerokie "bable" z ultracastu
Obrazek

dzisiaj biore sie za usuniecie paneli

Drugi temat to zaklejenie linii podzialowej na przodzie kadluba (engine cawling) - nie ma problemu to latwe - dzisiaj zrobie.

Bable na kola - zeszlifuje dzisiaj - nie problem

Bable na "root" skrzydla ... tu jest problem. W jaki sposob zrobic "babel" o polowe mniejszy ??? Nie mam rysunkow pokazujacych jak powinny wygladac i nie mam pomyslu jak to zrobic. Zostawic podstawe babla jak jest i zeszlifowac sama wysokosc czy ... :?: :twisted: :evil: POMOZECIE :) ?????

Padlo pytanie o usterzenie wysokosci: W zestawie jest taki:
Obrazek

Nie ma nic innego :( Jesli bylo inna na ZX-6 to musze szukac .. tylko czego :) ? POMOZECIE ??

No i kwestia uzbrojenia
to co jest widac tutaj:
Obrazek

natomiast w zestawie jest jeszcze to:

Obrazek

czy mam zmieniac i jesli tak to ktory ?

Mam wydech ultracastu , tylko nie jestem pewien czy sie nada do tego samolotu
Obrazek

Sporo pytan :)
pozdrawiam i mam nadzieje ze zlitujecie sie nad nowicjuszem :)
pozdr
G.

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

PostNapisane: środa, 20 lutego 2008, 21:37
przez Grzegorz2107
Podział steru i statecznika jest zły dla wczesnych Mk.IX. Powinien byc jak w Mk.I-V.

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

PostNapisane: środa, 20 lutego 2008, 23:11
przez Wojciech Perkowski
gzt napisał(a):..........

Bable na "root" skrzydla ... tu jest problem. W jaki sposob zrobic "babel" o polowe mniejszy ??? ...


Skoro chcesz się w to bawić ;o) :
1. Zeszlifować stary bąbel.
2. Zrobić takie cuś (tu akurat bąbel dla P-61 przy przejściu belka ogonowa/skrzydło):
Obrazek,
które składa sie z bąbla właściwego ;o) oraz cienkiej i grubej nóżki.
3. Odciąc powyższy bąbel na cienkiej nóżce.
4. Wkleić w wywiercony pod nózkę otworek w prawidłowym miejscu.

ad. p.2
1. Wyciąc z cienkiej blaszki (dającej sie łatwo wyginać - np. z puszki po napoju wyżarzonej nad płomieniem) odpowiedni kształt bąbla (będzie to nasza baza/podstawa bąbla) i wykonac dziurkę na cienką nóżkę.
2. Dogiąc wyciętą blaszaną podstawę bąbla do powierzchni na którą ma być przyklejony, przy okazji można przez dziurkę nakłuć na modelu miejsce na otworek na nóżkę.
3. Wkleić nóżkę w blaszkę zapuszczając superglue od góry.
4. Zrobić większa kroplę z superglue na wierzchu blaszki, tak aby nie spłyneła pod spód - posypac talkiem lub mąką aby kropla spęczniała.
5. Po utwardzeniu - oszlifować (warto tymczasowo wkleic w grubszą nóżkę).

Opis długawy, ale robota prosta.
Aha - wycinany kształt blaszanej podstawy powinien na dobrą sprawę uwzględniać - na oko - późniejszą zmianę obrysu na skutek dogięcia do doklejanej powierzchni.
Dla bąbli o płaskiej podstawie, można zastosować sposób ze strony Griffona


Poniżej zdjęcia bąbli z modelmanii AJ-Pressu (od góry: lewy większy i prawy mniejszy):
Obrazek


Osłony luf działek masz prawidłowe (te w ramkach są dla wersji E).
Rury Ultracastu można zastosować.

Warto też pamietać o wgłębieniach z wkrętami za korkiem wlewowym jak niżej:
Obrazek
(zdjęcie Spita z muzeum w Krakowie).

PS. Dziękuję modowi za wyłuskanie "nużki".

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

PostNapisane: środa, 20 lutego 2008, 23:42
przez Jarek Gurgul
gzt napisał(a):Jesli bylo inna na ZX-6 to musze szukac .. tylko czego :) ? POMOZECIE ??

POMOŻEMY!

Jak wspomniał Grzegorz2107, potrzebujesz Grzegorz czegoś takiego (tylko bez tych paprochów ;o))...
Obrazek

A swoją drogą Wojtek, to skromny człowiek - nie pochwalił się...
http://hsfeatures.com/spitfireixcwp_1.htm

Jarek

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

PostNapisane: środa, 20 lutego 2008, 23:46
przez Wojciech Perkowski
Jarek Gurgul napisał(a):.... nie pochwalił się...
http://hsfeatures.com/spitfireixcwp_1.htm

Jarek


Ponieważ bąble działkowe są nie takie... ;o) .

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

PostNapisane: czwartek, 21 lutego 2008, 00:02
przez Darek Trzeciak
Grzegorz2107 napisał(a):Podział steru i statecznika jest zły dla wczesnych Mk.IX. Powinien byc jak w Mk.I-V.

Czyli powinien być taki :mrgreen:
Obrazek
SAM Publications MD 03 - Robert Humphreyes "The Supermarine Spitfire p.1- Merlin Powered"

Spokojnie da się przerobić statecznik z zestawu Hasegawy. Po prostu zaszpachluj i natnij nową linię by krawędź wyważenia rogowego była pod kątem 45 stopni do osi obrotu.