[OPG1] MesserSpit- Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1 (1:48)

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez LukaszS » poniedziałek, 25 lutego 2008, 00:06

Jarku, bardzo sprawnie idzie Ci praca przy tym modelu. Kibicuję dalej!
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 21:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Reklama

modele polskich samolotów

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez uruk-hai » poniedziałek, 25 lutego 2008, 17:13

Ło matko, ale niektórzy są pracowici :mrgreen:

Fajny modelik :)

Aha. Łom nie był czerwony ;o)
uruk-hai
 
Posty: 167
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 16:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A

Postprzez Jarek Gurgul » środa, 5 marca 2008, 03:29

Dla wszystkich grzecznych dzieci dziś bajka o Brzydkim Kaczątku...

Dawno, dawno temu, za górami za lasami, mamie Tamiyi i tacie Revellovi (a właściwie tylko tacie) wykluło się kaczątko. Było brzydkie i do niczego niepodobne. Rodzice strasznie się martwili, nie wiedzieli, co z nim począć. Po wielu długich dniach rozmyślań postanowili, że zmienią je na lepsze ;o).
Obrazek

---

A tak naprawdę, żeby doprowadzić wydech Revella do stanu używalności, musiałem trochę poeksperymentować i wymyślić sposób dający dobry efekt, bez konieczności ratowania się rurami Moskita lub czymś podobnym, za cenę bliską cenie Spita Tamiyi...

Rozciąłem wydech Revella na poszczególne rury...
Obrazek

Następnie podciąłem rury pod wylotem...
Obrazek

Kolejny krok - ściąłem na długość 1mm kołnierzyk, na który nałożona zostanie blaszana końcówka...
Obrazek

Dalej, ściąłem podstawę oryginalnej części Revella oraz mniej więcej 0,5mm kołnierzyka, żeby środek wylotu rury był głębszy...
Obrazek

Na przygotowanym z płytki plastikowej 0,8mm kopytku nawinąłem do właściwego kształtu blaszkę o szerokości 1,5mm, a nadmiar odciąłem skalpelem...
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A to efekt - gotowa końcówka rury...
Obrazek

Nałożyłem końcówkę na plastikową część rury i skleiłem CA solidną porcją kleju na zewnątrz oraz delikatnie od wewnątrz - tak, żeby za bardzo nie zalać środka...
Obrazek
Obrazek

Po wyschnięciu kleju wyrównałem rurę skalpelem, oszlifowałem papierem ściernym, psiknąłem Surfacerem i poprawiłem drobne nierówności ponownie papierem...
Obrazek

Na koniec dodałem drucik imitujący łączenie połówek rury - nie wiem, jak były łączone - zgrzewane, spawane, klejone na ślinę. W każdym bądź razie uznałem łączenie za niezbędny dodatek, taką wisienkę na torcie. Drucik to mniej więcej 0,1mm - zeszlifowany dodatkowo papierem ściernym - 0,1mm było za dużo, a włos, którego próbowałem użyć był z kolei za 'chudy'...
Obrazek
Obrazek

I tak sześć razy...
Obrazek

Gotowe rury przykleiłem do nowej podstawy z płytki 0,8mm. Było z tym trochę zabawy, ale w końcu wszystko jest na swoim miejscu...
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Pierwszy zestaw, jako królik doświadczalny, umieszczony zostanie z lewej strony silnika, gdzie jest więcej blach zasłaniających wydech. Zakładam, że drugi będzie dzięki opanowaniu podczas produkcji 'prototypu' kilku trików, lepszy.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6041
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez wojtek_fajga » środa, 5 marca 2008, 08:09

Bardzo piękny tutorial! Aż go z radości przeniosłem do faq... :mrgreen:
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:22
Lokalizacja: EPBY

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Kuba P. » środa, 5 marca 2008, 08:45

Piękne rury! Szczególnie, że te Revellowskie puce są do niczego niepodobne :)
Brawo!
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez draz » środa, 5 marca 2008, 11:25

Ło matko, toż to majstersztyk.
Bartosz Obara
Obrazek
Avatar użytkownika
draz

Ojciec chrzestny
 
Posty: 2254
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 10:44
Lokalizacja: Katowice

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Cichociemny » środa, 5 marca 2008, 11:44

Właśnie takie przeróbki podobają mi się najbardziej. Czekam na więcej.
Cichociemny
 
Posty: 2637
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 19:33

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Murek » środa, 5 marca 2008, 20:48

Rury - malinka, efekt zaj... bardzo fajny, uwielbiam takie zabawy
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3003
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 23:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez gzt » czwartek, 6 marca 2008, 05:32

moje uznanie ! fantastyczny efekt !
zapisalem calosc w moim "tutorialu" modelowania.
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez piotr dmitruk » czwartek, 6 marca 2008, 12:26

Do żywicy je! Będą chętni!
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9941
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Jarek Gurgul » piątek, 7 marca 2008, 10:44

piotr dmitruk napisał(a):Do żywicy je! Będą chętni!

Nie, no Piotr, mam robić konkurencję Ultracastowi? Chociaż właściwie, mimo, że ich produkty są świetne, to akurat rury do późnych 109-tek nie wyglądają zbyt dobrze. Więc kto wie?... ;o)

A poważnie - po pierwsze moje doświadczenie w odlewaniu jest żadne, po drugie, cierpię, zwłaszcza ostatnio, na notoryczny brak czasu na cokolwiek, co zresztą widać po częstotliwości aktualizacji wątku i godzinach 'stawiania' większości postów, no i po trzecie - najważniejsze - 'prototyp' nie jest idealny, więc z tej mąki chleba nie będzie (w każdej wolnej chwili dłubię drugi egzemplarz).

Ale oczywiście, jeśli tylko będę w stanie, podzielę się z potrzebującymi, tyle, że trzeba będzie pewnie trochę poczekać.

A, i dziękuję wszystkim za miłe słowa.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6041
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » piątek, 7 marca 2008, 10:55

Ja też się Jarku przyłączam do "ochów i achów" bo jest za co ! Piękna misterna robota. Miodzio. Mam jeszcze pytanie. Skąd bierzesz taką cieńką blaszkę ?
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3226
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:29

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Jarek Gurgul » piątek, 7 marca 2008, 11:14

Blaszka jest stosunkowo cienka, ale mimo wszystko dość mocna, zwłaszcza tak mały jej kawałek, pokrzepiony dodatkowo z obu stron odrobiną CA. W trakcie 'produkcji' rur dwa razy musiałem wymieniać blaszane fragmenty - raz za bardzo zalałem klejem środek i drugi, bardziej interesujący przypadek - kiedy zgniotłem blaszkę próbując lekko ją spłaszczyć na wylocie. Okazało się, że ukształtowana w owal i wzmocniona klejem jest tak mocna, że trzeba było użyć dość znacznej siły, by choć trochę zmienić jej kształt. Oczywiście w końcu zadziałałem zbyt mocno i zgniotłem ją całkowicie, ale wytrzymała sporo.

Ta Super Blaszka to zwykłe zabezpieczenie puszki z mlekiem w proszku. Nie pamiętam już, czy było to jakieś Bebiko, czy może inny produkt. Minęło kilka lat. W razie czego podpytam żonę ;o). Blaszka była 'ryflowana' - miała wyciśnięte na całej powierzchni kółka (może kreski), które jednak bez problemu można wyrównać paznokciem. Jest to chyba najlepszy materiał tego typu na drobne elementy - dość cienki, bardzo plastyczny i jednocześnie stosunkowo wytrzymały. Polecam, choć dla samej blaszki chyba lepiej nie fundować sobie bobasa, tylko rozejrzeć się wśród znajomych, młodych rodziców ;o).

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6041
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » piątek, 7 marca 2008, 12:00

Dzięki za informację. Genialne !!! Jak ja pomyślę ile takich puszek wrzuciłem swego czasu do kosza :evil:
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3226
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:29

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez LukaszS » wtorek, 11 marca 2008, 22:23

Czesc Jarku,

Dzis przeglądając książkę Wojtka Matusiaka natrafilem na bardzo interesujące informacje na temat "The German DB605-powered Spitfire" - zresztą, zobacz sam Jarku:
Obrazek

Zwróć uwagę na podkreślony fragment. W wolnym tłumaczeniu: "uzbrojenie zostało zdemontowane, niemieckie akcesoria wpasowane(!), instalacja elektryczna została zmodyfikowana pod niemieckie 24voltowe standardy."

Z tego można wysnuć różne wnioski. Moim zdaniem "modified" oznacza że nie wymieniono całej tablicy, a jedynie zegary. Co więcej nie wszystkie, tylko te najbardziej potrzebne (bo po co wymieniać sztuczny horyzont? ;o) ).
Znalazłem jeszcze sylwetkę (planszę barwną) zdobycznego spita. Może schemat malowania coś Ci podpowie ;o)

Obrazek
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 21:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości