Właściwie to już wszystko zostało powiedziane. Dorzucę jeszcze tylko jedno zdjęcie tego T-bolta - prawie takie samo jak to pokazane przez Gianta:
Ewidentnie jest to P-47D-22-RE. Wskazuje na to śmigło Hamilton Standard. Tylko ta seria razorbacka je miała. Nie słyszałem, aby nowsze silniki i śmigła przenoszono do wcześniejszych samolotów. Kolory to według Rona Dobrzeleckiego oryginalne farby RAF (Dark Green i Ocean Grey). Wydaje się, że mamy do czynienia ze zdjęciami tej maszyny z różnych okresów. Najwięcej widać na zdjęciach z pasami inwazyjnymi (zamalowanymi na górnych powierzchniach jakimś ciemnym jednolitym kolorem), czyli z mniej więcej lipca-sierpnia 1944.
Na kolorowym zdjęciu nosa faktycznie widać, że pasów nie ma. Albo więc jest to malowanie z przełomu maja/czerwca 1944, kiedy to naniesiono na Thunderbolty inwazyjne kamuflaże, ale nie namalowano jeszcze pasów inwazyjnych, albo z września - października 1944, kiedy usunięto już pasy ze skrzydeł (uwaga: samolot najprawdopodobniej ma jeszcze pasy inwazyjne na spodzie kadłuba - to oznakowanie przetrwało prawie do końca 1944 roku). Wydaje mi się, że mamy do czynienia z tym drugim przypadkiem. Na kadłubie widać wyraźnie napis "Button Nose", którego nie ma na pozostałych zdjęciach. Jest bardziej prawdopodobne, że napis z czasem dodano niż że go usunięto.
Tomek
PS. Kolor wnętrza wydaje się być w jak najlepszym porządku. Thunderbolty, przynajmniej te z Evansville, miały ciemnozielone wnętrza.