Strona 1 z 9

Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

PostNapisane: czwartek, 17 lutego 2011, 20:38
przez el Rozito
Witam Szanownych Kolegów 8-) .
Jako, że 40ka na karku się zbliża wielkimi krokami, postanowiłem dla oswojenia się z tą miłą ;o) liczbą wykonać jeszcze jednego ptaszka z tym numerem w nazwie. Chciałbym zrobić go w malowaniu pudełkowym i tu się pojawia pytanie do znawców tematu: Czy macie Panowie jakieś fotki potwierdzające wygląd samolotu zaproponowany przez Hase, bo ja mam tylko takie.
Obrazek
Obrazek
Widać tu numer na ogonie, turecką czapkę (jak ona się nazywała :? ), napis Savoy, trzy kropy i kreskę pod kolektorami wydechowymi. O ile kreskę i kropki da radę bez problemu namalować, to napis i czapę nie za bardzo (numer jeszcze :-/ ). I co? Jakieś inne kalkomanie i malowanie, czy może jakaś firma wypuściła poprawione (uzupełnione) kalkomanie?

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

PostNapisane: czwartek, 17 lutego 2011, 21:04
przez Jacek Bzunek
el Rozito napisał(a):Jako, że 40ka na karku się zbliża wielkimi krokami, postanowiłem dla oswojenia się z tą miłą ;o) liczbą wykonać jeszcze jednego ptaszka z tym numerem w nazwie.

Interesujące podejście-wychodzi że jestem za mlody na Lightninga. Zastanawiam się ile Kuba P. ma lat :lol: :?:

el Rozito napisał(a):I co? Jakieś inne kalkomanie i malowanie, czy może jakaś firma wypuściła poprawione (uzupełnione) kalkomanie?

Obrazek
http://www.montex-mask.com/html/supermask48_en.htm

Spróbuj tylko zapomnieć o przewodach hamulcowych :!:

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

PostNapisane: czwartek, 17 lutego 2011, 21:17
przez RAV
Jacek Bzunek napisał(a):wychodzi że jestem za mlody na Lightninga.

O, a ja akurat powinienem się za niego brać... Właściwie to czemu by nie? Academka już trochę się naczekała...

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

PostNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 08:23
przez Rumcajs
el Rozito napisał(a):(...) I co? Jakieś inne kalkomanie i malowanie, czy może jakaś firma wypuściła poprawione (uzupełnione) kalkomanie?


Z maskami Montexu niech kolega da sobie spokój - są błędne. Jedynym rozsądnym wyjściem jest zakup kalkomanii Barracuda Cals BC48007 z tym ciekawym malowaniem - są bardzo dobrze zaprojektowane i wykonane! http://barracudacals.com/proddetail.php?prod=BC48007

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

PostNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 09:53
przez Stratocaster
Widzę Michał, że jesteś bezlitosny dla pozostałych uczestników konkursu. No mercy!

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

PostNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 18:24
przez el Rozito
Jacek Bzunek napisał(a): Spróbuj tylko zapomnieć o przewodach hamulcowych :!:

To załatw przewody z drutka w standardzie z Komisją :P .

Stratocaster napisał(a):Widzę Michał, że jesteś bezlitosny dla pozostałych uczestników konkursu. No mercy!

Podążam Twoją ścieżką ;o)

Rumcajs napisał(a): Z maskami Montexu niech kolega da sobie spokój - są błędne. Jedynym rozsądnym wyjściem jest zakup kalkomanii Barracuda Cals BC48007 z tym ciekawym malowaniem - są bardzo dobrze zaprojektowane i wykonane! http://barracudacals.com/proddetail.php?prod=BC48007

Tak też się pewnie stanie, chyba, że uda się jakoś udokumentować, że elementy brakujące na kalkomaniach hase zostały domalowane później.

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

PostNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 18:31
przez Jacek Bzunek
el Rozito napisał(a):To załatw przewody z drutka w standardzie z Komisją :P .

To koniecznie musi standard?

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

PostNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 18:35
przez el Rozito
No jak nie standard to jeszcze trzeba by blaszkę jakąś, wydechy żywiczne (chociaż nie wiem, czy ktoś zrobił dobrze fishtaile), może koła ugięte też... A ma być (w założeniu pozakonkursowym) z pudła.

Oto co pisze Barracuda na temat malowania i oznaczeń (myślę, że będzie to dobrym uzupełnieniem zamieszczonego przeze mnie zdjęcia):

Curtiss P-40K Warhawk “White 13”
64th FS/57th FG. Flown by 1st Lieutenant Robert Johnson ‘Jay’ Overcash
Based at Hadi Main, Tunisia. May, 1943.
Overcash final score was 5 victories, the last two flying White 13 on April 26th,1944, while escorting USAAF B-25s and RAF Baltimores on a bombing mission. Finished in very worn and matt AAF Sand over Neutral Gray, from being scoured by the abrasive desert sand. Area behind rear glass panels could be faded OD or Sand. Spinner is a dull red, rectangle on fin and rudder behind serial number is Olive Drab. Prop blades black with 4” yellow tips. Mainwheel hubs appear to be upper surface color.


Przypominam o obowiązkowym tłumaczeniu tekstu
P.D.

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

PostNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 18:45
przez Speedking
Regulamin "Standard" napisał(a):W klasie Standard dopuszczalne jest:
(...)
- dorobienie linek anten, przewodów hamulcowych, naciągów,
(...)


A więc nie ma wykręcania się! ;o)

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

PostNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 18:49
przez el Rozito
Ale czy z drutka, czy tylko plastik, żyłka itd., bo pamiętam dyskusję, że jak przewody hamulcowe to czemu nie instalacja w kabinie?

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

PostNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 21:05
przez Mecenas...Kolekcjoner...
el Rozito napisał(a):Witam Szanownych Kolegów 8-) .

Obrazek
Widać tu numer na ogonie, turecką czapkę (jak ona się nazywała :? ), napis Savoy, trzy kropy i kreskę pod kolektorami wydechowymi.


a czy nie jest tak, ze to zdjecie jest z późniejszefo okresu kiedy domalowano te numery, które sa takie charakterystyczne dla "dzwonków", a na pudełku jest wczesna wizja uwieczniona przez artystę rysownika... :?: :?: :?:

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

PostNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 21:09
przez Mecenas...Kolekcjoner...
Speedking napisał(a):
Regulamin "Standard" napisał(a):W klasie Standard dopuszczalne jest:
(...)
- dorobienie linek anten, przewodów hamulcowych, naciągów,
(...)


A więc nie ma wykręcania się! ;o)


beznadzieja, bo przez to model traci na wygladzie.
faktycznie co za open...?
pasy powinny być dopuszczalne podonie jak przewody :!: :!: :!:
Michał idź na całość :!: :!: :!:

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

PostNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 21:24
przez Jacek Bzunek
Mecenas...Kolekcjoner... napisał(a):a czy nie jest tak, ze to zdjecie jest z późniejszefo okresu kiedy domalowano te numery, które sa takie charakterystyczne dla "dzwonków", a na pudełku jest wczesna wizja uwieczniona przez artystę rysownika... :?: :?: :?:

To numer ewidencyjny przydzielony konkretnemu egzemplarzowi po złożeniu zamówienia (i przydzieleniu $) a więc nie ma szans na późniejsze domalowanie. Co więcej wyraźnie widać że został namalowany na fabrycznym OD i podczas przemalowywania na Sand został zasłonięty.
Zrób przewody z kawałka ramki rozciągniętej na ogniem. Jeśli weźmiesz ramkę z zestawu to model dalej będzi prosto z pudełka ;o)

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

PostNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 22:42
przez Mecenas...Kolekcjoner...
Jacek Bzunek napisał(a):
Mecenas...Kolekcjoner... napisał(a):a czy nie jest tak, ze to zdjecie jest z późniejszefo okresu kiedy domalowano te numery, które sa takie charakterystyczne dla "dzwonków", a na pudełku jest wczesna wizja uwieczniona przez artystę rysownika... :?: :?: :?:

To numer ewidencyjny przydzielony konkretnemu egzemplarzowi po złożeniu zamówienia (i przydzieleniu $) a więc nie ma szans na późniejsze domalowanie. Co więcej wyraźnie widać że został namalowany na fabrycznym OD i podczas przemalowywania na Sand został zasłonięty.

w takim razie w jakim celu zamalowywano te numery?
To malowanie bez numeru i reszty dodatkow czesto jest powielane. To czy pudełkowe jest wizją artysty, czy tez taki samolot był w rzeczywistości

Re: Curtiss P-40K Warhawk, Hasegawa, 1/48, standard

PostNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 23:08
przez Jacek Bzunek
Mecenas...Kolekcjoner... napisał(a):w takim razie w jakim celu zamalowywano te numery?

A jest znane zdjęcie z zamalowanymi?