Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Wojciech Perkowski » sobota, 16 lutego 2008, 01:04

Skoro już pastwimy się nad bąblami, to ten po prawej można zastąpić o połowę mniejszym :
Obrazek
po lewej od biedy może zostać jaki jest.
Wojtek
Wojciech Perkowski
 
Posty: 707
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 14:07
Lokalizacja: okolice Białegostoku

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Darek Trzeciak » sobota, 16 lutego 2008, 10:43

Wojciech Perkowski napisał(a):Skoro już pastwimy się nad bąblami, to ten po prawej można zastąpić o połowę mniejszym

Jeśli dobrze pamiętam to prawidłowo te elementy odwzorowano w żywicznym zestawie Ultracast, chyba :?

Podsumowując sprawę bąbelków :mrgreen:
Obrazek
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 23:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez robert.xii » sobota, 16 lutego 2008, 11:24

to ja jeszcze 3 grosze :D

wtyczke-elektryczke na prawym okapotowaniu trzeba przeniesc na dol, podobnie jak w V-tce.

ciekawe co jeszcze sie znajdzie
:?:
Avatar użytkownika
robert.xii
 
Posty: 124
Dołączył(a): niedziela, 28 października 2007, 15:53

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Grzegorz2107 » sobota, 16 lutego 2008, 13:39

Pokaż jeszcze usterzenie poziome , koła , wydech, wnętrze kabiny...

No i za jakiś czas efekt wprowadzonych poprawek, żebyśmy nie mieli wrażenia, że pisaliśmy po próżnicy ;o)
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:19

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez ame-iro » sobota, 16 lutego 2008, 15:42

Na Spitach znam się średnio ale ta linia podziału:
Obrazek
też chyba powinna zniknąć.O ile się nie mylę,to jest to linia końca lotki w wersji Mk.VIII.
ame-iro
 
Posty: 102
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 01:53

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » sobota, 16 lutego 2008, 15:48

Grzegorz2107 napisał(a):Pokaż jeszcze usterzenie poziome , koła , wydech, wnętrze kabiny...

No i za jakiś czas efekt wprowadzonych poprawek, żebyśmy nie mieli wrażenia, że pisaliśmy po próżnicy ;o)

Sadyści ;o)
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » sobota, 16 lutego 2008, 16:18

tia ... :)
No coz, musze sie zastanowic czynie lepiej zaczac nowego :)
Niestety dopiero we wtorek wracam do domu :(

Natomiast chyba sie wybiore do muzeum
http://www.combatairmuseum.org/navigation.html

:( niestety nie mam swojego aparatu :(
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Darek Trzeciak » sobota, 16 lutego 2008, 16:51

No coz, musze sie zastanowic czynie lepiej zaczac nowego

Nie poddawaj się i rób swoje :)
A koledzy pomożecie :?:
Jacek Bzunek napisał(a):Sadyści ;o)

O tak :P a na dodatek w moim przypadku masochista czyli: Spit pierwszy+nitowadło :lol: po co ja się za to brałem :?
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 23:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » sobota, 16 lutego 2008, 17:51

:mrgreen:
ja sie tsk latwo nie poddaje :) tyle ze nie mam zbyt duzo doswiadczenia :) robie to dopiero od maja ub roku. Moj pierwszy Spit robilem dwa razy :) bo pierwszy malowalem z puszki sprayem a jak kupilem azteka to szkoda mi bylo zostawic MK I Tamiya w takim stanie. Tak ze nie straszne mi jest rozpoczac od zera :)

Mysle ze w srode dokladnie przejrze dostepne czesci w tym zestawie i wezme sie do roboty :)
dzieki
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez gzt » środa, 20 lutego 2008, 20:18

Darek Trzeciak napisał(a):
Wojciech Perkowski napisał(a):Skoro już pastwimy się nad bąblami, to ten po prawej można zastąpić o połowę mniejszym

Jeśli dobrze pamiętam to prawidłowo te elementy odwzorowano w żywicznym zestawie Ultracast, chyba :?

Podsumowując sprawę bąbelków :mrgreen:
Obrazek


Nareszcie dotarlem do domu :) Muzeum w Topeka Kansas jest naprawde fajne, mozna dotykac :) i jest dostep do kadzego egzemplarza ! :) Nastepnym razem biore aparat i duzo pamieci :)

Wracajac do naszych baranow. Mam szerokie "bable" z ultracastu
Obrazek

dzisiaj biore sie za usuniecie paneli

Drugi temat to zaklejenie linii podzialowej na przodzie kadluba (engine cawling) - nie ma problemu to latwe - dzisiaj zrobie.

Bable na kola - zeszlifuje dzisiaj - nie problem

Bable na "root" skrzydla ... tu jest problem. W jaki sposob zrobic "babel" o polowe mniejszy ??? Nie mam rysunkow pokazujacych jak powinny wygladac i nie mam pomyslu jak to zrobic. Zostawic podstawe babla jak jest i zeszlifowac sama wysokosc czy ... :?: :twisted: :evil: POMOZECIE :) ?????

Padlo pytanie o usterzenie wysokosci: W zestawie jest taki:
Obrazek

Nie ma nic innego :( Jesli bylo inna na ZX-6 to musze szukac .. tylko czego :) ? POMOZECIE ??

No i kwestia uzbrojenia
to co jest widac tutaj:
Obrazek

natomiast w zestawie jest jeszcze to:

Obrazek

czy mam zmieniac i jesli tak to ktory ?

Mam wydech ultracastu , tylko nie jestem pewien czy sie nada do tego samolotu
Obrazek

Sporo pytan :)
pozdrawiam i mam nadzieje ze zlitujecie sie nad nowicjuszem :)
pozdr
G.
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Grzegorz2107 » środa, 20 lutego 2008, 21:37

Podział steru i statecznika jest zły dla wczesnych Mk.IX. Powinien byc jak w Mk.I-V.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:19

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Wojciech Perkowski » środa, 20 lutego 2008, 23:11

gzt napisał(a):..........

Bable na "root" skrzydla ... tu jest problem. W jaki sposob zrobic "babel" o polowe mniejszy ??? ...


Skoro chcesz się w to bawić ;o) :
1. Zeszlifować stary bąbel.
2. Zrobić takie cuś (tu akurat bąbel dla P-61 przy przejściu belka ogonowa/skrzydło):
Obrazek,
które składa sie z bąbla właściwego ;o) oraz cienkiej i grubej nóżki.
3. Odciąc powyższy bąbel na cienkiej nóżce.
4. Wkleić w wywiercony pod nózkę otworek w prawidłowym miejscu.

ad. p.2
1. Wyciąc z cienkiej blaszki (dającej sie łatwo wyginać - np. z puszki po napoju wyżarzonej nad płomieniem) odpowiedni kształt bąbla (będzie to nasza baza/podstawa bąbla) i wykonac dziurkę na cienką nóżkę.
2. Dogiąc wyciętą blaszaną podstawę bąbla do powierzchni na którą ma być przyklejony, przy okazji można przez dziurkę nakłuć na modelu miejsce na otworek na nóżkę.
3. Wkleić nóżkę w blaszkę zapuszczając superglue od góry.
4. Zrobić większa kroplę z superglue na wierzchu blaszki, tak aby nie spłyneła pod spód - posypac talkiem lub mąką aby kropla spęczniała.
5. Po utwardzeniu - oszlifować (warto tymczasowo wkleic w grubszą nóżkę).

Opis długawy, ale robota prosta.
Aha - wycinany kształt blaszanej podstawy powinien na dobrą sprawę uwzględniać - na oko - późniejszą zmianę obrysu na skutek dogięcia do doklejanej powierzchni.
Dla bąbli o płaskiej podstawie, można zastosować sposób ze strony Griffona


Poniżej zdjęcia bąbli z modelmanii AJ-Pressu (od góry: lewy większy i prawy mniejszy):
Obrazek


Osłony luf działek masz prawidłowe (te w ramkach są dla wersji E).
Rury Ultracastu można zastosować.

Warto też pamietać o wgłębieniach z wkrętami za korkiem wlewowym jak niżej:
Obrazek
(zdjęcie Spita z muzeum w Krakowie).

PS. Dziękuję modowi za wyłuskanie "nużki".
Ostatnio edytowano czwartek, 21 lutego 2008, 00:13 przez Wojciech Perkowski, łącznie edytowano 3 razy
Wojtek
Wojciech Perkowski
 
Posty: 707
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 14:07
Lokalizacja: okolice Białegostoku

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Jarek Gurgul » środa, 20 lutego 2008, 23:42

gzt napisał(a):Jesli bylo inna na ZX-6 to musze szukac .. tylko czego :) ? POMOZECIE ??

POMOŻEMY!

Jak wspomniał Grzegorz2107, potrzebujesz Grzegorz czegoś takiego (tylko bez tych paprochów ;o))...
Obrazek

A swoją drogą Wojtek, to skromny człowiek - nie pochwalił się...
http://hsfeatures.com/spitfireixcwp_1.htm

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6063
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Wojciech Perkowski » środa, 20 lutego 2008, 23:46

Jarek Gurgul napisał(a):.... nie pochwalił się...
http://hsfeatures.com/spitfireixcwp_1.htm

Jarek


Ponieważ bąble działkowe są nie takie... ;o) .
Wojtek
Wojciech Perkowski
 
Posty: 707
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 14:07
Lokalizacja: okolice Białegostoku

Re: Spitfire IXc "Cyrk Skalskiego", Hasegawa 1/48

Postprzez Darek Trzeciak » czwartek, 21 lutego 2008, 00:02

Grzegorz2107 napisał(a):Podział steru i statecznika jest zły dla wczesnych Mk.IX. Powinien byc jak w Mk.I-V.

Czyli powinien być taki :mrgreen:
Obrazek
SAM Publications MD 03 - Robert Humphreyes "The Supermarine Spitfire p.1- Merlin Powered"

Spokojnie da się przerobić statecznik z zestawu Hasegawy. Po prostu zaszpachluj i natnij nową linię by krawędź wyważenia rogowego była pod kątem 45 stopni do osi obrotu.
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 23:23
Lokalizacja: EPWA

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości