Morane-Saulnier MS.406 - Special Hobby 1:32
Napisane: czwartek, 11 sierpnia 2011, 14:52
Już od dawna chciałem zrobić model Morana, choć nie myślałem o tej skali, ale jednak.
Sam model to typowy short run – właściwie wypraski są te same co w zestawie z Azura, jest jednak więcej żywicy i ładna barwiona blaszka z elementami kokpitu.
W zestawie są też kalki na maszynę K. Bursztyna – mam zamiar zrobić model w tym malowaniu, ale z wykorzystaniem masek Montexu.
„Klatkę” kokpitu składa się bezstresowo, po usunięciu paru nadlewek wszystko do siebie pasuje. Schody zaczęły się kiedy chciałem umieścić ją w kadłubie – musiałem wpierw wyfrezować burty i to dość głęboko.
Dorobiłem też imitację rozrusznika Viet'a (lewa burta).
Na bokach kadłuba producent nie zaznaczył charakterystycznych „zawiasów” ciągnących się wzdłuż bocznych blach poszycia od silnika aż za kabinę pilota – wyryłem w tych miejscach ich imitacje.
Okrągły wlot powietrza po lewej stronie okapotowania silnika (w modelu zasklepiony) rozwierciłem i wkleiłem siatkę.
A teraz pora na pytania do Was.
Pierwsze dotyczy celownika refleksyjnego OPL31:
Posiada on przyciemnianą, antyrefleksyjną szybkę, którą można podnosić przysłaniając widok przy zbyt jaskrawym świetle słonecznym. Jak w kontekście tego mam interpretować to zdjęcie:
Czy w wiatrochronie był otwór („okienko”) przez które wystawał celownik? Trochę to dziwne rozwiązanie – czy było standardem?
Kolejne pytanie dotyczy malowania śmigła, a dokładniej dwóch cienkich, poprzecznych pasków (mniej więcej w 1/3 długości łopat) – jaki miały kolor: żółty?, srebrny?, biały? Instrukcja sugeruje pomalowanie na żółto końcówek łopat jak w samolotach RAF-u ale na zdjęciach nie znalazłem nic takiego.
Mam też wątpliwości co do koloru elementów podwozia. Instrukcja sugeruje pomalowania wnęk podwozia i wewnętrznych stron osłon goleni na ten sam kolor co wnętrze kokpitu, a felgi kół i golenie na srebrno. Przyglądałem się kilku modelom tego samolotu i wszędzie kolor tych elementów był zbliżony do koloru spodu. A jak powinno być naprawdę?
Sam model to typowy short run – właściwie wypraski są te same co w zestawie z Azura, jest jednak więcej żywicy i ładna barwiona blaszka z elementami kokpitu.
W zestawie są też kalki na maszynę K. Bursztyna – mam zamiar zrobić model w tym malowaniu, ale z wykorzystaniem masek Montexu.
„Klatkę” kokpitu składa się bezstresowo, po usunięciu paru nadlewek wszystko do siebie pasuje. Schody zaczęły się kiedy chciałem umieścić ją w kadłubie – musiałem wpierw wyfrezować burty i to dość głęboko.
Dorobiłem też imitację rozrusznika Viet'a (lewa burta).
Na bokach kadłuba producent nie zaznaczył charakterystycznych „zawiasów” ciągnących się wzdłuż bocznych blach poszycia od silnika aż za kabinę pilota – wyryłem w tych miejscach ich imitacje.
Okrągły wlot powietrza po lewej stronie okapotowania silnika (w modelu zasklepiony) rozwierciłem i wkleiłem siatkę.
A teraz pora na pytania do Was.
Pierwsze dotyczy celownika refleksyjnego OPL31:
Posiada on przyciemnianą, antyrefleksyjną szybkę, którą można podnosić przysłaniając widok przy zbyt jaskrawym świetle słonecznym. Jak w kontekście tego mam interpretować to zdjęcie:
Czy w wiatrochronie był otwór („okienko”) przez które wystawał celownik? Trochę to dziwne rozwiązanie – czy było standardem?
Kolejne pytanie dotyczy malowania śmigła, a dokładniej dwóch cienkich, poprzecznych pasków (mniej więcej w 1/3 długości łopat) – jaki miały kolor: żółty?, srebrny?, biały? Instrukcja sugeruje pomalowanie na żółto końcówek łopat jak w samolotach RAF-u ale na zdjęciach nie znalazłem nic takiego.
Mam też wątpliwości co do koloru elementów podwozia. Instrukcja sugeruje pomalowania wnęk podwozia i wewnętrznych stron osłon goleni na ten sam kolor co wnętrze kokpitu, a felgi kół i golenie na srebrno. Przyglądałem się kilku modelom tego samolotu i wszędzie kolor tych elementów był zbliżony do koloru spodu. A jak powinno być naprawdę?