posejdon napisał(a):Czy to przypadkiem nie F-4Z?
Trudno powiedzieć z całą pewnością, ale wygląda, że nie jest to /Z.
Ten pierwszy, wklejony wyżej z widocznym silnikiem to jest najprawdopodobniej F-4/Z Trop. Widać przewody instalacji GM-1 poprowadzone do sprężarki silnika.
Porównaj sobie rozmiar osłony chłodnicy oleju i kształt łopat śmigła. W tym wyżej chłodnica jest wyraźnie większa.
Śmigło? Trudno mi powiedzieć.
Z-ke ciężko rozpoznać, jak nie widać silnika. Zbiorniki podtlenku są niewidoczne (zabudowane w skrzydłach), punkty napełniania są ulokowane we wnękach podwozia, silnik 601 E z jak i bez GM-1 spala paliwo B4 87.
Czasem ta chłodnica pozwala rozróżnić samoloty, chociaż sam się zastanawiam, czy zawsze obecność głębszej chłodnicy oznacza maszyną wyposażoną w podtlenek...czy może dotyczy to raczej rozbudowanego zestawu Trop.
Marcin Net Sailor kiedyś śledził losy F-4/Z, który trafił do Szwajcarii - może ma więcej informacji o wyposażeniu? Tamten "szwajcarski" F-4/Z ma wyraźnie płytką, małą chłodnicę oleju.
Ja się F-kami średnio pasjonuję.