Grzegorz2107 napisał(a):Chodzi o to, że tylny dżwigar w samolocie był wyższy i jego górna pow. wydaje się na tym samym poz. co grzbiety żeber, a żebra, przynajmniej ich tylna część, wydają się klejone z listew , a nie wycinane z zaokrąglonymi otworami odciążającymi...
Moim zdaniem na poniższych zdjęciach historycznych i restaurowanego Nieuporta widać jednak, że tylna część żeber górnego płatajest lita z wycietymi otworami. Są tam dodatkowo małe listewki rozpierajace umieszczone na fragmentach między tymi otworami (faktycznie te nie zostały w modelu odtworzone).
Widać na tych zdjęciach również, że listwy opasające żebra nie licują z górną powierzchnią dżwigara, ale są położone na niej. Powyższe potwierdzają plany, które posiadam.
W modelu skrzydła faktycznie występują pewne uproszczenia. Brak jest listew okalajacych żebra na dolnej powierzchni (to jest w sumie jeszcze możliwe do dotworzenia). Drugim, świadomym uproszczeniem jest obniżenie wysokości dźwigara. Zrobiłem tak dlatego, aby każde żebro było jednym elementem fototrawionym. W przeciwnym wypadku (wieloelementowe żebro) wydaje mi sie, że montaż skrzydła byłby kłopotliwy.
edit:
A sprawę zasymulowania struktury drewna wytropił już Cichociemny. Dodam tylko, że całe skrzydło zostało pomalowane wstępnie na kolor jasnibrazowy, a nakładana kalkomania była drukowana na podkladzie przejrzystym i nadała tylko strukturę słojów drewna, a nie jego kolor.