Intryguje mnie jeszcze struktura dołu górnego płata ,dziwne prążki i ich duża ilość ....może ktoś retuszował to zdjęcie...
w rzeczywistości słoje były w poprzek
iras67 napisał(a):Podejrzewam że maszyna latała po tym remoncie z kołpakiem (pewnie leży zdjęty gdzieś poza kadrem ).
iras67 napisał(a):A to co widać za śmigłem jest obracającą podstawą kołpaka.
RH napisał(a):... w rzeczywistości słoje były w poprzek. Bo na zdrowy rozum łatwiej było ukształtować je na skrzydle, w ten sposób zresztą gdzie można oglądałem zdjęcia i doszedłem właśnie do tego wniosku.
potez napisał(a):Jeśli chodzi o podziały kadłuba - moim zdaniem możesz je ściągnąć z modelu tego Austriaka, nie pamiętam jak on się nazywa. Na zdjęciu dolnym, które dołączyłem widać podział sklejki-wyraźna kreska na drugim podwójnym rzędzie gwoździ. Ponieważ Austriacy robili kadłuby na styk to miejsce gdzie jest podwójny rząd gwoździ pokazuje gdzie jest podział arkuszy sklejki.
PrzemoL napisał(a): Tylko te listwy na płatach... Wydają mi się zbyt masywne.
PrzemoL napisał(a):Pozwolę sobie dodać trzy grosze a propos sklejki. Faktycznie drewno ma większą wytrzymałość wzdłuż słojów. Ale sklejka składa się z kilku sklejonych warstw, w których orientacja słojów jest różna. Nie ma więc potrzeby układania jej tak, aby zewnętrzna warstwa miała słoje zorientowane w konkretnym kierunku, gdyż dzięki użyciu kilku warstw można sklejkę traktować jako materiał izotropowy, tzn. o identycznych właściwościach w każdym kierunku. Tak więc układ słojów na powierzchni samolotu krytego sklejką może być teoretycznie dowolny.
potez napisał(a):Co do Sklejki to Kolega ma rację, uwagi dotyczące obciążenia dotyczyły drewna jako takiego.
potez napisał(a):... fornir - Przynajmniej tak opisywał go Meissner w swoich wspomnieniach.
PrzemoL napisał(a):Teraz to ja muszę się zawstydzić Lloyd miał płaty kryte fornirem, nie sklejką... I miało to być pokrycie pracujące.
Powrót do Lotnictwo - warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości