P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez Grzegorz Stróżek » czwartek, 27 listopada 2008, 10:20

Jeśli chodzi o klapy PART-a - bo takie zamontowałem w swoim H-75, to trzeba pocienić na pewno skrzydło od wewnętrznej strony.
Potem zrobić wewnętrzną strukturę skrzydła, ewentualnie komory podwozia (w modelu są pokrowce brezentowe), skleić skrzydła i dopiero zamontować je do modelu.
Żeby tak mi się chciało, jak mi się nie chce.
pzdr. Grzegorz
Na warsztacie; P.11c___________, Bf 109B, Whirlwind
Avatar użytkownika
Grzegorz Stróżek
 
Posty: 364
Dołączył(a): czwartek, 1 maja 2008, 14:38
Lokalizacja: Łódź

Reklama

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez gzt » środa, 3 grudnia 2008, 01:35

Dzieki za info ! Postaram sie nie popsuc blaszek ani modelu przy tej operacji :)
Na dzien dzisiejszy tak to wyglada.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety nikt nie oferuje blaszek na boczne wloty powietrza (lub cokolwiek to jest). Probowalem nieco je zmodyfikowac przy pomocy "drapaka" :) i zobaczymy jak to wyjdzie po malowaniu.

Teraz czas na silnik oraz klapy .. niestety czasu malo bo pracy wiecej niz sie spodziewalem :(
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez gzt » poniedziałek, 8 grudnia 2008, 00:48

Dokonczylem silnik i wpasowalem go na sucho (na razie :) )

Obrazek

Obrazek

rozpoczalem prace nad klapami .. jak na razie wszystko pasuje ...

Obrazek

Obrazek
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez Grzegorz Stróżek » poniedziałek, 8 grudnia 2008, 01:28

gzt napisał(a):Dokonczylem silnik i wpasowalem go na sucho (na razie :) )

Ale osłona przekładni redukcyjnej, powinna być trochę ciemniejsza i przede wszystkim półbłyszcząca.
Żeby tak mi się chciało, jak mi się nie chce.
pzdr. Grzegorz
Na warsztacie; P.11c___________, Bf 109B, Whirlwind
Avatar użytkownika
Grzegorz Stróżek
 
Posty: 364
Dołączył(a): czwartek, 1 maja 2008, 14:38
Lokalizacja: Łódź

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez Aleksander » poniedziałek, 8 grudnia 2008, 12:22

No tak - pokarało mnie lenistwo :oops: - wyszło na to, że łatwiej Cię złapać na FSM, niż tutaj... A tu dyskusja na temat km-ów trwa. Więc od siebie dołożę, że jak zrobiłem lufy z igieł od strzykawek, to sie okazało, że ze względu na głęboko osadzony silnik, łopaty śmigła zahaczały o te nieszczęśne km-y i nie dały się obracać. Próba spiłowania samych igieł wyszła tak sobie - była to główna przyczyna porzucenia projektu. W ogóle śmigło jest w tym modelu jakoś dziwnie montowane.
Pozdrawiam.
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 7985
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez gzt » poniedziałek, 8 grudnia 2008, 13:24

:)
Silnik oraz lufy KMow to byl dosc powazny problem :) .
1. wydaje mi sie ze silnik jest zle osadzony w tym modelu - za gleboko. Ze zdjec wynika ze reduktor lekko wystawal poza obrys pokryw silnika.
Ponizsze obrazki dosc dobrze pokazuja na czym polega problem w zestawie Academy/HC

Obrazek
Obrazek
Obrazek

zrodlo: Air Cobat Special vol 2, 1993 str 4-26 "Curtiss P-36 Hawk" by Michael O'Leary

Niestety nie mam lepszych rysunkow z silnikiem 1830 ale na zdjeciach wyraznie widac ze reduktor "wystaje" poza opbrys podobnie jak to widac na powyzszych rysunkach


Silnik w modelu Academy jest osadzony ok 1.5 do 2 mm za gleboko.

2. Oslony KMow dochodza prawie do krawedzi oslon silnika, natomiast lufy zdecydowanie wystaja ok 2x srednica poza obrys oslon silnika
Ostatnio edytowano poniedziałek, 8 grudnia 2008, 13:42 przez gzt, łącznie edytowano 3 razy
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez gzt » poniedziałek, 8 grudnia 2008, 13:34

Aleksander napisał(a):No tak - pokarało mnie lenistwo :oops: - wyszło na to, że łatwiej Cię złapać na FSM, niż tutaj... A tu dyskusja na temat km-ów trwa. Więc od siebie dołożę, że jak zrobiłem lufy z igieł od strzykawek, to sie okazało, że ze względu na głęboko osadzony silnik, łopaty śmigła zahaczały o te nieszczęśne km-y i nie dały się obracać. Próba spiłowania samych igieł wyszła tak sobie - była to główna przyczyna porzucenia projektu. W ogóle śmigło jest w tym modelu jakoś dziwnie montowane.
Pozdrawiam.


Ja zrobilem lufy z rurek mosieznych (brass) , potem latwo bylo je odpowiednio skrocic :). Igly strzykawek sa zbyt twarde (stal niesdzewna :) ) i nie jest latwo je obrabiac w jakikolwiek sposob (w domowych warunkach bez specjalnych maszyn :) )

a tu jedna klapa wpasowana w skrzydlo ..

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez gzt » czwartek, 11 grudnia 2008, 05:00

Przykleilem gorne czesci plata do kadluba. Najpierw klejem TenX7
Obrazek
a potem od wewnatrz klejem CA
Obrazek


Nastepnie przykleilem centralna czesc dolnej czesci plata do kadluba.

Obrazek
Jak wyschnie zaczne kleic reszte
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez gzt » piątek, 12 grudnia 2008, 15:05

Planuje zrobic malowanie jak na zalaczonym obrazku :) ale mam pytanie od ekspertow epizodu francuskiego: czy jest mozliwe ze latali na nim Polacy ???
Niestety moje materialy "pisane" zawieraja bardzo znikome informacje na temat uzycia H-75 przez Polakow. Dzieki uprzejmosci kolegow mam kilka stron zeskanowanych z "Polskiego Lotnictwa we Francji" i zalaczony profil prawdopodobnie pochodzi wlasnie z tej publikacji.

Prosze o pomoc w wyjasnieniu tego tematu bo czas rozpoczecia malowania zblioza sie duzymi krokami :)

Obrazek
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez Rafal » sobota, 13 grudnia 2008, 00:06

gzt napisał(a):Igły strzykawek są zbyt twarde (stal nierdzewna :) ) i nie jest łatwo je obrabiać w jakikolwiek sposób (w domowych warunkach bez specjalnych maszyn :) )


Wyżarzyć. One są tylko hartowane. Tracą połysk ale stają się mięciutkie.

Rafał
Google nie zwalnia z samodzielnego myślenia.
Rafal
 
Posty: 1276
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:09

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez gzt » wtorek, 16 grudnia 2008, 02:32

Zdecydowalem na malowanie jak ponizej:

Obrazek
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez gzt » środa, 17 grudnia 2008, 04:31

pora na KM w skrzydlach. Z braku innych rozwiazan (gotowe elementy zywiczne ; szkoda) sprobowalem wykorzystac elementy oryginalne :(

Obrazek

nawiercilem otwory a nastepnie wlozylem w srodek rurki ok 0.5 mm
Obrazek

a tak wyglada po wklejeniu obu:
Obrazek

a to co chce uzyskac w efekcie koncowym ...
Obrazek

Jeszcze zostanie zeszlifowanie rurek oraz sciagniecie nieco kleju...
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez RAV » środa, 17 grudnia 2008, 20:10

gzt napisał(a):Jeszcze zostanie zeszlifowanie rurek oraz sciagniecie nieco kleju...

Tylko wolno szlifuj... Ja kiedyś zrobiłem podobnie (działko z igły od strzykawki w kołpaku Bf 109) i chciałem sobie przeszlifować końcówkę Dremelem. Ustawiłem najmniejsze obroty, ale i tak ciepło przeszło po igle do plastiku i wytopiłem sobie dziurę w kołpaku. Szurać ręcznie mi się nie chce, dlatego od tego czasu najpierw szlifuję, potem wklejam.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3298
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 23:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez piotr dmitruk » środa, 17 grudnia 2008, 20:36

Nie tyle wolno co krótkimi szlifnięciami (może być nawet na szybkich obrotach), z przerwami na przestygnięcie.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9953
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: P-40E Hasegawa | P-40M Eduard | P-36 HC | 1/48

Postprzez gzt » środa, 17 grudnia 2008, 21:07

LOL,no wlasnie probowlaem i jakos sie udalo :) Prysnalem farba zeby zobaczyc jak to bedzie wygladac... Jak wyschnie to zrobie fotke
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 63 gości