F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Marcin Witkowski » czwartek, 2 października 2014, 19:27

Robota z owiewkami pierwsza klasa. Trzymam kciuki za ich przyciemnienie.
Avatar użytkownika
Marcin Witkowski
 
Posty: 274
Dołączył(a): środa, 12 marca 2008, 10:13
Lokalizacja: Niekarmia

Reklama

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » czwartek, 2 października 2014, 19:59

Dzięki wszystkim za komentarze. Jak będę pamiętał to przy następnej okazji wrzucę fotkę pokazującą grubość owiewki.

Solo napisał(a):Polerowanie to rozumiem, ale odchudzenie.
Możesz dokładniej opisać jak to robiłeś, jakie papiery itp.?


Szlifowałem od wewnątrz papierem 400, potem 600, 800, 1000, 1500, 2000, 2500, 3000, 5000, potem pasty Tamiya Fine i Finish. Z zewnątrz zacząłem od 800 i dalej tak samo.

Oczywiście owiewki będę też barwił. Mam gdzieś zapisany twój przepis Marcin. Masz może doświadczenie jak potem maskować owiewkę pod malowanie ram oszklenia? Czy najpierw ramy, a potem barwienie szkła? Bo trochę obawiam się, żeby nie "zerwać" farby clear przy maskowaniu.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Marcin Witkowski » czwartek, 2 października 2014, 20:29

Dobre pytanie. Mój F-16 nie jest jeszcze pomalowany, więc jeśli barwienie owiewki miałoby odejść z maskowaniem, to przekonam się o tym po malowaniu :)
Ty pewnie dowiesz się wcześniej. Sprawdź to może na boku. Zwłaszcza, że ta moja metoda, o której piszesz, jest dość kontrowersyjna i warto przećwiczyć na innym gruncie, niż właściwy model.
Avatar użytkownika
Marcin Witkowski
 
Posty: 274
Dołączył(a): środa, 12 marca 2008, 10:13
Lokalizacja: Niekarmia

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » czwartek, 2 października 2014, 20:34

Panowie, zdradźcie tę metodę.
Ja właśnie skończyłem barwienie owiewki do Sufy i nie jestem zadowolony.
Dodam tylko, że clear smoke jakiego użyłem nie odchodzi od powierzchni vacu, w przeciwieństwie do pozostałych farb.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » czwartek, 2 października 2014, 21:44

Mam trochę zapasowych owiewek, to popróbuję ;)
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez raptorf22 » czwartek, 2 października 2014, 22:05

Moja uwaga o barwieniu szkiełka. Pamiętaj żeby zostawić mokrą warstwę od wewnątrz, jeżeli pomalujesz prawie suchą, będzie półmat.
Moja mieszanka to mix Smoke i Orange Tamiyi, dobre rezultaty są także z farbą na bazie lakieru bezbarwnego.
raptorf22
 
Posty: 482
Dołączył(a): niedziela, 5 października 2008, 22:04
Lokalizacja: Poznań

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Dorotka » czwartek, 2 października 2014, 22:50

:)

Oj, tam, oj tam... Ja jak na razie doszedłem do takiej grubości i jakoś afery z tego nie robię.... A tu tyle szumu :mrgreen:

:)

P.S. Świetna robota!

Obrazek
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 11:31

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez posejdon » czwartek, 2 października 2014, 22:55

raptorf22 napisał(a):...dobre rezultaty są także z farbą na bazie lakieru bezbarwnego.

O masz :shock: . Niedouczony jestem. Mnie to nawet by do głowy nie przyszło, żeby bez bezbarwnego to robić. Ja zawsze daję do cleara parę kropelek koloru i tym maluję. Ale gdyby zrobić samym kolorem to chyba można cieniej położyć. Chyba muszę tego smołka kupić i zobaczyć co to.
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 16:05
Lokalizacja: Bródno

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » czwartek, 2 października 2014, 22:58

Panowie, to jaka jest konkretnie ta metoda barwienia owiewki: lakier clear plus smoke plus orange clear? Tylko taka mieszanka?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Dorotka » czwartek, 2 października 2014, 23:07

:)

Polecam przyjrzeć się tym farbom... Dostawa z Australii po tygodniu za darmo przez e-bay.

:)

Obrazek
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 11:31

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Marcin Witkowski » piątek, 3 października 2014, 05:41

Mnie mieszanka pomarańczowego i smoke nie satysfakcjonowała. To nie był ten kolor, który najczęściej widziałem na zdjęciach i przy kilku okazjach podejrzenia Viperów na żywo.
Najlepszy efekt udało mi się osiągnąć mieszając transparentną farbę Humbrola 1322 rozcieńczaną Thinnerem Gunze z Smoke Tamiya rozcieńczaną spirytusem. Problem z tą mieszanką jest taki, że pierwsza to farba celulozowa, a druga to akryl i zaraz po wymieszaniu się rozdzielają. Udało się to położyć jedynie natryskiem od razu po wymieszaniu w zbiorniczku aerografu. Trzeba też zrobić to możliwie szybko, bo taka dziwna mieszanka szybko zasycha po położeniu. Postaram się za jakiś czas wrzucić zdjęcie.
Dodam jeszcze, że malowałem jeszcze zanim z linii w Teksasie zszedł 4040, więc nie miałem pewności jaki dokładnie kolor będą miały owiewki naszych F-16. Próbowałem odwzorować kolor najczęściej występujący. A tych jest kilka i różnią się pewnie w zależności od roku produkcji samolotu, miejsca wytworzenia owiewki, czy czasu jego eksploatacji. Miałem okazję widzieć chyba z pięć czy sześć różnych F-16 ustawionych obok siebie - każdy miał inny kolor owiewki.
Avatar użytkownika
Marcin Witkowski
 
Posty: 274
Dołączył(a): środa, 12 marca 2008, 10:13
Lokalizacja: Niekarmia

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez raptorf22 » sobota, 4 października 2014, 23:54

Powiedzmy sobie wprost, dobór odpowiedniego zabarwienia jest tutaj umówny. Nasze Efki mają ten kolor nawet wpadający w zielonkawo/fioletowo-złoty, zależy od światła i jak się patrzy. Pryśnięcie tylko czarnym smokiem nie załatwi tematu.
Zobaczcie jak wyglądają osłony Raptorów? Gdzieś widziałem taki kolor z palety Allcladów właśnie Gold Smoke czy jakoś tak, trzeba eksperymentować.
raptorf22
 
Posty: 482
Dołączył(a): niedziela, 5 października 2008, 22:04
Lokalizacja: Poznań

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » niedziela, 5 października 2014, 12:40

Każdy egzemplarz ma inaczej. Postaram się znaleźć taki, który ma owiewkę w dwóch kolorach i wtedy będę eksperymentował z farbkami.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » niedziela, 5 października 2014, 12:44

Alclady czegoś takiego jak Gold/Smoke nie mają.
Ale może w ten sposób spróbować:
- najpierw Black-Smoke

Obrazek

- na to Holomatic Spectral Chrome

Obrazek

Mogłoby wyjść ciekawie.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez LukaszM » poniedziałek, 6 października 2014, 12:04

A czym Panie Adamie nakładasz pasty tamki i je "wcierasz"?
LukaszM
 
Posty: 43
Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 10:44

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości