F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » środa, 31 grudnia 2014, 17:38

Dwa rodzaje "głowic" do AGM-65
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Reklama

modele polskich samolotów

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » środa, 31 grudnia 2014, 17:39

Skleroza - przecież takie są w Eduardzie o ile pamiętam.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » czwartek, 5 marca 2015, 11:46

Witam.

Update z ostatnich prac. Sylwetka nabiera kształtu.

Obrazek
Obrazek

Dorobiłem jakieś otwory wentylacyjne z z blaszki miedzianej, wyglądają znacznie lepiej niż grube plastiki

Obrazek
Obrazek

Dokleiłem pierwszą sekcję żywicznej dyszy. Żeby pasowała trzeba było oblepić naokoło kilkoma warstwami szpachli. Te widoczne "pęknięcia" to nakładające się warstwy szpachli. Jest gładko, ale oczywiście wszystko okaże się po podkładzie.

Obrazek

Kupiłem toczoną rurkę Pitota Mastera. Czubek plastikowej osłony radaru był za szeroki, więc dokleiłem plasterek polistyrenu 1mm, oszlifowałem i rozwierciłem na statywie, żeby było równo. Teraz jest minimalnie za ostro w części plastikowej, ale łatwo już to poprawić. Pitota ostatecznie dopasuję i przykleję tuż przed malowaniem, bo inaczej szybko by się odłamał.

Obrazek

Wersję jednoosobową mam zamiar zrobić tylko z podwieszonymi zbiornikami pod skrzydłami. Ponieważ zarówno pylony jak i same zbiorniki nie pasują do naszych, nie obejdzie się bez przeróbek. W zbiornikach trzeba poprawić lotki, w pylonach tylną część.

Obrazek
Obrazek

Ponieważ nie będzie uzbrojenia AA, drobnej waloryzacji poddałem też pylony rakiet. Prowadnice robię z ok 1mm grubości paseczków polistyrenu 0.5mm. Po przyklejeniu zeszlifuję je na równo, przy okazji trochę się spłycą, bo 1mm to za wysokie. To minimalna grubość jaką udało się w miarę prosto wyciąć.

Obrazek

Maluje się kokpicik do wersji D. Szału nie ma, ale odlewy nie są pierwszej jakości, drobne przełączniki na tym najbardziej ucierpiały.

Obrazek

Drobne detale maluję zaostrzoną wykałaczką. Nawet najmniejszym pędzelkiem wychodzi gorzej.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » czwartek, 5 marca 2015, 12:26

Ładnie Ci to idzie.
Jestem pod wrażeniem tego jak udało Ci się ładnie dociąć i wyprofilować te miedziane blaszki. Jakimiś sztuczkami to robiłeś, czy po prostu wyciąłeś i zagiąłeś w palcach? :)

Co do szpachlowania obręczy przy nasadzie silnika, to ja w takich sytuacjach używam polistyrenu.
Specjalnie do takich przypadków kupiłem sobie polistyren 0,13 i 0,25 mm i mogę praktycznie każdą większą nierówność nimi pozatykać, a jak to dobrze wyschnie to szlifowanie jest bardzo proste i wygodne.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » czwartek, 5 marca 2015, 12:39

Do zaginania blaszek mam szczypce ze sklepu jubilerskiego. Tańsze niż zaginarka, w lotnictwie wystarczy ;)

Obrazek

Na arkuszu blaszki wytrasowałem odwrotną stroną nożyka kształt i miejsca zaginania, a potem wyciąłem nożyczkami do fototrawionek.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » sobota, 7 marca 2015, 02:47

Witam ponownie.

Tymczasem wykańczam kokpit. Zwashowałem, poprzecierałem suchym pędzlem, zalakierowałem. Zostało przykleić kliszę z zegarami i zamontować blaszki. Domaluję chyba jeszcze zielonkawe pasy na spadochronach w zagłówkach.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Poprawiłem przednią goleń i dokleiłem do żywicy. Obok dla porównania goleń bez przeróbek.

Obrazek
Obrazek

Zbiorniki miały głupie mocowanie do pylonów, w formie kostek. W pylonach zakleiłem otwory polistyrenem, wyszpachlowałem i wyryłem trochę detali. Zbiorniki oszlifowane, czekają na lotki.

Obrazek

Trochę się pastwiłem nad oponami wykałaczką. W realu wygląda lepiej, te napisy są na prawdę małe.

Obrazek

Jeszcze raz rakietki. AIM-120C Eduarda, AIM-9X Tamiya.

Obrazek

Pozdrawiam
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » sobota, 7 marca 2015, 12:25

Co do kabiny, to nie uważasz że przydałby się mocniejszy suchy pędzel na osłonach antyodblaskowych?
Tylko dla celów uplastycznienia modelu.
Co do foteli, to nie bardzo rozumiem dlaczego przetarłeś je jaśniejszym, chyba szarym kolorem - nie wygląda to teraz zbyt naturalnie.
Ale ogólnie jest bardzo ładnie.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » niedziela, 8 marca 2015, 02:18

W realu jest trochę bardziej wyraźne, dla mnie jest OK. Poduszki na fotelach pociągnę jeszcze matem, powinno się poprawić. Bo chyba o to Ci chodzi, innego suchego pędzla nie robiłem na fotelach.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » niedziela, 8 marca 2015, 14:57

Chodziło mi o to co widać np. na tym zdjęciu: ewidentnie na poduszkach jest coś jasnego, wygląda mi to właśnie na suchy pędzel:

Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » niedziela, 8 marca 2015, 15:59

No jest, ale czy wygląda to aż tak źle?
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » niedziela, 8 marca 2015, 17:54

Nie wygląda źle.
Kabinkę zrobiłeś bardzo, bardzo ładną, a te szarawe ślady na fotelach są takie trochę sztuczne, nienaturalne i w moich oczach nieco się to wszystko gryzie.
Nie powiem Ci jak to moim zdaniem powinno być zrobione, bo sam nie wiem.
Dla mnie cieniowanie czerni jest zawsze kłopotem.
Może spróbuj to trochę złamać mocnym brązowym washem, może wtedy wyjdzie naturalnie?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » niedziela, 8 marca 2015, 22:46

Dzięki, coś jeszcze podziałam. Fotele nie są wklejane, tylko wkładane w prowadnice, także można je poprawiać w nieskończoność, nawet w gotowym modelu ;)
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » niedziela, 8 marca 2015, 22:51

Przyszedł mi do głowy taki pomysł: a może wycieniować te poduszki brązem?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez rotpol13 » niedziela, 8 marca 2015, 22:55

Moim zdaniem fotele wyglądają bardzo realistycznie. Ten ''misio po wysiedzeniu'' był miejscami taki szarawy.

Tu akurat inny fotel, ale widać w czym rzecz:
Obrazek
Pozdrawiam,
Kamil
Avatar użytkownika
rotpol13
 
Posty: 4411
Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 10:28
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Seweryn » niedziela, 8 marca 2015, 22:59

Dokładnie, mi się bardzo podoba, ja bym nie zmieniał.
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2072
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 20:05
Lokalizacja: Ustroń

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości