F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Soris000 » poniedziałek, 9 marca 2015, 23:36

I ja głosuję na szary :)
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 14:18
Lokalizacja: Sopot

Reklama

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Marcin Witkowski » środa, 11 marca 2015, 11:13

karambolis8 napisał(a):Dorobiłem jakieś otwory wentylacyjne z z blaszki miedzianej, wyglądają znacznie lepiej niż grube plastiki

Obrazek
Obrazek


Widzę tu pewne podobieństwa (a może inspiracje?) do mojej zatrzymanej roboty ;o)
Bardzo ładnie Ci idzie :!:
Avatar użytkownika
Marcin Witkowski
 
Posty: 274
Dołączył(a): środa, 12 marca 2008, 10:13
Lokalizacja: Niekarmia

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » środa, 11 marca 2015, 14:35

Nie ukrywam, że tęsknię za twoim warsztatem Marcin ;) Coś tam staram się dorobić, czy poprawić, ale umiejętności i wyposażenie warsztatu nie te same ;)
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Marcin Witkowski » środa, 11 marca 2015, 18:25

Nie bądź taki skromny ;)

Pod osłoną wylotu dyszy "klimy" (ten element przed wnękami głównego podwozia) zrobiłbym na Twoim miejscu coś jeszcze, bo tam wychodzą charakterystyczne prostokątne rury.

A co do mojego F-16, to na bank do niego wrócę.
Avatar użytkownika
Marcin Witkowski
 
Posty: 274
Dołączył(a): środa, 12 marca 2008, 10:13
Lokalizacja: Niekarmia

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » czwartek, 12 marca 2015, 01:04

Wiem, że tam są te rury, postaram się coś zagiąć z blaszki.

Wrzucam opis jak odlewam elementy na prośbę forumowicza.

Żywica F19 czy F38 których używam jest rzadka, trochę jak olej. F38 ciut bardziej gęsta i gorzej odwzorowuje cienkie elementy, po zaschnięciu bardziej elastyczna. F19 lepiej oddaje delikatne kształty, ale po zaschnięciu jest bardziej krucha i twardsza.

Przygotowuję element do odlewu. O ile nie jest to element z żywicy, który chcę skopiować, to trzeba dorobić mu kostkę wlewową. Tak jak pylon poniżej.
Obrazek
Trzeba się zastanowić jakie ułożenie da najłatwiejsze spenetrowanie formy przy zalewaniu, jak będzie najłatwiej wyciągnąć matkę i gotowe odlewy z formy.

Przyklejam bluetackiem matkę do kawałka polistyrenu i wycinam 4 ścianki z polistyrenu 0.25 lub 0.5. Sklejam CA żeby było szybciej. Tak powstała forma.

Przygotowuję silikon. Mieszam go wg proporcji z opakowania z utwardzaczem delikatnie, żeby nie powstało za dużo bąbli powietrza, ale porządnie, żeby się cały połączył, bo nie zaschnie. Trzeba dobrze odmieszać od dna pojemnika. Używam kubeczków jednorazowych do napojów.

Zalewam formę silikonem. Najpierw wstępnie pędzelkiem obmalowuję matkę silikonem, wciskam silikon we wszystkie zakamarki. Potem on spłynie, zostanie cieniutka warstwa, chodzi o to, żeby bąbelki powietrza nie przyczepiły się do matki podczas zalewania.

Kładę jakiś pojemnik na podłogę, do niego wkładam formę. Zalewam formę z dużej wysokości, co najmniej z biurka, bardzo cieniutką niteczką silikonu - to go trochę odpowietrza. Celuję w rogi formy, nigdy w matkę, przez co silikon nie łapie bąbli powietrza, tylko sam się rozlewa po całej formie.

Po zaschnięciu odrywam plastikowe ścianki formy i wyciągam matkę. Czasem trzeba troszeczkę porozcinać wewnątrz silikon, ale staram się tego nie robić.

Do zalewania żywicą używam pęsety, która rozszerza się przy ściskaniu rączki. Rozciągam nią formę przy zalewaniu. Przyda się też patyczek od szaszłyków do odpowietrzania. Do mieszania używam ściętych kubeczków do napojów. Całe są za wysokie. Mają taką zaletę, że żywica się do nich nie klei i po wyschnięciu można je ławo oczyścić do ponownego wykorzystania. Składniki żywicy odmierzam takimi pipetkami z tworzywa sztucznego. Do kupienia na allegro za grosze.
Obrazek
Po zalaniu formy żywicą penetruję najgłębsze miejsca szaszłykiem, to uwalnia pęcherzyki powietrza. Czasem pomaga też ściskanie boków formy.

Narzędzie po silikonie czy żywicy myję nitro. Trzeba się jednak pospieszyć, bo jak zaschnie to na amen.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » piątek, 17 kwietnia 2015, 14:24

Witam.

Parę fotek z malowania

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » piątek, 17 kwietnia 2015, 15:29

Widzę chyba jakiś ciekawy preshading na spodzie kadłuba.
Opowiedz coś o tym.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » piątek, 17 kwietnia 2015, 15:40

Na surfacer był preshading z RLM66, potem bazowy, potem do bazowego domieszałem trochę RAF Medium Sea Gray i porobiłem przebarwienia wewnątrz paneli. Na górze też to jest, ale nie mam teraz warunków do lepszych zdjęć.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » piątek, 17 kwietnia 2015, 15:48

Rozumiem.
Fajnie to wyszło, szczególnie takie nieregularne smugi na spodzie skrzydeł.
Postaram się coś z tego skopiować u siebie.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » sobota, 18 kwietnia 2015, 21:48

Próbuję dorobić otwór wentylacyjny widoczny na zdjęciach. Tamka i Hasegawa ten detal pomijają.

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Wystający panel zrobię z polistyrenu 0.13, potem szczebelki z 0.13 albo 0.25 i powinno być ok.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Jacek Bzunek » sobota, 18 kwietnia 2015, 22:48

Kawałek blachy Parta do podwozia w Mosquito.

Obrazek
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » niedziela, 19 kwietnia 2015, 11:48

Fototrawionka pewnie by lepiej wyglądała, ale akurat nie mam nic takiego w resztkach.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » poniedziałek, 25 maja 2015, 15:11

Zajawka przed galerią pierwszego z obu modeli

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez Solo » poniedziałek, 25 maja 2015, 15:27

Jak pisałem szerzej w kilku innych miejscach: model w pyteczkę! :)
Ale czemu opony ten samolot ma przetarte do białego? :)
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 10:05

Re: F-16C blk 52+ Tigermeet 2011 1:48 Hasegawa + Aires

Postprzez karambolis8 » poniedziałek, 25 maja 2015, 22:57

Opony przetarte do białego to taki mój modelarski podpis ;)
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości