Rafako napisał(a):Jeśli chodzi o klapy, to zarówno te główne jak i te za chłodnicami próbowałem zrobić na wzór znanego oryginału a tam widzę, że kąt wychylenia klap głównych jest inny niż tych za chłodnicami (mam na myśli te dolne).
Kuba P. napisał(a):Druga rzecz jest bardziej sroga i tu mam nadzieję, że Marcin się włączy i nas wesprze. Chodzi o owiewkę ETC. Zobacz, ona zakrywa okienka kanałów jakimi wypadały po strzale łuski i ogniwa rozsypnej taśmy od MG 131. Kompletnie nie ogarniam jak rozwiązano problem, w owiewce ETC nie ma wycięć do wyrzucania łusek (są dodatkowe małe owalne otworki jakich nie masz ale na moje oko to nie to). Czy podczas lotu z bombą nie można było strzelać z MG 131 a po zrzuceniu bomby łuski i ogniwka wpadały do owiewki ETC? Zakładam, że obecność łusek w owiewce przed zrzutem bomby mogłaby jakoś zablokować mechanizm?
Nie wiem - jak ktoś ma jakieś przemyślenie to poproszę bo sam się zaciąłem przy swoim G-10/U4 Rosemarie na dokładnie tym samym problemie.
net_sailor napisał(a):Tak, te owalne otwory to tylko wloty powietrza, którego strumień miał porywać łuski i ogniwka wyrzycając je przez kwadratowy (prostokątny?) wylot z tyłu rękawa.
jasio-g napisał(a):poszukałbym jakiejś instrukcji z epoki Gustawa.
Kuba P. napisał(a):ps - oczywiście już widzę odstępstwo:
http://messerschmitt-bf109.de/display.p ... ummer=5063
G-6/R1 i stary pylon bez tych pucków wystających
jasio-g napisał(a):Wbiję szpilę w to rozumowanie - przepływające powietrze obok otworu wysysałoby wszystko (prawo Bernouliego lub przepływu w cieczach i gazach), pewnie łuski też, tak jak w aerografach z dolnym zbiorniczkiem farba jest zasysana przez rurkę w niej wsadzoną gdy obok górnej części rurki jest niższe ciśnienie/przepływające z dużą szybkością powietrze. To tylko spekulacja z fizyki, jednak poszukałbym jakiejś instrukcji z epoki Gustawa.
Kuba P. napisał(a):ps - oczywiście już widzę odstępstwo:
G-6/R1 i stary pylon bez tych pucków wystających
net_sailor napisał(a):Otóż jak piszą w mądrych książkach moi niezawodni Szwajcarzy zasłonięcie otworu wylotowego powoduje zmniejszenie zapasu przenoszonej amunicji do MG 131 z 300 do 50 naboi na lufę. Puste łuski i ogniwka gromadzą się wtedy w kanałach wylotowych, skąd po locie mogą zostać odzyskane i ponownie użyte
Powrót do Lotnictwo - warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości