Atlis napisał(a):Klapy za chłodnicą nie są sterowane manualnie, tylko elektrycznie.
A widzisz, tu właśnie tu jest sęk - klapy za chłodnicą są spięte mechanicznie z klapami lądowania, to właśnie widać na filmiku. Gość obraca kołem, które mechanicznie opuszcza klapy lądowania i widać jak bez żadnego sterowania opuszczane są także klapy za chłodnicą. Natomiast rozchylenie klap za chłodnicą realizowane jest przez termostat (nie elektrycznie) przez siłownik połączony z mechanizmem nożycowym (tak się to nazywa?) więc siłą rzeczy pozycja wzajemna klap lądowania i tych za chłodnicą + tej małej na wloce do chłodnicy jest ściśle od siebie zależna.
Zrozumiałe to jest co napisałem czy nie bardzo?
Ten rysunek z Twojego postu też ma nieprawidłowość (pozycja 3 od góry): jeśli klapy lądowania są w pełni opuszczone to nawet przy pełnym otwarciu chłodnic górna klapa nie będzie uniesiona ponad płaszczyznę płata i to przedstawia dolny rysunek.
Ja wiem jak działają klapy w 109 G i staram się tu ładnie to przełożyć innym, dzięki za pomoc w tym jak się okazuje niełatwym zadaniu. Ten link z postu wyżej dość to jasno przedstawia.