Bf 109 G-2 Eduard 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Bf 109 G-2 Eduard 1/48

Postprzez Atlis » poniedziałek, 5 czerwca 2017, 23:34

Ja do nich nic nie mam. ;-)
Avatar użytkownika
Atlis
 
Posty: 2593
Dołączył(a): piątek, 25 marca 2016, 14:39
Lokalizacja: Rostock / Szczecin / Sliač

Reklama

Re: Bf 109 G-2 Eduard 1/48

Postprzez dewertus » wtorek, 6 czerwca 2017, 09:56

Malowanie jest bardzo fajne, zastanawiam się tylko czy pasuje akurat do MT-208... Wdzianko "fińskie" dostał w lipcu 1944 a już 9 września było "pozamiatane" (podpisany rozejm z ZSRR). Od września/października z samolotów fińskich znikają swastyki i pojawiają się kokardy. Nie wiem czy w niepełne dwa m-ce Mietek by a z tak wypłowiał... ;o) Z brudzeniem też bym za mocno nie szalał.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bf 109 G-2 Eduard 1/48

Postprzez Murek » wtorek, 6 czerwca 2017, 12:43

A gdzie on wypłowiały? Kolega zapewne miał na myśli modelarskie techniki oszukiwania oka ludzkiego stosowane szeroko przez modelarzy w celu wizualnego podniesienia walorów artystycznych ich wytworów ;o)
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3003
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 23:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Bf 109 G-2 Eduard 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » wtorek, 6 czerwca 2017, 20:37

dewertus napisał(a):Z brudzeniem też bym za mocno nie szalał.

W Finlandii nie byłem (jak na razie) i nie wiem jakie tam okoliczności przyrody latem występują ale co do "brudzenia" wystarczy jeden raz z zabłoconym pasem startowym, układ chłodzenia albo smarowania szczelny inaczej czy dźwignia przepustnicy za długo wciśnięta w pozycje "ile Daimler z Benzem dał" ;)

Tematu styrania MT-208 jak na razie nie analizowałem, wiedzy za dużej w tym temacie nie mam (poprzednią 109 zlepiłem w... 1989 i było to jakieś vacu na kształt i podobieństwo Emila z Hiszpanii). Przyjdzie czas będę googlował/szukał/pytał.

Murek napisał(a):A gdzie on wypłowiały? Kolega zapewne miał na myśli modelarskie techniki oszukiwania oka ludzkiego stosowane szeroko przez modelarzy w celu wizualnego podniesienia walorów artystycznych ich wytworów ;o)

Otototototo, dokładnie tak! Znaczy ma być bajerancko ;o)

dewertus napisał(a):MOd września/października z samolotów fińskich znikają swastyki i pojawiają się kokardy.

Przypadkiem nie od marca 1945?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Bf 109 G-2 Eduard 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » sobota, 10 czerwca 2017, 11:53

Podobno to forum ze 150 str o 109 więc nieśmiało wrzucę zapytanie czy nietaktem nie będzie przyklejenie klap za chłodnicami silnika:
- górna poziomo,
- dolna wychylona jak Edek zaprojektował.
Nie mam pojęcia jak one działały - czy wychylały się razem czy górna/dolna wychylały się niezależnie?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Bf 109 G-2 Eduard 1/48

Postprzez Kuba P. » sobota, 10 czerwca 2017, 23:30

A było na forum, dawaj pesel!
I podobno na tym forum "to głownie 150 stron pieprzenia o tym ktory model meserszmita Jest najlepszy bo ma tam takie te a tam takie o..."

Dolna tak jak klapa lądowania na max w dół, górna nieco niżej niż tył owiewki łączenia skrzydło-kadłub i to będzie ok przy pełnym otwarciu chłodnic. Dla pełnej poprawności powinna być też opuszczona taka mała klapka na krawędzi wlotu do chłodnicy, ale to jest odlane razem z elementem i wymaga cięcia.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 G-2 Eduard 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » sobota, 10 czerwca 2017, 23:51

Podziękował
Kuba P. napisał(a):A było na forum, dawaj pesel!

Werke Nummer 14743 po fińsku MT-208

Jeszcze jedno pytanie - czy klapy chłodnic wychylały się niezależnie od klap (głównych) to jest jeśli w moim ulepku zamontowałem klapy na baczność to jest poziomo to dolne klapy od chłodnic mogą być opuszczone?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Bf 109 G-2 Eduard 1/48

Postprzez Kuba P. » niedziela, 11 czerwca 2017, 00:10

ech...wszystko było :-/ dawaj pesel. Przy klapach wciągniętych posłuż się rysunkiem jak niżej.

http://kurfurst.org/Performance_tests/1 ... 15_en.html
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 G-2 Eduard 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 11 czerwca 2017, 11:42

Za linka podziękował.
Kuba P. napisał(a):http://kurfurst.org/Performance_tests/109G_MT215/109G2_MT215_en.html


Znalazłem obrazek-natchnienie.
Obrazek
http://www.arcforums.com/forums/air/ind ... 09g6-late/
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Bf 109 G-2 Eduard 1/48

Postprzez Kuba P. » niedziela, 11 czerwca 2017, 14:41

Ten model ma niestety klapy za chłodnica nieprawidłowo ułożone.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 G-2 Eduard 1/48

Postprzez Atlis » niedziela, 11 czerwca 2017, 17:04

Powinne być ciut bliżej siebie, ale generalnie taka pozycja jest jak najbardziej w porządku. I nawet nie trzeba ciąć przednią klapę, bo w tej pozycji klap za chłodnicą mogła być w pozycji neutralnej.
Avatar użytkownika
Atlis
 
Posty: 2593
Dołączył(a): piątek, 25 marca 2016, 14:39
Lokalizacja: Rostock / Szczecin / Sliač

Re: Bf 109 G-2 Eduard 1/48

Postprzez Kuba P. » niedziela, 11 czerwca 2017, 17:58

Absolutnie nie. Dolna klapa opuszczala się razem z klapa do ladowania i ta górna unosiła się lub opuszczała. Taka pozycja jak na modelu jest niemozliwa do ustawienia w sprawnym samolocie.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 G-2 Eduard 1/48

Postprzez Atlis » niedziela, 11 czerwca 2017, 18:30

Ale ja piszę o klapach chłodnicy. W tej pozycji powinna być oczywiście klapa do lądowania pod tym samym kątem co dolna klapa chłodnicy.

Czyli tak:

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Atlis
 
Posty: 2593
Dołączył(a): piątek, 25 marca 2016, 14:39
Lokalizacja: Rostock / Szczecin / Sliač

Re: Bf 109 G-2 Eduard 1/48

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 11 czerwca 2017, 22:24

Klapy w/g obrazka - niedomknięte.
Obrazek

Tymczasem - germański element.
Obrazek
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Bf 109 G-2 Eduard 1/48

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 12 czerwca 2017, 11:42

A tymczasem dodając 106 stronę "pieprzenia o meserszmitach" materiał poglądowy jak pracują klapy w 109 G:

https://www.youtube.com/watch?v=qcMjhihuuX8

Widać, jak równolegle z opuszczaniem klap opuszczają się też klapy za chłodnicą i teraz w zakresie w jakim się przestawiają one mogą się wzajemie jeszcze rozchylać pełniąc swoją funkcję otwierania i przymykania przepływu powietrza.

I tu jeszcze materiały edukacyjne: http://109lair.hobbyvista.com/techref/s ... _flaps.htm

An oft seen error when positioning flaps on a '109 is the relationship between the split cooler flaps and the mid-span landing flaps. In relation to the landing flaps (which appear to be at the 40 degree full down position), with the cooler flaps full open, the lower flap would be in line with the landing flap and the top flap would be about 10 degrees below the top surface of the wing (in line with the trailing edge of the wing fillet.) With landing flaps full down, in the automatic setting on start-up from cold, the flaps would motor shut, leaving the lower flap stationary whilst the top flap motored closed to leave a gap of about 125mm. Viewed in plan, this would mean that you would see the lower flap protruding beyond the upper. If the pilot were to then raise the flaps prior to taxiing, the cooler flaps would then come to a position where they were symmetrically positioned with the chord of the wing with little more than a 10mm gap at the trailing edge.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości

cron