Inne na warsztacie

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Inne na warsztacie

Postprzez iras67 » wtorek, 1 sierpnia 2017, 17:11

Ten Lightning Red Bulla to jest podręcznikowy przykład pomieszania z poplątaniem. Trochę usprawiedliwia to wyścigowa historia płatowca. I inaczej brzmi w locie niż inne ocalałe błyskawice. ;o)
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2704
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Reklama

Re: Inne na warsztacie

Postprzez greatgonzo » wtorek, 1 sierpnia 2017, 17:15

Różnice w koniach są, owszem. Np CB-3 ma moc startową 2400 koni, a -18W 2100. Z tym że dane dla CB-3 w zasadzie kończą się przed poziomem 10 000 stóp, a dla -18W właściwie wtedy się zaczynają. Poza tym są różnice konstrukcyjne, np: w wale korbowym, korbowodach, czy w sposobie zasilania paliwem.

Co to jest chwilowa sprężarka mocy bojowej?

Irek, te samoloty na pewno nie są odzwierciedleniem historii, jak to się zdarza ostatnio restaurowany sztukom. Wciąż wspaniałe samoloty, czyż nie?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Aleksander » wtorek, 1 sierpnia 2017, 17:54

greatgonzo napisał(a):(...) Wciąż wspaniałe samoloty, czyż nie?

Zdecydowanie tak, chociaż przyznam, że drażnią mnie te czerwone byki na kadłubach (wiem, że to dzięki RedBullowi latają, ale mogliby być trochę bardziej dyskretni - i tak wszyscy to wiedzą!
A dźwięk silnika/silników? Już dawno postulowałem o nagranie płyty CD z odgłosami Merlinów, Daimlerów i innych Cyclonów, dla potomności, żebyśmy mogli posłuchać prawdziwych dźwięków (chciałem napisać "naturalnych", ale wtedy trzeba by "goulaschkanone" zatrudnić ;o) ) z dawnych czasów.
Obrazek
Obrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 7947
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Inne na warsztacie

Postprzez RAV » wtorek, 1 sierpnia 2017, 18:31

Aleksander napisał(a):Już dawno postulowałem o nagranie płyty CD z odgłosami Merlinów, Daimlerów i innych Cyclonów

A ja jeszcze dawniej taką płytę kupiłem na jakichś pokazach (chyba w Berlinie).
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3298
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Jerry » wtorek, 1 sierpnia 2017, 19:03

Co to jest chwilowa sprężarka mocy bojowej?

Przepraszam zle napisalem. Chodzilo mi o chwilowe zwiekszenie mocy. Jak to sie nazywalo boost? Dzialanie bylo krotkotrwale. Wiemy i co chodzi ale przez ten upał chyba zapomnialem nazwy

Alex co do dzwiekow to nie lepiej z yt ponagrywac odpalanych po rekonstrukcji na wozkach? Jak np ten?

https://youtu.be/tFhl70kYtxg

Pzdr
Jerry
 
Posty: 130
Dołączył(a): niedziela, 14 maja 2017, 07:57

Re: Inne na warsztacie

Postprzez greatgonzo » wtorek, 1 sierpnia 2017, 20:40

No właśnie nie do końca wiemy. Albo chodzi Ci o ADI (wtrysk wody), albo o górne rejestry pracy sprężarki (co w zasadzie jest powiązane, ale niezupełnie na jedno wychodzi). R-2800 nie miał jakiegoś dodatkowego urządzenia zwiększającego moc.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Jerry » wtorek, 1 sierpnia 2017, 20:56

Przypomniałem sobie WEP. Ale corsair miał. Mustang itp. Wlasnie wtrysk wody i metanolu. Po 5 godzinach uzywania liczac sumarycznie silnik nadawal sie do przegladu. I w jednej monografi kiedys nazwano to krotko trwalą mocą bojową. A z kolei na manetkach avengera w kokpicie jest 3wajcha z napisem supecharger i co to to akurat nie wiem
Jerry
 
Posty: 130
Dołączył(a): niedziela, 14 maja 2017, 07:57

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Aleksander » wtorek, 1 sierpnia 2017, 21:33

RAV napisał(a):
Aleksander napisał(a):Już dawno postulowałem o nagranie płyty CD z odgłosami Merlinów, Daimlerów i innych Cyclonów

A ja jeszcze dawniej taką płytę kupiłem na jakichś pokazach (chyba w Berlinie).

O kurcze, nie wiedziałem, że ktoś to przede mną wymyślił.
Chyba ci zazdroszczę! :lol:
Obrazek
Obrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 7947
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Inne na warsztacie

Postprzez greatgonzo » wtorek, 1 sierpnia 2017, 23:51

Jak zwał tak zwał. To wciąż jest ten sam silnik ze swoimi właściwymi osiągami. Żadnych dodatkowych urządzeń nie było. Trzeba pamiętać, że te wojskowe silniki opracowano najmocniejsze jak się da. Nie można ich porównywać ideowo z silnikami np. dzisiejszych aut, gdzie doładowanie ma zwiększyć moc małych jednostek. Tu o żadnym wzroście nie ma mowy, bo silnik i tak był na limicie. Sprężarki stosowano tylko po to, by walczyć z utratą mocy wraz ze wzrostem wysokości. Boost, WEP, czy jak go zwał, to po prostu silnik przekręcony ponad miarę, a ADI to sposób by podkręcić go jeszcze bardziej bez natychmiastowej eksplozji.

Co ciekawe ten limit był naprawdę wysoki. Wystarczy ówczesne motory porównać do współczesnych, samochodowych, wolnossących V-12 (w tym przypadku 'współczesnych' znaczy pewnie konstrukcje sprzed jakichś 20 lat ;) ) z uwzględnieniem różnicy pojemności. Wartości wychodzą porównywalne.

Sorki jeśli piszę o oczywistościach.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Jerry » środa, 2 sierpnia 2017, 06:16

Dziekuję. Teraz jestem całkowicie ukontentowany
Pzdr
Jerry
 
Posty: 130
Dołączył(a): niedziela, 14 maja 2017, 07:57

Re: Inne na warsztacie

Postprzez fragles » środa, 2 sierpnia 2017, 06:43

Wojciech Perkowski napisał(a):Końcówki śmigieł - w momencie gdy znajdowały się przy kadłubie centralnym - obracały się "do dołu"


:?:
Czy Kolega zechciałby to jakoś bardziej obrazowo, np. graficznie czy tp., pokazać? Jakoś zabrakło mi wyobraźni.
Franciszek Gleszyński - fra-gles
Avatar użytkownika
fragles
 
Posty: 1556
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:48
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Inne na warsztacie

Postprzez iras67 » środa, 2 sierpnia 2017, 09:39

greatgonzo napisał(a):
Irek, te samoloty na pewno nie są odzwierciedleniem historii, jak to się zdarza ostatnio restaurowany sztukom. Wciąż wspaniałe samoloty, czyż nie?

Nie no pewnie... taki Red Bull lśniący na pokazach bije wszystkie współczesne supernowoczesne rury jak dla mnie . I chwała im za to że odrestaurowali trupa bo mógł wylądować po kraksie w jakimś muzeum dla nielotów.
Obrazek
http://p38assn.org/white-light-crash.htm
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2704
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Aleksander » niedziela, 6 sierpnia 2017, 16:08

Spróbowałem "zmęczyć" sprężarki ;o)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 7947
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Inne na warsztacie

Postprzez zegeye » niedziela, 6 sierpnia 2017, 17:48

Wyszlo ;o) Jaki garnitur przewidujesz dla tego Lightninga?
pozdrawiam
Zbych

Obrazek
zegeye

Animal Planet
 
Posty: 1702
Dołączył(a): wtorek, 12 lutego 2008, 15:03
Lokalizacja: warszawa

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Aleksander » niedziela, 6 sierpnia 2017, 21:48

zegeye napisał(a):Wyszlo ;o) Jaki garnitur przewidujesz dla tego Lightninga?

Cieszę się, że wyszło!
Będzie "Geronimo II" - jedyny P-38L w malowaniu zielono/szarym, do jakiego dostałem kalki ;o) .
Większość kalkomanii już jest na modelu, ale zdjęcia za trochę
Obrazek
Obrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 7947
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości