Inne na warsztacie

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Inne na warsztacie

Postprzez greatgonzo » niedziela, 30 lipca 2017, 20:09

Noo, ja Ci snu jak najlepszego życzę! :)
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4054
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Reklama

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Mecenas » poniedziałek, 31 lipca 2017, 07:19

Bardzo dobrze Olo, że nie próżnujesz. Już się bałem, że modelarstwo Ci obrzydło a tu miła niespodzianka...
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4834
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 15:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Aleksander » poniedziałek, 31 lipca 2017, 11:00

Robię co mogę i czasami śpię spokojniej :lol:

Tak na wszelki wypadek - pamiętam, że śmigła w Lightningu kręciły się w przeciwne strony - czy dobrze pamiętam, że obie strony "na zewnątrz"?
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 7973
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Wojciech Perkowski » poniedziałek, 31 lipca 2017, 11:14

Końcówki śmigieł - w momencie gdy znajdowały się przy kadłubie centralnym - obracały się "do dołu" aby moment obrotowy wspomagał "prostowanie" samolotu przy locie na jednym silniku. Myślę, że zasada obowiązywała przy wszystkich wielosilnikowcach z zastosowanymi różnymi kierunkami obrotów śmigieł.
Wojtek
Wojciech Perkowski
 
Posty: 706
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 14:07
Lokalizacja: okolice Białegostoku

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Aleksander » poniedziałek, 31 lipca 2017, 11:16

Czyli odwrotnie niż myślałem...
Dzięki Wojtku!
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 7973
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 31 lipca 2017, 15:24

Wojciech Perkowski napisał(a):Końcówki śmigieł - w momencie gdy znajdowały się przy kadłubie centralnym - obracały się "do dołu" aby moment obrotowy wspomagał "prostowanie" samolotu przy locie na jednym silniku. Myślę, że zasada obowiązywała przy wszystkich wielosilnikowcach z zastosowanymi różnymi kierunkami obrotów śmigieł.


Niekoniecznie, w Hs 129 było odwrotnie.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Aleksander » poniedziałek, 31 lipca 2017, 15:43

I chyba w Lightningu też było odwrotnie, spojrzałem na ustawienie łopat śmigieł, założyłem swoje w ten sam sposób i zakręciły się "zewnętrznie", podobnie napisali w monografii, że tylko YP-38 miał śmigłą kręcące się do "środka" (czyli patrząc z przodu końcówki śmigieł ustawione na szczycie schodziły w kierunku kadłuba), w pozostałych modelach było odwrotnie, co wpłynęło pozytywnie na opływ obu belek ogonowych (o ile dobrze zrozumiałem przekaz w mowie Albionu)
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 7973
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 31 lipca 2017, 16:06

Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Aleksander » poniedziałek, 31 lipca 2017, 20:33

Dzięki Kuba!
Teraz już chyba nie ma wątpliwości, a to że potem widać kręcące się śmigła w drugą stronę, to już czysty aliasing!
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 7973
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Jerry » poniedziałek, 31 lipca 2017, 20:42

Tu jest to lepiej pokazane

https://youtu.be/6McV4L_K7xA

A swoja drogą piękny filmik. Nie wiedzialem ze p-38 tak sie telepal podczas lotu. Zwroccie uwage jak corsair siedzi lightningowi na ogonie. Jak to diabelstwo musialo sie ciezko namierzyc w celowniku
Jerry
 
Posty: 130
Dołączył(a): niedziela, 14 maja 2017, 08:57

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Kuba P. » wtorek, 1 sierpnia 2017, 03:02

Lightning tutaj wygląda jak S-Klasse. Dwie V12 pięknie pracują, kabina z opuszczanymi szybami, wolant, miejsce. Za to pilot Corsaira nadrabia hełmem i stylówą.
Swoją drogą tego F4U-4 spotkałem kilka razy na pokazach (P-38 też) ale najdziwniejsze zjawisko miało miejsce rok temu pod Salzburgiem. Stałem na światłach w podalpejskiej wiosce i leci samolot. Patrzę i ... Corsair. Przeleciał nisko nad drogą i wyglądał równie niesamowicie jak dziwni kolesie nad Roswell w 1947. Potem przeleciały nisko dwa Alpha-Jet ale po wcześniejszym zjawisku te Alphy wyglądały jakoś blado :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Jerry » wtorek, 1 sierpnia 2017, 07:06

To musiales widziec tych samych. Oni cwicza w salzburgu. Szczegolnie Robert G
Kuba skoro jestes znawca tematu... czy te maszyny np z filmiku do redbula one naja zmodyfikowane silniki? Podejzewam i tylko podejzewam ze to nie sa oryginalne. A zdjeciana tym filmie sa poprostu rewelacyjne.
Pytanie na drugie. Co to za cienka wykrzywiona antenka pod kadlubem lewego ogona na wysokosci wlotow powietrza w lighthningu
Jerry
 
Posty: 130
Dołączył(a): niedziela, 14 maja 2017, 08:57

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Kuba P. » wtorek, 1 sierpnia 2017, 12:48

Oj w temacie P-38 czy Corsaira to ja absolutnie nie jestem kompetentny, są tu fachowcy więc może się wypowiedzą.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Inne na warsztacie

Postprzez greatgonzo » wtorek, 1 sierpnia 2017, 13:54

Pomogę Kubie.
Silniki są opisane w notkach na stronie Czerwonych Byków. W przypadku F4U to nawet sporo widać, ale przy P-38 weź i zgadnij :).

P-38 lata na Allisonach 111/113. Różnią się tylko kierunkiem obrotu wału - 113 jest lewoskrętny. Ten model stosowano na P-38L/M. Wygięta antenka pod belką to element współczesnego wyposażenia i nie mam pojęcia jakiego. W wojennych Lightningach w tym miejscu mocowano maszt anteny radia IFF.

Silnik F4U to CB-3. Silnik cywilny, nie stosowany w wojskowych samolotach. Montowany w Martinach 404 i Convairach 240. Bardzo charakterystycznym elementem rozpoznawczym jest instalacja zapłonowa. Niskonapięciowa, nigdy nie stosowana w Korsarzach. Cywilne silniki serii CB są bardzo popularne w latających warbirdach. Są dużo bardziej dostępne i pod każdym względem tańsze. Szczególnie CB-3 z jednobiegową sprężarką. Oczywiście osiągi samolotu są nieporównywalne z oryginałem, ale co to za przyjemność latać na 'wojennych pułapach'?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4054
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Inne na warsztacie

Postprzez Jerry » wtorek, 1 sierpnia 2017, 16:42

Czyli róznica jest miedzy innymi w pułapie i podejzewam ze w koniach mechanicznych też i pewnie nie ma spręzarki mocy bojowej tej chwilowej.
Ale jwk zwykle sie czegos dowiedzialem
Jerry
 
Posty: 130
Dołączył(a): niedziela, 14 maja 2017, 08:57

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości