Witajcie, Od czasów budowy "Meteora" nie popełniłem modelu samolotu, konieczna była przerwa na powiększenie rodziny i budowę modelu czołgu bo samoloty nieco mnie znudziły Jednak najwyższa pora powrócić do pierwotnych zainteresowań
Na tapetę idzie samolocik wyścigowy Keitch Rider R-6 "Eight ball" w pierwotnej konfiguracji z roku 1938. Później samolot ten został znacząco zmodyfikowany poprzez wymianę skrzydeł, śmigła i szeregu innych drobnych zmian. Było to konieczne bo nie latał zbyt dobrze. Jednak w pierwotnej konfiguracji wygląda najfajniej, ma bardzo czyste aerodynamicznie linie. Był również bardzo szybki jak na samolot z silnikiem o mocy 200KM rozwijał prędkość około 380km/h.
Samolot zachował się do dzisiaj i można go zobaczyć w muzeum Planes of Fame w Chino (California). Jednak jest to już samolot w konfiguracji z 1940 roku, znacząco inny od pierwotnego projektu.
Samolot konstrukcyjnie był bardzo prosty i taki sam będzie model,co jest sporą zaletą bo chciałem po przerwie zbudować coś łatwego i przyjemnego. Przyjąłem dla mojego modelu skalę 1/32 ponieważ mam już kilka modeli "wyścigówek" w tej skali więc ten będzie uzupełnieniem kolekcji, a poza tym była tak mały że tylko w tej skali jest zauważalny Tradycyjnie będzie wyrzeźbiony z "deski od klopa", jak mawia Rysio Szerer Rysunek samolotu przedstawia się następująco:
To co dotychczas udało mi się zrobić i jak zrobić, prezentują poniższe zdjecia:
Tak to wszystko pasuje do rysunków:
Na razie tyle
Gdybyście mieli jakieś zdjecia wnęk podwozia i wnętrza kabiny tego samolotu byłbym bardzo wdzięczny za pomoc Niestety muzeum w którym samolot się znajduje odmówiło współpracy i zdjęć nie zrobią nie da rady
Ostatnio edytowano środa, 26 września 2018, 08:49 przez Marcin_Matejko, łącznie edytowano 1 raz
Per Aspera ad Astra IPMS Polska / IPMS Świdnica / IPMS Air-race / RCtank.pl / RC-trial.pl
Materiał z "deski od klopa" to współczesne płytki polistyrenu. Kiedyś jak nie było takowych dostępnych w sprzedaży (czasy PRL wcześniej jak internet) pan Ryszard piłował swoje wspaniałe modele nawet i z takiej deski bo zdarzały się polistyrenowe.
Płytki sklejam klejem CA w pakiety o odpowiedniej grubości. Następnie obrabiam bryłę kadłuba z zewnątrz pilnikami i papierem ściernym aż do osiągnięcia zadowalającego rezultatu. Potem rzeźbię wnętrze frezem (rozetką) przy pomocy napędu Proxona, i tyle. Skrzydła i stateczniki powstają podobnie. Podpatrzyłem kiedyś tą metodę u "Dziadka" Jacka Sznajdera, za nauki wielkiego mistrza jeszcze raz dziękuję
Per Aspera ad Astra IPMS Polska / IPMS Świdnica / IPMS Air-race / RCtank.pl / RC-trial.pl
Czy do rzeźbienia skrzydeł i usterzenia stosujesz jakieś większe pilniki lub coś innego podobnego? Chodzi mi o to, w jaki sposób zachowujesz profil skrzydła, tak że płynnie od przechodzi od najgrubszego u nasady do najcieńszego na końcu? Domyślam się że równe obrobienie tak dużej powierzchni małymi pilnikami jest raczej trudne.
Do obróbki całości stosuje pilniki zdzieraki o długości co najmniej 300mm potem jadę do góry (równiki, półgładziki, gładziki) Na koniec pilniki do paznokci (te z papierem ściernym). Iglaki stosuję tylko w miejscach gdzie to konieczne ze względu na rozmiar. Kształt utrzymuję dzięki wprawie, szablonom, żadnych karkołomnych sztuczek i kosmicznych technologi.
To zdjęcie z pracy nad modelem "Bonzo" technika ta sama.
Per Aspera ad Astra IPMS Polska / IPMS Świdnica / IPMS Air-race / RCtank.pl / RC-trial.pl
Fantastyczne! Dobra baza pod model żywiczny. Będę tu zaglądał, bo i tematyka amerykańskich wyścigówek lat 20-ych i 30-ych jest mi miła i nauczyć się będzie można wiele. Tylko poproszę o częste i szczegółowe aktualizacje warsztatu z częścią opisową co, z czego, jak i czym
Trochę prace przyhamowały bo mam inny (niemodelarski) projekt do skończenia ale coś tam robię Ponieważ na razie nie mam zbyt dobrego materiału źródłowego na którym mógłbym oprzeć budowę wyposażenia kokpitu. To postanowiłem że w modelu kabina będzie raczej zamknięta. Natomiast mam kilka zdjęć silnika w tym samolocie co zachęciło mnie do otwarcia maski i pokazania serducha tego "wariata" czyli silnika Menasco Bucaner B6
Per Aspera ad Astra IPMS Polska / IPMS Świdnica / IPMS Air-race / RCtank.pl / RC-trial.pl