Strona 1 z 2

P-51D Mustang 1/72 Airfix w Swiss service.

PostNapisane: sobota, 12 stycznia 2019, 19:58
przez blueYeti
Witam,
Dolaczam do konkursu
Obrazek

wypraski
Obrazek

pierwsze ciecie
Obrazek

taki bedzie
Obrazek

ten pierwszy od gory.
Chyba...

Pozdrawiam
blueYeti

Re: P-51D Mustang 1/72Airfix w Swiss service.

PostNapisane: sobota, 12 stycznia 2019, 21:28
przez net_sailor
Jak to mówią: szwajcarski Mustang to mój konik ;o) Będę oglądał!

Re: P-51D Mustang 1/72Airfix w Swiss service.

PostNapisane: sobota, 12 stycznia 2019, 23:20
przez Mac Eyka
Proponuje ci drobny zakup

https://www.eduard.com/store/Eduard/P-51D-1-72-1-2.html?listtype=search&searchparam=S248

Naprawdę się opłaca.
Ja swojego mustanga powoli kończę i te kilkanaście złotych na blaszki warte były wydania

Obrazek

Re: P-51D Mustang 1/72Airfix w Swiss service.

PostNapisane: niedziela, 13 stycznia 2019, 14:03
przez blueYeti
Net_Sailor dzieki,

Mac Eyka, musze to przemyslec, moze tablica z Yahu i jakis fotel z pasami wystarcza?
Teraz zamowilem lufy z ModelMastera, po sklejeniu skrzydel slabo to wygladalo.

Obrazek

I tym sposobem potroilem wartosc poczatkowa modelu :mrgreen: ,
a to nie koniec dodatkow-wydatkow :P.

Ciemno cos dzisiaj.

Pozdrawiam

blueYeti

Re: P-51D Mustang 1/72Airfix w Swiss service.

PostNapisane: niedziela, 13 stycznia 2019, 15:14
przez net_sailor
Akurat lufy do Mustanga to jeden ze zbędniejszych wydatków. Są takie małe i ledwo wystają, że można je zrobić z igieł od strzykawek.
Aha, pamiętaj, że szwajcarskie Mustangi miały skrzydła nieszpachlowane, więc ani się waż zacierać tych linii podziału blach.

Re: P-51D Mustang 1/72Airfix w Swiss service.

PostNapisane: wtorek, 22 stycznia 2019, 21:33
przez Mac Eyka
blueYeti napisał(a):Mac Eyka, musze to przemyslec, moze tablica z Yahu i jakis fotel z pasami wystarcza?


Myślę że tablica plus fotel z pasami wyjdzie mało ekonomicznie. Proponowane przeze mnie blaszki, choć przeznaczone są do innego zestawu pasują do Airfixa bardzo dobrze a dają ci jeszcze boki kabiny i trochę innych elementów

Re: P-51D Mustang 1/72 Airfix w Swiss service.

PostNapisane: czwartek, 24 stycznia 2019, 14:39
przez Mac Eyka
Okazuje się, że przedni wiatrochron jest nieco za wąski w stosunku do kadłuba i ma tendencję do wysuwania się z miejsca na niego przeznaczonego. Weź to pod uwagę.

Re: P-51D Mustang 1/72 Airfix w Swiss service.

PostNapisane: czwartek, 24 stycznia 2019, 15:52
przez net_sailor
Mac Eyka napisał(a):Okazuje się, że przedni wiatrochron jest nieco za wąski w stosunku do kadłuba i ma tendencję do wysuwania się z miejsca na niego przeznaczonego. Weź to pod uwagę.

Zlepiłem dwa Mustangi Airfixa i w żadnym nie miałem takiego problemu :shock:

Re: P-51D Mustang 1/72 Airfix w Swiss service.

PostNapisane: czwartek, 24 stycznia 2019, 21:32
przez abtb
Mac Eyka napisał(a):Zlepiłem dwa Mustangi Airfixa i w żadnym nie miałem takiego problemu


Potwierdzam. Ja też nie miałem żadnych problemów z oszkleniem :mrgreen:

Re: P-51D Mustang 1/72 Airfix w Swiss service.

PostNapisane: piątek, 25 stycznia 2019, 11:16
przez Mac Eyka
Zaczynam podejrzewać, że miałem niefart i trafił mi się jakiś trefny egzemplarz wyprasek.
Na przykład połówki kadłuba były lekko odgięte za zewnątrz tak że po złożeniu robił się tulipanik.

Re: P-51D Mustang 1/72 Airfix w Swiss service.

PostNapisane: piątek, 25 stycznia 2019, 11:52
przez abtb
Mac Eyka napisał(a):Zaczynam podejrzewać, że miałem niefart i trafił mi się jakiś trefny egzemplarz wyprasek.


Istotnie, miał Kolega pecha ale za walkę z bananem (tulipanem) to się browarek należy :mrgreen:

Re: P-51D Mustang 1/72 Airfix w Swiss service.

PostNapisane: piątek, 25 stycznia 2019, 18:23
przez blueYeti
Wracajac do mojego :mrgreen: modelu....

net_sailor napisał(a):Akurat lufy do Mustanga to jeden ze zbędniejszych wydatków. Są takie małe i ledwo wystają, że można je zrobić z igieł od strzykawek.
Aha, pamiętaj, że szwajcarskie Mustangi miały skrzydła nieszpachlowane, więc ani się waż zacierać tych linii podziału blach.


Dzieki za info o szpachlowaniu skrzydel, lufy przyszly wygladaja calkiem calkiem.

Obrazek

Pytanko brzmi : we wneki podwozia trzeba dodac jakies druciki czy zostawic jak jest, kolor limegreen?

No i zamowilem kokpit, mysle ze bedzie po Niedzieli.....

I juz sie robi calkiem drogi model jak na skale :shock:

Pozdrawiam

blueYeti

Re: P-51D Mustang 1/72 Airfix w Swiss service.

PostNapisane: niedziela, 27 stycznia 2019, 16:30
przez Mac Eyka
blueYeti napisał(a):Pytanko brzmi : we wneki podwozia trzeba dodac jakies druciki czy zostawic jak jest, kolor limegreen?


Generalnie mało co widać we wnękach bo "wewnętrzne" pokrywy powinny być zamknięte. JA swoje pomalowałem i wycieniowałem wewnątrz i wyglądają całkiem fajnie.

Re: P-51D Mustang 1/72 Airfix w Swiss service.

PostNapisane: niedziela, 27 stycznia 2019, 16:33
przez zegeye
Mac Eyka napisał(a):
Generalnie mało co widać we wnękach bo "wewnętrzne" pokrywy powinny być zamknięte.


Nie ma takiej reguły Maćku. Mogą być zamknięte, obie otwarte, obie w połowie otwarte, jedna otwarta jedna zamknięta.... mam na fotkach różne konfiguracje. ;o)

Re: P-51D Mustang 1/72 Airfix w Swiss service.

PostNapisane: niedziela, 27 stycznia 2019, 18:46
przez Aleksander
Teoretycznie - jak ciśnienie w układzie hydraulicznym spadało, to obie pokrywy (podobnie jak i klapy skrzydłowe), z czasem, opadały, stąd różne konfiguracje i kombinacje ustawienia tych pokryw i klap na zdjęciach, w zależności od tego, jak długo samolot stał bez pracy silnika i ciśnienia w systemie. Tak przynajmniej wyczytałem na jakimś forum anglojęzycznym (ale nie pomnę, którym).