I-16 Special Hobby 1:32 - Open

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: I-16 Special Hobby 1:32 - Open

Postprzez tomhajzler » środa, 25 sierpnia 2010, 20:30

Witam po urlopie!
Trzeba nadrabiać modelarsko stracony czas. Dzięki owocnym rozmowom już prawie na walizkach przed urlopem z Wojtkiem Fajgą i pracy nad modelem niemal do końca, czekały na mnie po powrocie pięknie wytrawione elementy zawiasów osłon silnika. Wojtek, jeszcze raz wielkie dzięki.
Co z nich powstało pokazują zdjęcia. Nie wszystkie wykonane elementy zostały od razu zamontowane, niektóre pojawią się później.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mając zamontowane do osłon zawiasy, zdecydowałem się na doklejenie całej przedniej części z silnikiem do kadłuba. Nie będę ukrywał, że była to dość trudna dla mnie operacja, gdyż należało zgrać na raz kilka elementów. Ale wydaje mi się, że operacja się powiodła, a pacjent nawet przeżył.
Oceńcie sami na podstawie poniższych zdjęć.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podsumowując dzisiejszą aktualizację, namawiam na własne blaszki, wnoszą bardzo dużo do modelu, dzięki nim możemy pokonać wiele ograniczeń, stajemy się niezależni.
Pozdrawiam jeszcze wakacyjnie, Tomek Hajzler.
tomhajzler
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela, 18 października 2009, 20:36

Reklama

Re: I-16 Special Hobby 1:32 - Open

Postprzez chincz » czwartek, 26 sierpnia 2010, 08:33

Chciałbym tylko powiedzieć, że takich "modelarzy" jak ja, doprowadzacie do czarnej rozpaczy...
chincz
 
Posty: 190
Dołączył(a): środa, 21 stycznia 2009, 13:41

Re: I-16 Special Hobby 1:32 - Open

Postprzez Mecenas » czwartek, 26 sierpnia 2010, 10:06

Brak słów, dźwigasz nam wszystkim poprzeczkę wręcz nieprzyzwoicie wysoko...chyba meliskę sobie będę musiał parzyć w czasie dłubania wiedząc że i tak nie dogonię do takiego poziomu więc po co się denerwować...

Żebyś jednak nie popadł w samozachwyt za bardzo to się przyczepię: a łoże silnika to pies?
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4834
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 15:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: I-16 Special Hobby 1:32 - Open

Postprzez tomhajzler » czwartek, 26 sierpnia 2010, 15:37

Mecenas napisał(a):Żebyś jednak nie popadł w samozachwyt za bardzo to się przyczepię: a łoże silnika to pies?


Bez obaw. łoże silnika jest już prawie gotowe. W zestawie go nie było i doszedłem do wniosku, że najłatwiej będzie je dopasować, gdy silnik wraz z osłoną połączę z kadłubem. Niedługo pewnie sie pojawi aktualizacja z wykończoną komorą silnika.
Dziękuję za czujność, zawsze można coś przeoczyć. Cieszę się, że moja dłubanina się podoba.
Pozdrawiam, Tomek Hajzler.
tomhajzler
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela, 18 października 2009, 20:36

Re: I-16 Special Hobby 1:32 - Open

Postprzez Artur Domański » czwartek, 26 sierpnia 2010, 15:54

Czy silnik będzie goły, czy też dasz tam parę drucików, myślę że rury wydechowe też wart by nawiercić głębiej
Pozdrawiam
Artur
Avatar użytkownika
Artur Domański
 
Posty: 1223
Dołączył(a): wtorek, 27 listopada 2007, 20:39
Lokalizacja: Włocławek

Re: I-16 Special Hobby 1:32 - Open

Postprzez tomhajzler » czwartek, 26 sierpnia 2010, 16:24

artro219 napisał(a):Czy silnik będzie goły, czy też dasz tam parę drucików, myślę że rury wydechowe też wart by nawiercić głębiej


O jakie druciki Ci chodzi? Bo mówiąc szczerze więcej już nie przewiduję. Jeśli chodzi o rury wydechowe, to zostały nawiercone. Te które widać od spodu są bardzo mocno wygięte (zwłaszcza te środkowe) i trudno je głębiej nawiercić. Na ostatnim zdjęciu wydają sie być płytko nawiercone, ale w rzeczywistości lepiej to wygląda, a poza tym wnętrze rur zostanie mocno przyciemnione, więc myślę, że wszystko będzie OK.
Pozdrawiam, Tomek Hajzler.
tomhajzler
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela, 18 października 2009, 20:36

Re: I-16 Special Hobby 1:32 - Open

Postprzez donalyah00 » piątek, 27 sierpnia 2010, 10:11

tomhajzler napisał(a):Na ostatnim zdjęciu wydają się być płytko nawiercone, ale w rzeczywistości lepiej to wygląda, a poza tym wnętrze rur zostanie mocno przyciemnione, więc myślę, że wszystko będzie OK.

Hmmm... Oglądając Twoją relację wydaje mi się, że nie oszczędzasz na siłach i środkach aby uczynić model maksymalnie realistycznym. Obecna wersja rur wydechowych psuje ten obraz. Polecam mosiężne rurki Griffona - 1 m o danej średnicy kosztuje w Lucky Model ok 35 zł wraz z przesyłką. Wydaje mi się, że naprawdę warto.
Pozdrawiam, Marek
--
La tête américaine.
Avatar użytkownika
donalyah00
 
Posty: 898
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2009, 14:54
Lokalizacja: WRO

Re: I-16 Special Hobby 1:32 - Open

Postprzez tomhajzler » piątek, 27 sierpnia 2010, 18:38

[/quote]
Hmmm... Oglądając Twoją relację wydaje mi się, że nie oszczędzasz na siłach i środkach aby uczynić model maksymalnie realistycznym. Obecna wersja rur wydechowych psuje ten obraz. Polecam mosiężne rurki Griffona - 1 m o danej średnicy kosztuje w Lucky Model ok 35 zł wraz z przesyłką. Wydaje mi się, że naprawdę warto.[/quote]

Dzięki za informację, już zamówiłem. Nawet jeśli nie wykorzystam w tym projekcie to w innych się przyda. A rury w tym stanie w jakim są obecnie naprawdę wyglądają ok, na zdjęciach brak jest głębi i wydają się być płyciutkie. Sporo czasu spędziłem z frezami dentystycznymi na ich pogłębianiu, ale jeszcze raz dzięki za informacje i uwagi.
Tomek Hajzler.
tomhajzler
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela, 18 października 2009, 20:36

Re: I-16 Special Hobby 1:32 - Open

Postprzez shivadog » piątek, 27 sierpnia 2010, 19:23

Wszystko to wygląda rewelacyjnie, te rury oczywiście mogłyby być prawdziwe,
ale w przypadku tak nawierconych i pomalowanych na właściwy kolor nie powinno być widać ich wnętrza.
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 14:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: I-16 Special Hobby 1:32 - Open

Postprzez tomhajzler » środa, 1 września 2010, 22:16

Witam ponownie!
Co raz bliżej malowanie, ale jeszcze trochę pracy pozostało.
W ramach składania wszystkiego w jedną całość doszły lotki (wychylone).

Obrazek

Trochę czasu poświęciłem na celownik. Wykonałem go z elementów z zestawu (żywica i fototrawionki), ale musiałem go trochę przerobić, gdyż w producenckiej wersji byłby sporo za duży. Po raz kolejny nie wiem na czym to polega, że zestaw nazywa się high-tech, a wszystko trzeba poprawiać. Po przeróbkach mieści się w owiewce i jest do zaakceptowania.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Próbnie ustawiłem na kadłubie.

Obrazek

Obrazek

Dorobiłem także brakującą w zestawie Vectora kratownicę silnika.
Najpierw powstała jej dolna część.

Obrazek

Obrazek

A potem reszta.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Są momenty, że tracę już do tego projektu cierpliwość, wieczna dłubanina i poprawki. Ale jest już co raz bliżej końca.
Pozdrawiam, Tomek Hajzler
tomhajzler
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela, 18 października 2009, 20:36

Re: I-16 Special Hobby 1:32 - Open

Postprzez spiton » czwartek, 2 września 2010, 01:09

Zrób zdjęcie przy jakimś przedmiocie, którego rozmiary są ogólnie znane. Bo niektóre detale są na tyle misterne, ze straciłem zupełnie poczucie, jaki ten samolot jest duży.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: I-16 Special Hobby 1:32 - Open

Postprzez lejgo_inc » czwartek, 2 września 2010, 22:31

Zestaw jest high-tech, bo wymaga high tech umiejętności od wykonawcy, ot co.
Lotka, niby takie fiu-bździu, że tylko lotka, ale fachowo wygląda jak sobie tak wystaje spod poszycia skrzydła. Punktujesz tu wszystkie zależności między elementami płatowca które przeważnie załatwiamy głębszą lub płytszą linią wyrytą w plastiku. To coraz mniej wygląda jak model w skali, zresztą już od dawna :)
pozdrawiam, Leszek
http://www.shelfoddity.com
[Mankind has a perfect record in aviation; we never left one up there]
Avatar użytkownika
lejgo_inc
 
Posty: 1238
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: I-16 Special Hobby 1:32 - Open

Postprzez tomhajzler » piątek, 3 września 2010, 23:12

Witam!
Dziękuję za zainteresowanie tematem.
O tym, że nie posiadam umiejętności high-tech wiem doskonale, co najwyżej determinację w prowadzeniu projektów lekko zbliżoną do tego poziomu.
Dzisiejszą aktualizację rozpocznę od spełnienia prośby kolegi Spitona.
Oto kilka zdjęć z zapałką. Nie wiem, czy cokolwiek wniosą nowego, ale są.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Prowadząc w dalszym ciągu prace w obrębie komory silnika, zająłem się kadłubowymi szkasami.
W pierwszej kolejności wykonałem rury osłonowe luf km-ów. Posłużył mi do tego wenflon, końcówki tych elementów wykonane przez producenta oraz przewód izolowany mający imitować rurkę wystającą z boku całego ustrojstwa. Jak przebiegał proces budowy pokazują zdjęcia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tak całość wraz z km.

Obrazek

Obrazek

Próbne umieszczenie uzbrojenia w kadłubie. Karabiny są tylko mniej więcej ustawione, na geometrię nie ma co na razie zwracać uwagi.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Do kolejnej aktualizacji, Tomek Hajzler.
tomhajzler
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela, 18 października 2009, 20:36

Re: I-16 Special Hobby 1:32 - Open

Postprzez jachud3 » sobota, 4 września 2010, 11:34

Bajerancko te KM-y wyglądają ;o) Celownik też jest piękny.

pzdr.
jachud3
 
Posty: 187
Dołączył(a): piątek, 2 października 2009, 20:02

Re: I-16 Special Hobby 1:32 - Open

Postprzez Mecenas » sobota, 4 września 2010, 12:21

Ta zapałka jest typu standardowego czy sztormówka albo taka do odpalania cygar? Jak sztormówka to by wiele wyjaśniało z wielkością tych części... :)

A ja mam jeszcze pytanie techniczne odnośnie Iszaka: którędy szły przewody paliwowe i elektryczne do silnika?
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4834
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 15:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 36 gości