Witam
Na dziś zamknięty kadłub – można by powiedzieć stan surowy zamknięty.
Spasowanie całości bardzo ok za wyjątkiem nosowej części kadłuba. To już bez szpachli się nie obyło. Szczególnie dobre wrażenie zrobiło na mnie spasowanie gondoli silnika – części nawzajem do siebie i połączenia z kadłubem – naprawdę super.
Komory podwozia głównego składałem w innej kolejności niż pokazuje to instrukcja i malowałem na bieżąco bo doszedłem do wniosku, że ich kształt i ułożenie są na tyle skomplikowane, że po montażu nie wszędzie będzie dobry dostęp aero.
Zacząłem też prace przy wnętrzu kabiny ale jest straszna rozbieżność pomiędzy kolorem blach Edka i kolorem do wnętrza Bilmodel Interior Grey 3, jaki ma odpowiadać kolorowi wnętrze MiG-ów. Chyba pomaluję nim po całości także po blachach a potem będę się bawił z malowaniem pędzelkiem poszczególnych paneli.
Niestety w najbliższym czasie nastąpi dłuższa przerwa – w tym tygodniu rusza u mnie wakacyjny remont. Poważna sprawa. Wszystko będę musiał zabezpieczyć przed pyłem i raczej nie będzie sensu wyciągać na chwilę. Czuję, że powrót nie wcześniej niż w sierpniu.
I jeszcze pytanie do specjalistów. Czy możliwy jest taki układ uzbrojenia: 2x R 27, 2 x R 73, 2 x R 60 i zbiornik paliwa pomiędzy gondolami silników? Wiem, że na naszych nie, ale ten którego buduję to inna, późniejsza wersja.
I jeszcze jedno. Wiem, że co do zasady w główne wloty powietrza otwierają się dopiero w locie. Na szczęście można znaleźć w necie zdjęcia egzemplarzy z otwartymi wlotami na płycie postojowej.