Fw 190 A-4(Dragon, 1/48)

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Fw 190 A-4(Dragon, 1/48)

Postprzez Bond » wtorek, 22 grudnia 2009, 13:10

O modelach nie piszę, bo są znane, to już wręcz antyki, ale kilkunastoletnie wypraski na dość dobrym poziomie, Dragon ma blaszkę kokpitu, pasów i anteny, reszta wyprasek z wyjątkiem kadłuba wygląda z porównaniem Promodelera prawie identycznie.
W pudełku Promodelera jest jeszcze opcja na zbiorniki dodatkowe dla wersji G-3 oraz niesygnowane w instrukcji podkadłubowe zasobniki zestawu Rüstsatz 1 spotykane np w wersji A-5 lub A-6.
Dragon - ciekawe 3 malowania, zresztą bardzo znane, JG1 Oesau, oraz m.in. zimowe JG 54, które już zdążyła wydać również w swojej Fw 190 A-4 Hasegawa.
Promodeler ma 4 malowania, ale monografia Kagero na str. 26 wykazuje w jednym zn ich błąd przypisując je wersji F-2, a nie G-2, w każdym razie 3 malowania dotyczą wersji G-2, a ostatne wersji G-3, zresztą wydanej również przez Dragona.
Niestety, jest jedna łyżka dziegciu w beczce miodu Promodelera, dla wersji G-3 w zafoliowanym i nie otwieranym przez lata pudełku nie ma kalek. Powinny być dwa arkusze, jest jeden. Kuriozum. Firma równiez nie odpowiada na maile.
Chyba będę musiał coś zaimprowizować w oznakowaniach, zwłaszcza, że wersji G-3 chyba sporo nie latało. Jakub potwierdź proszę.

Porównując obydwa zestawy powiem, że Dragon ma odrobinę lepszy jakościowo plastik, Promodeler czytelną instrukcję, nawet dla dzieci, wraz z fotami muzealnego egzemplarza Fw-190.
Choć Dragon postarał się o kilka wersji Fw 190, to ta w opracowaniu ma błędy w dolnej części kadłuba, które po konsultacji z Jakubem również zlikwidowałem.
Tak symultanicznie sobie to zaplanowałem, na razie idzie nieźle. Najwięcej czasu zajęło nitowanie, zrobiłem je wg planów Aerodetail, jak zasugerował Jakub.
Mam nadzieję, że zakończenie prac na tymi dwoma foczkami będę świętował w Sylewstra. :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano niedziela, 27 grudnia 2009, 19:13 przez Bond, łącznie edytowano 2 razy
na warsztacie:



IMAM (Romeo) Ro.371, 1/48, Special Hobby 30%
Avatar użytkownika
Bond
 
Posty: 452
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 16:27
Lokalizacja: Top Secret

Reklama

Re: Fw-190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw-190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez Kuba P. » wtorek, 22 grudnia 2009, 13:26

Darek, kilka małych uwag na co zwróć jeszcze uwagę

[1] dla obu modeli uwaga na łopaty śmigła, te w A-4 są na pewno za szerokie, można podmienić np. z Dory Tamiya (tam są dwa śmigła, w tym jedno właściwe dla A-4)

[2] Dla G-3 porównaj konfigurację wlewów i pokryw w kadłubie (zerknij np. na plan A-5/A-6 w Aerodetail). Tu Dragon zunifikował wypraski i dał kadłub A-8.
Mam w domu rozpoczęty model w oparciu o tego G-3, tylko nie pokazuję bo znów się będą śmiać...

[3] Dla obu modeli - uważaj na osadzenie wentylatora, firmowo jest nieco zbyt wystający. Trzeba go osadzić głębiej w osłonie silnika.

[4] O tych deklach pod kadłubem (tu w zasadzie na elementach spodu płata) to pamiętasz, w obu do wywalenia, w G-3 do wytrasowania nowy mniejszy owalny - patrz na model A-6 Wojtka tam mu pokazywaliśmy jak ma być.

[5] Dla A-4 bardzo uważaj na osadzenie osłon silnika przy kadłubie. To powinno równiutko siąść na kadłubie i skrzydłach a ma tendencję do niewielkiego zadarcia osi silnika względem osi kadłuba. 10 razy przymierz zanim skleisz.
Polecam najpierw skleić silnik z kadłubem i potem skrzydła, jak skleisz skrzydła z kadłubem i do tego potem nos to może być mały problem.

jak coś mi się przypomni to będę dopisywał.
Powodzenia.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Fw-190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw-190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez Bond » wtorek, 22 grudnia 2009, 17:24

Kuba Plewka napisał(a):Darek, kilka małych uwag na co zwróć jeszcze uwagę

Dziękuję Kuba, że znalazłeś chwilę czasu żeby odpowiedzieć, i podzielić się swoją wiedzą dla przyszłych modelarzy , którzy już po takich uwagach nie będą powielać błędów -za to cię najbardziej cenię. Tyle wstępnej wazelinki :)


[1] dla obu modeli uwaga na łopaty śmigła, te w A-4 są na pewno za szerokie, można podmienić np. z Dory Tamiya (tam są dwa śmigła, w tym jedno właściwe dla A-4)

ad1.Dwa śmigła są też w Eduardzie ( A-8) może to wezmę, chociaz patrząc na śmigła Dory to jest ono szersze niż te które mam z A-4, mogę zrobić fotkę porównawczą i wysłać.

[2] Dla G-3 porównaj konfigurację wlewów i pokryw w kadłubie (zerknij np. na plan A-5/A-6 w Aerodetail). Tu Dragon zunifikował wypraski i dał kadłub A-8.
Mam w domu rozpoczęty model w oparciu o tego G-3, tylko nie pokazuję bo znów się będą śmiać...

Co za przekora z tym śmianiem się z eksperta Luftwaffe, ale jak chcesz, patrząć na kadłub Promodeler-a to muszę ten wlew czym prędzej zaszpachlować, wygładzić i przenitować od nowa.

[3] Dla obu modeli - uważaj na osadzenie wentylatora, firmowo jest nieco zbyt wystający. Trzeba go osadzić głębiej w osłonie silnika.

Powiem więcej: ten w Dragonie jest nawet nawet, w Promodeler jest zbyt dużej średnicy, nawet niechce się obracać, musiałem trochę zeszlifować. Pormodeler ma dwa wentylatory 12 i 14-sto łopatkowy. Instrukcja podaje montaż 12.


[4] O tych deklach pod kadłubem (tu w zasadzie na elementach spodu płata) to pamiętasz, w obu do wywalenia, w G-3 do wytrasowania nowy mniejszy owalny - patrz na model A-6 Wojtka tam mu pokazywaliśmy jak ma być.

Dekiel w G-3 jest jako tako tzn jest zbliżony do owalu wyrytego od nowa przez Wojtka chociaż do planów nie przykładałem, Wojtkowi wyszedł bardzo mały, musze nad tym pomyśleć.
natomiast mam A-8 z Edka i z Hase więc powiem że Edek to najmniej owala w owalu, Promodeler jest wśrodku wg tej skali, natomiast Hase to owal.


[5] Dla A-4 bardzo uważaj na osadzenie osłon silnika przy kadłubie. To powinno równiutko siąść na kadłubie i skrzydłach a ma tendencję do niewielkiego zadarcia osi silnika względem osi kadłuba. 10 razy przymierz zanim skleisz.
Polecam najpierw skleić silnik z kadłubem i potem skrzydła, jak skleisz skrzydła z kadłubem i do tego potem nos to może być mały problem.

Oh! My Goddess!Kuba osłony, to coś co mnie wyprowadza z równowagi, skleiłem toto, wkleiłem rury i musiałem , poprawić te bąble na dole w osłonach silnika, na szczęście nie było dużo roboty. Ponadto zauwazyłem podczas wstępnego pasowania części ze sobą, że lepiej nie przyklejać wnęk podwozia tuż przy krawędzi natarcia zwłaszcza, że dolny płat przypomina w tej pozycji szczęki kraba to lepiej poczekać i zacisnąć je w momencie pasowania z kadłubem na którym już jest osłona silnika, no i oczywiście na końcu ze skrzydłem prawym i lewym.
Osłona silnika lepiej przy pierwszym wrażeniu wypada w połąćzeniu z kadłubem w A-4 niż w G-3, ale jakoś to będzie.
Daaaamy radę :D


jak coś mi się przypomni to będę dopisywał.
Powodzenia.


Faaajnie, mało czasu , ale chyba zdążę. Szmpan się już mrozi. :D
na warsztacie:



IMAM (Romeo) Ro.371, 1/48, Special Hobby 30%
Avatar użytkownika
Bond
 
Posty: 452
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 16:27
Lokalizacja: Top Secret

Re: Fw-190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw-190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez Kuba P. » wtorek, 22 grudnia 2009, 17:43

Bond napisał(a):ad1.Dwa śmigła są też w Eduardzie ( A-8) może to wezmę, chociaz patrząc na śmigła Dory to jest ono szersze niż te które mam z A-4, mogę zrobić fotkę porównawczą i wysłać.


Nie, nie śmigło Dory. W ogóle nie ma tej planszy, nie ma Dory. W zestawie D-9 Tamiya masz po prostu dwa śmigła, jedno jest nadmiarowe i pasuje do A-4. Jak masz, to weź. Ja tak zrobiłem ze swoim. W zestawie G-3 powinno być OK śmigło dla G-3. Ja przynajmniej w swoim G-3 wyd. Dragon mam dobre.

Pormodeler ma dwa wentylatory 12 i 14-sto łopatkowy. Instrukcja podaje montaż 12.


Tak, montuj do obu modeli 12-łopatkowy.

Dekiel w G-3 jest jako tako tzn jest zbliżony do owalu wyrytego od nowa przez Wojtka chociaż do planów nie przykładałem, Wojtkowi wyszedł bardzo mały, musze nad tym pomyśleć.
natomiast mam A-8 z Edka i z Hase więc powiem że Edek to najmniej owala w owalu, Promodeler jest wśrodku wg tej skali, natomiast Hase to owal.


A-8 jakikolwiek by nie był ma ten dekiel pod kadłubem (taki duuuży, jakby kwadrat z zaokrąglonymi rogami) właściwy tylko dla A/F/G-8 i 9.
Jak producent pakuje skrzydła z modelu A-8 do zestawu wcześniejszej wersji (np. ten G-3) to masz z dobrodziejstwem inwentarza też ten A-8'kowy duży dekiel. Należy to wywalić i wyryć nowy.
U Wojtka jest bardzo jasno napisane.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Fw-190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw-190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez Bond » wtorek, 22 grudnia 2009, 18:12

Kuba Plewka napisał(a):
A-8 jakikolwiek by nie był ma ten dekiel pod kadłubem (taki duuuży, jakby kwadrat z zaokrąglonymi rogami) właściwy tylko dla A/F/G-8 i 9.
Jak producent pakuje skrzydła z modelu A-8 do zestawu wcześniejszej wersji (np. ten G-3) to masz z dobrodziejstwem inwentarza też ten A-8'kowy duży dekiel. Należy to wywalić i wyryć nowy.
U Wojtka jest bardzo jasno napisane.


OK Kuba, dzięki , więc szpachla na owal z A-8 już leży, jak tylko stwardnieje trasuję poprawny kształt i ryję od nowa, :)
na warsztacie:



IMAM (Romeo) Ro.371, 1/48, Special Hobby 30%
Avatar użytkownika
Bond
 
Posty: 452
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 16:27
Lokalizacja: Top Secret

Re: Fw-190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw-190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez caughtinthemiddle » środa, 23 grudnia 2009, 19:35

Kuba Plewka napisał(a):[2] Dla G-3 porównaj konfigurację wlewów i pokryw w kadłubie (zerknij np. na plan A-5/A-6 w Aerodetail). Tu Dragon zunifikował wypraski i dał kadłub A-8.


Mons, czy ja dobrze kojarzę, że w AD brak jest rysunków prawych boków wyżej wzmiankowanych wersji? Byłby więc mały kłopot.

Kuba Plewka napisał(a):Mam w domu rozpoczęty model w oparciu o tego G-3, tylko nie pokazuję bo znów się będą śmiać...


Nie kryguj się, jeno pokazuj. Mało porządnie zrobionych Fw 190 jest na forum.
J.w. względem Kennela ;o)



Powodzenia Darku.
Tiiiiiime is on my side ;)
Avatar użytkownika
caughtinthemiddle
 
Posty: 1763
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 00:11

Re: Fw-190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw-190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez Bond » środa, 23 grudnia 2009, 22:50

caughtinthemiddle napisał(a):
Kuba Plewka napisał(a):[2] Dla G-3 porównaj konfigurację wlewów i pokryw w kadłubie (zerknij np. na plan A-5/A-6 w Aerodetail). Tu Dragon zunifikował wypraski i dał kadłub A-8.


Mons, czy ja dobrze kojarzę, że w AD brak jest rysunków prawych boków wyżej wzmiankowanych wersji? Byłby więc mały kłopot.


Powodzenia Darku.


Zgadza się w AD, jest tylko lewa strona dla wersji A-1, A-3 oraz A-8 w schematach wektorowych , oraz w profilu kolorowym ukazującym napisy eksploatacyjne. reszta na fotach z muzeów.
Ale mam jeszcze kilka innych źródeł, więc damy radę.
Jakoś to będzie.
Poza tym do tej pory nie powiedziałem najważniejszego - mam dwie inne foki w wersj A oraz D a także Ta-152 więc te traktuję jako swoistą rozgrzewkę, mam nadzieję, że przykładąjąc się do każdego z nich będę osiągał coraz wyższy poziom.
Również dzięki waszym uwagom Panowie za co z góry dziękuję.
na warsztacie:



IMAM (Romeo) Ro.371, 1/48, Special Hobby 30%
Avatar użytkownika
Bond
 
Posty: 452
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 16:27
Lokalizacja: Top Secret

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw 190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez Kuba P. » środa, 23 grudnia 2009, 22:53

Przepraszam, faktycznie w AD są tylko rzuty z jednej strony. Pamięć mnie robi w jajco...
Darek, patrz na model Wojtka, on to wszystko fajnie poprawiał i tam starałem się wyjaśnić jak to powinno wyglądać. Pamietaj tylko, że Twoje skrzydła od G-Klasse będą nieco inne jak skrzydła wojtkowego A-6. Kadłub możesz śmiało wzorować.


Maciek, jak tylko więcej ulepię tej A-5/U8 co powstaje z G-3 to razem z A-8 pokażę.
Wiesz, że u mnie to wolny proces więc nie obiecuję na "za miesiąc"...
:)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw 190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez caughtinthemiddle » czwartek, 24 grudnia 2009, 20:53

Kuba Plewka napisał(a):Maciek, jak tylko więcej ulepię tej A-5/U8 co powstaje z G-3 to razem z A-8 pokażę.
Wiesz, że u mnie to wolny proces więc nie obiecuję na "za miesiąc"...
:)


Wiem, sam mam 'za paznokciami' w tej materii - patrz sygnaturka...
Przy okazji, pamiętasz może jeszcze z okresu klejenia w braille-scale jakiś sensowny żywiczny kokpit, który można przyjemnie i bezproblemowo wpasować do Hasegawy?

Bond napisał(a):Również dzięki waszym uwagom Panowie za co z góry dziękuję.


Nie ma problemu, w miarę wolnego czasu pomogę, w razie potrzeby napisz w temacie czy na gadulcu.
Tymczasem, małe szpachlowanie się szykuje, ze lewej strony - elementów nieudolnie w Paincie zaznaczonych czerwonymi strzałkami.
Obrazek
Względem prawej strony kadłuba, możesz odszukać na FMR recenzje Fok Eduarda klawiatury (bo nie pióra :P ) Kuby.

Jakie malowanie przewidujesz dla A-4?
Tiiiiiime is on my side ;)
Avatar użytkownika
caughtinthemiddle
 
Posty: 1763
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 00:11

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw 190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez Bond » piątek, 25 grudnia 2009, 18:37

caughtinthemiddle napisał(a):
Względem prawej strony kadłuba, możesz odszukać na FMR recenzje Fok Eduarda klawiatury (bo nie pióra :P ) Kuby.

Jakie malowanie przewidujesz dla A-4?


Tak ,Maćku , po kolei:

1) - coś mi się wydaje że zostawiłem tą jedną małą dziuplę po lewej stronie,tę bliżej dołu, - a dlaczego?, hmm bo mam wątpliwości, konkretnie - to zobaczyłem takie łądne porównania wersji foczek na szwedzkim IPMS:
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/11/stuff_eng_fw190_01.htm co prawda ze słuchania ABBY już wyrosłem, do IKEI zaglądam rzadko chyba żeby coś zjeść, ale tej stronie wierzę. :)

2) - wybrałem najładniejsze malowanko bo pudełkowe czyli JG 1, Oesau - mjr Hans Ehlers, co prawda zawsze podobały mi się
malowania JG 54, ale zimowe tak jakoś nie specjalnie , no może na Storchu z JG 54, zrobiłem go ładnych parę lat temu w skali 1/72. Kiedy zabiorę się za FW 190 A-8 'Red 1 + I' of Lt. Hans Dortenmann, Staffelkapitän of 2./J.G. 54, France, June 1944 to już nie odpuszczę. Edek ma takie kamo w jednym z 4 pudełkowych.

Co prawda taki mam plan dotyczący wersji malowania, ale co wyjdzie zobczymy, a piszę tak dlatego bo ostatnio skończyłem, innego Dragona ( fota poniżej)i tam kalki dosłownie rozpłynęły się w wodzie na trzy - cztery części i miałem puzzle na skrzydle oraz na kadłubie, więc muszę zrobić test z oznaczeniem z innego malowania.
Obrazek
na warsztacie:



IMAM (Romeo) Ro.371, 1/48, Special Hobby 30%
Avatar użytkownika
Bond
 
Posty: 452
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 16:27
Lokalizacja: Top Secret

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw 190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez caughtinthemiddle » piątek, 25 grudnia 2009, 20:26

Bond napisał(a):
1) - coś mi się wydaje że zostawiłem tą jedną małą dziuplę po lewej stronie,tę bliżej dołu, - a dlaczego?, hmm bo mam wątpliwości, konkretnie - to zobaczyłem takie łądne porównania wersji foczek na szwedzkim IPMS:
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/11/stuff_eng_fw190_01.htm co prawda ze słuchania ABBY już wyrosłem, do IKEI zaglądam rzadko chyba żeby coś zjeść, ale tej stronie wierzę. :)


Oj, jak wszędzie, są i tam babole. Możesz sprecyzować, najlepiej za pomocą zdjęcia ze strzałką, co dokładnie masz na myśli? Wlew paliwa rozruchowego?

Bond napisał(a):2) - wybrałem najładniejsze malowanko bo pudełkowe czyli JG 1, Oesau - mjr Hans Ehlers, co prawda zawsze podobały mi się
malowania JG 54, ale zimowe tak jakoś nie specjalnie , no może na Storchu z JG 54, zrobiłem go ładnych parę lat temu w skali 1/72. Kiedy zabiorę się za FW 190 A-8 'Red 1 + I' of Lt. Hans Dortenmann, Staffelkapitän of 2./J.G. 54, France, June 1944 to już nie odpuszczę. Edek ma takie kamo w jednym z 4 pudełkowych.

Co prawda taki mam plan dotyczący wersji malowania, ale co wyjdzie zobczymy, a piszę tak dlatego bo ostatnio skończyłem, innego Dragona ( fota poniżej)i tam kalki dosłownie rozpłynęły się w wodzie na trzy - cztery części i miałem puzzle na skrzydle oraz na kadłubie, więc muszę zrobić test z oznaczeniem z innego malowania.


Nie Ehlers, a Lt. Eberhard Burath:
Obrazek
Fotka z książki Rodeike, ta sama jest w JG 1 Defenders of the Reich Mombeeka.
Ehlers, w stopniu podoficerskim, w tym okresie w 6./JG 1 śmigał, a majora nawet się nie dosłużył (chyba, że dostał awans pośmiertnie).
Tiiiiiime is on my side ;)
Avatar użytkownika
caughtinthemiddle
 
Posty: 1763
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 00:11

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw 190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez Bond » piątek, 25 grudnia 2009, 22:15

caughtinthemiddle napisał(a):
Bond napisał(a):
1).....

Oj, jak wszędzie, są i tam babole. Możesz sprecyzować, najlepiej za pomocą zdjęcia ze strzałką, co dokładnie masz na myśli? Wlew paliwa rozruchowego?

Bond napisał(a):2) ....

Co prawda taki mam plan dotyczący wersji malowania, ale co wyjdzie zobczymy, a piszę tak dlatego bo ostatnio skończyłem, innego Dragona ( fota poniżej)i tam kalki dosłownie rozpłynęły się w wodzie na trzy - cztery części i miałem puzzle na skrzydle oraz na kadłubie, więc muszę zrobić test z oznaczeniem z innego malowania.


Nie Ehlers, a Lt. Eberhard Burath:

Fotka z książki Rodeike, ta sama jest w JG 1 Defenders of the Reich Mombeeka.
Ehlers, w stopniu podoficerskim, w tym okresie w 6./JG 1 śmigał, a majora nawet się nie dosłużył (chyba, że dostał awans pośmiertnie).


1) Nie nie to , teraz widzę, że zaznaczyłeś stzałką coś co przedtem lokalizowałem jako klapkę na chwyt ręką podczas wspinaczki do kabiny(Handhold - AD str.72 port elev nr 9) , ale teraz widzę, że zanaczyłeś coś czego w mojej wyprasce nie ma, może fota jest z jakimś babolem na kadłubie, sprawdziłem, w tym miejscu jest czysto.


2) No to kolejny babol w instrukcji DML-a, dobrze wiedzieć, a za foto dziękuję, fajne rzeczy wna nim widać np granicę górnych kolorów , odpryski na żaluzjach, wyświechtaną blachę na połączeniu skrzydła i kadłuba :)
Ostatnio edytowano piątek, 25 grudnia 2009, 22:37 przez Bond, łącznie edytowano 1 raz
na warsztacie:



IMAM (Romeo) Ro.371, 1/48, Special Hobby 30%
Avatar użytkownika
Bond
 
Posty: 452
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 16:27
Lokalizacja: Top Secret

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw 190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez RAV » piątek, 25 grudnia 2009, 22:36

Bond napisał(a):odpryski na żaluzjach

...albo odblask słońca na wyplutym oleju.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3298
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 23:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw 190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez Bond » piątek, 25 grudnia 2009, 22:40

RAV napisał(a):
Bond napisał(a):odpryski na żaluzjach

...albo odblask słońca na wyplutym oleju.


Noo zdjęć aż tak szcegółowo nie analizowałem, ale jak dla mnie granica kolorów jest zbyt ostra jak na czarny kolor , konkretnie nie ma takiego gradient-u jak np na kołpaku.
Ale niech to jeszcez potwierdzą panowie eksperci czy to byłoby możliwe, tzn odprysk od gorących spalin w tym miejscu, albo po orstu odprysk farby czy też ostatecznie odbcie światła.
na warsztacie:



IMAM (Romeo) Ro.371, 1/48, Special Hobby 30%
Avatar użytkownika
Bond
 
Posty: 452
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 16:27
Lokalizacja: Top Secret

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw 190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez caughtinthemiddle » piątek, 25 grudnia 2009, 22:54

Bond napisał(a):1) Nie nie to , teraz widzę, że zaznaczyłeś stzałką coś co przedtem lokalizowałem jako klapkę na chwyt ręką podczas wspinaczki do kabiny(Handhold - AD str.72 port elev nr 9) , ale teraz widzę, że zanaczyłeś coś czego w mojej wyprasce nie ma, może fota jest z jakimś babolem na kadłubie, sprawdziłem, w tym miejscu jest czysto.


Darku, a czy my teraz nie rozmawiamy o dwóch różnych modelach :mrgreen: ?
Jeśli patrzysz na kadłub A-4, to wspomnianego wyżej elementu tam nie ma, bo i nie ma prawa być.
Natomiast na zdjęciu warsztatowym, które sobie pokolorowałem, znajduje się kadłub G-2/G-3 posiadający, wskutek pochodzenia z wyprasek A-8 (choć w wersjach G-2/G-3 nie powinien), zaznaczone czerwoną strzałką elementy, charakterystyczne właśnie dla A-8 (nie wszystkich :mrgreen: ) - chyba, że mi się coś przywidziało ;o)

Bond napisał(a):2) No to kolejny babol w instrukcji DML-a, dobrze wiedzieć, a za foto dziękuję, fajne rzeczy wna nim widać np granicę górnych kolorów , odpryski na żaluzjach, wyświechtaną blachę na połączeniu skrzydła i kadłuba :)


Nie ma sprawy. Jeśli natomiast odczuwasz niczym nieprzymuszoną chęć wykonania jakiegoś samolotu Ehlersa, to niedługo dostępne będą kalkomanie na jego Fw 190 A-7 - co wiąże się oczywiście z dodatkową zabawą, bo dotychczas żaden producent nie uraczył nas poprawnym modelem Fw 190 tej wersji :mrgreen:
Tiiiiiime is on my side ;)
Avatar użytkownika
caughtinthemiddle
 
Posty: 1763
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 00:11

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości