Fw 190 A-4(Dragon, 1/48)

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw 190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez Bond » sobota, 26 grudnia 2009, 00:29

caughtinthemiddle napisał(a):
Darku, a czy my teraz nie rozmawiamy o dwóch różnych modelach :mrgreen: ?
Jeśli patrzysz na kadłub A-4, to wspomnianego wyżej elementu tam nie ma, bo i nie ma prawa być.
Natomiast na zdjęciu warsztatowym, które sobie pokolorowałem, znajduje się kadłub G-2/G-3 posiadający, wskutek pochodzenia z wyprasek A-8 (choć w wersjach G-2/G-3 nie powinien), zaznaczone czerwoną strzałką elementy, charakterystyczne właśnie dla A-8 (nie wszystkich :mrgreen: ) - chyba, że mi się coś przywidziało ;o)

Bond napisał(a):2) No to kolejny babol w instrukcji DML-a, dobrze wiedzieć, a za foto dziękuję, fajne rzeczy wna nim widać np granicę górnych kolorów , odpryski na żaluzjach, wyświechtaną blachę na połączeniu skrzydła i kadłuba :)


Nie ma sprawy. Jeśli natomiast odczuwasz niczym nieprzymuszoną chęć wykonania jakiegoś samolotu Ehlersa, to niedługo dostępne będą kalkomanie na jego Fw 190 A-7 - co wiąże się oczywiście z dodatkową zabawą, bo dotychczas żaden producent nie uraczył nas poprawnym modelem Fw 190 tej wersji :mrgreen:


"I tak i nie" jak mawia mój kolega dr inż. arch. Adam Gil, otóż na focie faktycznie jest kadłub G, a ja mówiłem o A, ale mam w ręku kadłub G Jeśli chodzi o tę "dziurkę" tuż pod kokpitem którą AD opisuje jako otwór wlewowy dla rozruchu silnika(?), to w wersji G-2 nie powinno być , natomiast w G-3 już tak. Sprawdź proszę, może mam inne wydanie AD.

Potrzeby wykonania samolotu Ehlers-a nie odczuwam, a zdradzając jedną z tajemnic mojego modelarstwa- robię takie kamo i oznaczenia które mi się podobają, bez względu na nazwisko pilota i jego osiągi, co prawda wolałbym żeby na ogonie samolotu Lt. Eberhard Burath-a był ogon jak w malowaniu nr 2 wg instrukcji tego A-4( o ile nie ma tam znowu babol-a) czyli Sta. Kap . 9/JG2 Oblt. Josef Wurmheler ,ale to już totalna abstrakcja niczym picasso.
na warsztacie:



IMAM (Romeo) Ro.371, 1/48, Special Hobby 30%
Avatar użytkownika
Bond
 
Posty: 452
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 16:27
Lokalizacja: Top Secret

Reklama

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw 190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez caughtinthemiddle » sobota, 26 grudnia 2009, 01:15

Moim zdaniem, w AD jest w tym przypadku (m.in.) błąd. G-3 miała kadłub A-6, czego konsekwencją powinien być brak wlewu paliwa rozruchowego w tym miejscu.

Bond napisał(a):Potrzeby wykonania samolotu Ehlers-a nie odczuwam, a zdradzając jedną z tajemnic mojego modelarstwa- robię takie kamo i oznaczenia, które mi się podobają, bez względu na nazwisko pilota i jego osiągi. Co prawda, wolałbym, żeby na ogonie samolotu Lt. Eberharda Buratha były oznaczenia jak w malowaniu nr 2 wg instrukcji tego A-4(o ile nie ma tam znowu babola) czyli StaKa 9./JG2 Oblt. Josef Wurmheller, ale to już totalna abstrakcja niczym Picasso.


To ja zdradzę moją tajemnicę: interesują mnie zarówno interesujące kamuflaże, jak i maszyny asów ;o) .
Jeśli masz na myśli liczne oznaczenia zwycięstw, to istotnie na stateczniku poziomym maszyny Josefa winny się znajdować, aczkolwiek jeśli mnie pamięć nie myli (a może, bo średnio mnie to obchodzi), gość jest podejrzewany o spory overclaiming.
Tiiiiiime is on my side ;)
Avatar użytkownika
caughtinthemiddle
 
Posty: 1763
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 00:11

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw 190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez Kuba P. » sobota, 26 grudnia 2009, 01:36

Panowie, krótko. Żaden z dwóch, A-4 i G-3 nie powinien mieć wlewu paliwa rozruchowego pod kabiną.
Darek, jak zależy Ci na dokładności, to zrób fotki kadłubów obu modeli z obu stron oraz od spodu z założonymi skrzydłami i Ci zaznaczę, co masz wywalić albo wyryć.
Będzie najprościej i najszybciej.

Te opisy i ilustracje z IPMS Stockholm niestety nie są do końca dokładne i nie odzwierciedlają właściwego stanu rzeczy.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw 190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez caughtinthemiddle » sobota, 26 grudnia 2009, 02:10

Kuba Plewka napisał(a):Panowie, krótko. Żaden z dwóch, A-4 i G-3 nie powinien mieć wlewu paliwa rozruchowego pod kabiną.
Darek, jak zależy Ci na dokładności, to zrób fotki kadłubów obu modeli z obu stron oraz od spodu z założonymi skrzydłami i Ci zaznaczę, co masz wywalić albo wyryć.
Będzie najprościej i najszybciej.

Te opisy i ilustracje z IPMS Stockholm niestety nie są do końca dokładne i nie odzwierciedlają właściwego stanu rzeczy.


No to już sobie powiedzieliśmy ;o)
Koncepcja sfotografowania jak najbardziej słuszna, działaj Darku - niestety w obecnej chwili nie ma na rynku publikacji z prawidłowymi planami Fw 190.

P.S. Darku, może poprowadziłbyś relacje z budowy obu modeli w oddzielnych wątkach? Zapobiegłoby to nieporozumieniom oraz ułatwiło sprawę czytającym.
Tiiiiiime is on my side ;)
Avatar użytkownika
caughtinthemiddle
 
Posty: 1763
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 00:11

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48) + Fw 190 G-2/G-3(ProModeler, 1/48)

Postprzez Bond » sobota, 26 grudnia 2009, 09:09

caughtinthemiddle napisał(a):Moim zdaniem, w AD jest w tym przypadku (m.in.) błąd. G-3 miała kadłub A-6, czego konsekwencją powinien być brak wlewu paliwa rozruchowego w tym miejscu.

To ja zdradzę moją tajemnicę: interesują mnie zarówno interesujące kamuflaże, jak i maszyny asów ;o) .
Jeśli masz na myśli liczne oznaczenia zwycięstw, to istotnie na stateczniku poziomym maszyny Josefa winny się znajdować, aczkolwiek jeśli mnie pamięć nie myli (a może, bo średnio mnie to obchodzi), gość jest podejrzewany o spory overclaiming.


U NIemców?, Zawsze pruski ordnung must sein i takie rzeczy? Chociaż może ten fliegier się zainfekował postawą dr Goebells-a w końcu overclaiming na ogonie to także propaganda tak jak super nowe myśiwce He-100 albo Bv-141( też go będę robił w przyszłym roku :) )

Kuba Plewka napisał(a):Panowie, krótko. Żaden z dwóch, A-4 i G-3 nie powinien mieć wlewu paliwa rozruchowego pod kabiną.
Darek, jak zależy Ci na dokładności, to zrób fotki kadłubów obu modeli z obu stron oraz od spodu z założonymi skrzydłami i Ci zaznaczę, co masz wywalić albo wyryć.
Będzie najprościej i najszybciej.
Te opisy i ilustracje z IPMS Stockholm niestety nie są do końca dokładne i nie odzwierciedlają właściwego stanu rzeczy.


Może mi się uda, ale przy źródłach, które wydawały się wiarygodne a nie są, okazuje się, że chyba po konsultacjach z wami Panowie będę musiał rozkleić te modele :) ,


caughtinthemiddle napisał(a):No to już sobie powiedzieliśmy ;o)
Koncepcja sfotografowania jak najbardziej słuszna, działaj Darku - niestety w obecnej chwili nie ma na rynku publikacji z prawidłowymi planami Fw 190.

P.S. Darku, może poprowadziłbyś relacje z budowy obu modeli w oddzielnych wątkach? Zapobiegłoby to nieporozumieniom oraz ułatwiło sprawę czytającym.


Hmm rozdzielić mogę, ale chyba mój plan ukończenia w tym roku przejdzie na drugi, może warto o ile nie będę musiał zrobić tego co powyżej, ogólne plany już mam wszystkich wersji nawet rzadkich D-15, albo Ta-153, ale szkoda żę żaden producent nie zbadał dokładnie tematu , albo nie znał Kuby i Maćka :D
na warsztacie:



IMAM (Romeo) Ro.371, 1/48, Special Hobby 30%
Avatar użytkownika
Bond
 
Posty: 452
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 16:27
Lokalizacja: Top Secret

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48)

Postprzez Bond » niedziela, 27 grudnia 2009, 19:14

Wątek został rozdzielony , problem G-2/G-3 wróci, tymczasem niniejszy wątek chwilowo będzie dotyczył wyłacznie wersji A-4. Jutro najnowsze foty.
na warsztacie:



IMAM (Romeo) Ro.371, 1/48, Special Hobby 30%
Avatar użytkownika
Bond
 
Posty: 452
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 16:27
Lokalizacja: Top Secret

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48)

Postprzez Bond » czwartek, 21 stycznia 2010, 22:53

Produkcja po noworoczno - karnawałowych imprezach wznowiona, choć ręka jeszcze mi się trochę trzęsie.
No to jedziemy dalej, wybierając malowanie nr 2 czyli jednak 9/JG2 Joseff-a Wurmheller-a, to pudełkowe ładniejsze zostawiam na Hasegawę, jej A-4 wymaga chyba mniej pracy nad "akomodacją" niż w przypadku tego DML-owskiego A-8 do A-4.

Foty z produkcji:

preshading - czarna Pactra z ręki:

Obrazek

pierwszy kolor RLM 76 Gunze seria H:

Obrazek
Obrazek

maskowanie - taśma Tamiya i bardzo wydajny maskol Talens-a:

Obrazek

RLM 74, RLM 75 i RLM 76 Gunze seria H , ale bez motlingu, na razie schnie, musze przyznać że Gunze dobrze rozcieńczone jest jak kalka p opłynach , tzn widać wszystkie linie i nawet najmniejsze własnoręczne nitowanie. :D

Obrazek

Czas na motling, potem Sido, kalki i sido raz jeszcze, brudzing i będziemy powoli kończyć
na warsztacie:



IMAM (Romeo) Ro.371, 1/48, Special Hobby 30%
Avatar użytkownika
Bond
 
Posty: 452
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 16:27
Lokalizacja: Top Secret

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48)

Postprzez Bond » poniedziałek, 1 lutego 2010, 17:34

Warsztat pracuje, model się kończy, prosto z pudła więc żadnych udziwnień już nie będzie , poza tym ćwiczenie przed zrobieniem porządnej foki, mam już dwie przygotowane do nitowania.
Kolory, kalki i werniks położne, więc pozostaje dodać lufy , światła pozycyjne, antenę, stopnień, okopcić i skończyć drapanie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
na warsztacie:



IMAM (Romeo) Ro.371, 1/48, Special Hobby 30%
Avatar użytkownika
Bond
 
Posty: 452
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 16:27
Lokalizacja: Top Secret

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48)

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 1 lutego 2010, 17:37

Popraw podwozie Darek bo masakra jest.
Jest za wysokie, ale to nie Twoja wina, Dragon ma ciut za długie golenie ale przede wszystkim gniazda ich osadzenia wymuszają taką pokraczną pozycję i to jest główny problem. Możesz to skorygować poprzez nadanie podwoziu poprawnego kąta zaklinowania, wtedy będzie OK. Golenie muszą być mocniej odchylone do przodu i bardziej na zewnątrz. Koła prostopadle do ziemi, nie do goleni.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48)

Postprzez Bond » poniedziałek, 1 lutego 2010, 17:43

Kuba Plewka napisał(a):Popraw podwozie Darek bo masakra jest.
Jest za wysokie, ale to nie Twoja wina, Dragon ma ciut za długie golenie ale przede wszystkim gniazda ich osadzenia wymuszają taką pokraczną pozycję i to jest główny problem. Możesz to skorygować poprzez nadanie podwoziu poprawnego kąta zaklinowania, wtedy będzie OK. Golenie muszą być mocniej odchylone do przodu i bardziej na zewnątrz. Koła prostopadle do ziemi, nie do goleni.


Herr Luftwaffe General strzelił, i bardzo dobrze. Na to czekałem, jak nadlecisz od strony słońca :D

Kuba co do nachylenia goleni w widoku od frontu to sprawdzałem kąt rozwarcia, jakoś się mieści, co do odchylenia w osi podłużnej samolotu to miałem podbne odczucia patrząc z boku na profil. Chyba odegnę golenie do przodu. Będzie wyglądał bardziej rasowo.
na warsztacie:



IMAM (Romeo) Ro.371, 1/48, Special Hobby 30%
Avatar użytkownika
Bond
 
Posty: 452
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 16:27
Lokalizacja: Top Secret

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48)

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 1 lutego 2010, 17:45

Geometria zdecydowanie do roboty :)
Czujnik w oku pokazuje, że nie mieścisz się w żadnej tolerancji. Zedrzesz opony i będzie Ci znosiło samolot ;)

Obrazek
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48)

Postprzez Bond » poniedziałek, 1 lutego 2010, 17:54

Kuba Plewka napisał(a):Geometria zdecydowanie do roboty :)
Czujnik w oku pokazuje, że nie mieścisz się w żadnej tolerancji. Zedrzesz opony i będzie Ci znosiło samolot ;)


Dzięki Kuba za fotę, ja też mam ich sporo, chciałem tylko powiedzieć, żę nachylenie kół owszem niezdatne do jazdy, co nachylenia goleni w takim ujęciu, jest w miarę ok, nie widać tego na moim zdjęciu bo to nie en-face, ale profil i do tego lewy. :)
na warsztacie:



IMAM (Romeo) Ro.371, 1/48, Special Hobby 30%
Avatar użytkownika
Bond
 
Posty: 452
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 16:27
Lokalizacja: Top Secret

Re: Fw 190 A-4(Dragon, 1/48)

Postprzez Pawel Burchard » czwartek, 4 lutego 2010, 17:19

Jak już komentujemy to mnie bolą trochę zewnętrzne działka MG-FF - powinny 'wchodzić' w płat bez tych kroplowych 'owiewek', które są pozostałością z modelu A-8. Nawiasem mówiąc w A-6/8 też nie były kroplowe, była to raczej rura wchodząca w płat o nieco większej średnicy od lufy działka.
Pawel Burchard
 
Posty: 1037
Dołączył(a): wtorek, 7 lipca 2009, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 66 gości