Od strony "budowlanej" na razie prace kręcą się wokół czyszczenia elementów z nadlewek itp. wad zestawu. Wszak to short run, więc trochę tego jest.
Od strony "przygotwawczej" - porównałem szczegóły widoczne na zdjęciach z zawartością pudełka, aby określić i zaplanować uzupełnienia i zmany jakich wymaga model. Na kilku dobrej jakości zdjęciach, widać wyraźnie różnice w wyglądzie samolotu na przestrzeni czasu eksploatacji. Dwie są zasadnicze. Pierwsza to wygląd statecznika i steru kierunku - w zestawie jest tylko ten "wysoki". Druga to wygląd układu wydechowego - w zestawie nie zaznaczonego, poza imitacjami rur wylotowych z cylindrów. W wersji którą zamierzam budować otwory wylotowe z rur wydechowych, których końcówki są jednocześnie wspornikami, są rozmieszczone na obwodzie osłony silnika. I tu dwie wątpliwości - po lewej stronie osłony brak dwóch otworów. Rury z tych cylindrów łączą się w jeden kolektor (zaznaczony na niebiesko), który wchodzi w otwór w kadłubie. Ale gdzie jest jego wylot? Czy to możliwe, że po prawej stronie osłony, pomiędzy dwoma "regularnymi" otworami? Jeśli nie, to co to za otwór, skoro widać okopcenie spalinami.
Producent nie przewidział charakterystycznego "onitowania" wyraźnie widocznego na stateczniku pionowym i tylnej części kadłuba. Będzie trzeba nitować. A jak się uda, to również odtworzyć pofałdowanie powierzchni. Zmienić będę musiał również owiewki goleni podwozia, gdyż w zestawie ich kształt jest uproszczony.
Ponieważ zamierzam wszystkie powierzchnie sterowe zrobić "separate" pojawia się problem owiewki mocowania zastrzałów na spodniej stronie skrzydeł. Owiewka jest przedłużona na lotki. Ten fragment owiewki, przy wychylonej lotce w dół, chyba powniniem cześciowo chować się do części na skrzydle? Na zdjęciu widać też w przedniej części owiewki okucie zastrzału, którego nie ma na innych zdjęciach.
Jeśli chodzi o silnik - tu sprawa powinna jest prostsza. Poza wymianą popychaczy (te z zastawu mają wadę sporego przesunięcia form wtryskowych), dodaniem przewodów zapłonowych i właściwym zamontowaniem rur wylotowych, nic nie będę z nim robił.
Prawie zupełną zagadką jest wygląd kabiny, gdyż nie mam żadnego zdjęcia pokazującego jej wnętrze. W zestawie jest fragment imitacji rurowej konstrukcji spawanej ze stalowych rur. Instrukcja przewiduje pomalowanie jej na kolor brązowy podkładowy (primer). Tu moje pytanie - czy to jakaś konkretnie stosowana w tamtym czasie podkładówka, czy dowolny brązowy? Drugie pytanie dotyczy tablicy przyrządów. W zestawie jest kalka z czarną tablicą i czarnymi zegarami. Mnie się kojarzy taka tablica raczej z kolorem aluminium lub stali. Może ktoś ma pomysł? I rzecz ostatnia. W zestawie jest bardzo prosty fotel pilota. Czy ma ktoś może zdjęcia wnętrza kabiny racerów z tego okresu? Może Gee Bee? Hall brał udział w projekcie Gee Bee Z, więc może przez analogię stosował podobne rozwiązania w swoich autorskich projektach, w Cykadzie lub Bulldogu. No i nie wiem jakie były pasy bezpieczeństwa?
Mimo dość prostego modelu, jest zatem kilka problemów do rozwiązania. Osobną kwestią jest malowanie. Układ zastrzałowego górnopłata w połączeniu czarnobiałymi ozdobami, wymusi malowanie modelu w elementach (kadłub, płat, zastrzały, usterzenie i podwozie oddzielnie) i jego montaż w całość po wyschnięciu lakieru i kalek. Zatem najpierw trzeba będzie wszystko dobrze spasować "na sucho"