[WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72

Tutaj możecie rozwijać swój pomysł na projekt grupowy. Kiedy 'dojrzeje', Redakcja utworzy dla niego osobny dział projektowy, taki jak te poniżej.

[WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72

Postprzez Adam » sobota, 31 grudnia 2011, 21:26

Odważę się otworzyć wątek Latającego Wietnamu.
Bohaterami będą dwa samoloty serii Ceutry series F100-F i F105 G. Nie wiem czy zmieszczę się w terminie, ale o dłuższego czasu zabierałem się do zrobienia tych modeli.
Oto moi bohaterowie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oto Bohaterowie.
F100-F.Super sabre.
W 1949 roku firma North American Aviation rozpoczęła prace nad modyfikacją samolot F-86 Sabre. Nowy samolot miał przekraczać predkość dźwięku w locie poziomym. W tym czasie rząd amerykański nie był zainteresowany takim samolotem, ale po wybuchu wojny w Koreii i pojawieniu się tam Migów 15, prace nad nowym samolotem zaczęły nabierać tempa ale jeszcze na koszt własny firmy. 25 stycznia 1952 roku firma North American Avaition otrzymała zamówienie na budowę dwóch Prototypów YF-100A. 25 maja 1953 roku pierwszy prototyp w pierwszym locie bez trudu przekroczył barierę dźwięku.
Pierwsze samoloty F-100A trafiły do 479 Dziennego Skrzydła Myśliwskiego w dniu 1-10-1954 r.
Następna wersja F-100C posadała więcej węzłów uzbrojenia na których można było podwiesić 2270 kg uzbrojenia, bomb, pocisków rakietowych a nawet bomby atomowej. Samolot ten był przystosowany do takowania w locie.
Samoloty F-100A i F100C były trudne podczas lądowania gdyż nie miały klap i przyziemienie odbywało się na dużej prędkości. W maju 1954 rokur ozpoczęto prace nad nową wersją - F-100D.
Zaprojektowano nowe skrzydła o większej powierzchni, podwyższono statecznik pionowy o 20 cm.
Samolot ten mógł przenosić nowe typy uzbrojenia, były to rakiety powietrze - powietrze GAR -1B Falcon i GAR-8 (potem AIM-4) Sidewinder.
Ponieważ F-100 był trudnym w pilotażu to USAF powiadomiły wytwórnie lotnicze o zapotrzebowaniu na samolot treningowy. North American Aviation opracowało nową wersję - dwumiejscową F-100 F.
Uparłem się aby dziś ten wątek rozpocząć, ale za moimi plecami leci "Pretty Woman" :mrgreen: wybaczcie na razie tyle. :mrgreen: :mrgreen:
Pozrawiam wszystkich z nowym Rokiem.
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 2929
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: [WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72

Postprzez ministersan » niedziela, 1 stycznia 2012, 15:32

Bardzo się cieszę, że jest już pierwszy wątek w projekcie. Ja lada moment zakładam swój - musze doładować baterie w aparacie.
Czasu jest sporo, bo ostatecznie zaproponowałem datę 31.08.2012 jako koniec projektu.
Życzę powodzenia.
Avatar użytkownika
ministersan
 
Posty: 154
Dołączył(a): środa, 9 marca 2011, 19:07
Lokalizacja: Świdnica

Re: [WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72

Postprzez Adam » niedziela, 1 stycznia 2012, 18:10

Po noworocznej przerwie wracam do przerwanego wątku. :)
F100-F.
Poniweważ F-100 był trudniejszy w pilotażu niż wcześniejsze samoloty to w 1955 zapadła decyzja budowy samolotu szkolno-bojowego. Prototyp nowego samolotu powstał z przebudowy F-100 C. Przedłużono przód kadłuba o blisko 1 metr. Zredukowano uzbrojenie do dwóch działek.
Samoloty seryjne postanowiono budować w oparciu o samolt F-100 D, łącznie wyprodukowano 339 maszyn. F-100F trafiły do niemal wszystkich jednostek, które miały na wyposażeniu F-100.
F100 wyrusza na wojnę.
W lutyn 1964 na pół roku przed rozpoczęciem działań bojowych w Wietnamie Pierwsze jednoski zostały przebazowane do Wietnamu Południowego. Pierwszą misję bojową odbyły 9-06-1964 roku. F-100D odbywały dwa rodzaje misji, pierwsza to - osłona smolotów uderzeniiowych przed północnowietnamskimi myśliwcami, druga to bombardowanie celów naziemnych. Niewielka prędkość i zbyt mały zasięg spowodowały, że od połowy 1965 zdania myśliwsko bombowe na terenie północnego Wietnamu przejęły F-4 i F-105. Natomiast F100-D zaczęły być używane do wspierania własnych sił lądowych na terenie Wietnamu Południowego i tu okazały się bardzo skuteczne. F100 był najdłużej wykożystywanym samoltem w wojnie wietnamskiej i był tam cichym bohaterem działającym w cieniu F-4 F-105. W czasie tych dzałań 490 F100 wykonało więcej działań lotniczych niż 15684 Mustangi w II wojnie światowej. Myśliwce F-100 zakończyły działalność bojową w Wietnamie. W połowie 1967 roku tylko 5 dywizjinów pozostawało w USA reszta walczyła w Wietnamie. Ostatnie F-100 opóściło Wietnam w 1971 roku wykonująć tam ponad 360000 lotów.
C.d nastąpi, teraz zaczyna się w tv Wielki Waldo Pepper, wybaczcie :mrgreen:
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 2929
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: [WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72

Postprzez Slash » niedziela, 1 stycznia 2012, 18:21

Bardzo ciekawe są liczby które podajesz. Jestem coraz bliżej zadeklarowania się z F-100D Italeri.
Avatar użytkownika
Slash
 
Posty: 3046
Dołączył(a): środa, 28 maja 2008, 16:50

Re: [WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72

Postprzez Adam » niedziela, 1 stycznia 2012, 21:26

F-100F Wild WEASEL.
Po rozpoczęciu amerykańskich nalotów na Wietnam Północny w ramach operacji Rolling Thunder nastąpił znaczący wzrost obrony przeciwlotniczej Pólnocnego Wietnamu. ZSRR zaczął wyposażać wietnamczyków w rakiety p.lot. S-75 Dźwina (taką rakietą 1- maja 1960 zestrzelono U-2 pilotowanym przez Gary Powersa). Straty Amerykanów zaczęły bardzo szybko rosnąć, należało szybko znaleść środki do walki całym systemem przeciwlotniczym. Takt system o nazwie RHAW już wcześniej opracowała firma Bendix/King w 1965, ale dowództwo USAF nie zainteresowało sie nim. Dopiero jak straty zaczęły rosnąć gwałtownie to powrócono do tego projektu. Sytem RHAW został zainstalowany na dwuosobowym samlocie F-100F, gdyż wymagał operatora do jego obsługi. Próby w locie nowej wersji zaczęły się we wrześniu 1065 roku. Zaczęto formować załogi do pierwszych siedmiu samoltów, poszukiwano pilotów, którzy mieli duże doświadczenie w lotach na F-100, na operatorów poszukiwano wśród załóg B-52. W Październiku 1965 roku zaczęto szkolenie na F-100F. 21 listopada 1965 roku wyleciały na wojnę. 1 grudnia 1965 roku dwa F-100F wystartowały na pierwszy lot bojowy. Zadaniem Super Sabrów było wyłączenie z akcji stanowiska rakiet, zadanie zniszczenia całej stacji przypadał F-105, które podążały za F-100F. Pierwsze akcjie Dzikich Łasic wykazało dużą przydatność tego systemu, ale ujawniły zasadniczą wadę, Samolty F-100F były znacznie wolniejsze od F-105 i F-4. Samolty uderzeniowe musiały lecieć wężykiem za Łasicami. Latem 1966 roku zastąpił je lepiej nadający się do tych zadań EF-105 F i drugi bohater mojego warsztatu - F105 G Wild Wessel 3.
Za opis F-105G wezmę się po powrocie z delgacji w drugiej połowie tego tygodnia.
Adam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 2929
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: [WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72

Postprzez Adam » sobota, 7 stycznia 2012, 00:07

Ponieważ dopadło mnie przeziębienie, to nie dokończę dziś opisu F-105, zabrałem się za pracę nie wymagająca myślenia. :P Powycinałem z ramek kadłuby, i to co będzie zamontowane w środku.
Przygotowałem to wszystko do psiknięcia Panem Surfacerem.
Obrazek
W F-105 będą żywiczne bebechy. Robię to pierwszy raz, i tu przy okazji mam pytanie, czy jest jakaś wypróbowana metoda pomalowania zegarów i tych innych dupereli?
Obrazek
Co do F-100 to też mam pytanie, w zestawie są dwa rodzaje hamulców, to który zamontować?
Obrazek
Moją pracę pilnie obserwował mój Bryś :mrgreen:
Obrazek
Adam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 2929
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: [WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72

Postprzez piotr dmitruk » sobota, 7 stycznia 2012, 00:18

Masz paskudnie pozalewane detale, zastanawiałem się dlaczego, spojrzałem na pierwsze zdjęcie i zobaczyłem Surfacera w sprayu.
W skali 1:72 :?: :!: :shock:
To resztę można już pomalować ławkowcem :(
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9933
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72

Postprzez Adam » sobota, 7 stycznia 2012, 01:14

A co proponujesz?
Ja od dawna daję taki podkład.
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 2929
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: [WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72

Postprzez piotr dmitruk » sobota, 7 stycznia 2012, 01:50

Surfacera, ale ze słoiczka, rozcieńczonego i przez aerograf, cieniutką warstwą. Dopiero wtedy docenia się jego zalety.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9933
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72

Postprzez rollingstones » sobota, 7 stycznia 2012, 09:37

Tak, to znacznie lepsze rozwiązanie - jeśli chcesz jednak stosować podkład sprayu to chaos black - on aplikuje się cieniutka warstwą. Będę podglądał co się dzieje temacie
płotka
Avatar użytkownika
rollingstones
 
Posty: 4136
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 09:29
Lokalizacja: KIelce

Re: [WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72

Postprzez siara1939 » sobota, 7 stycznia 2012, 09:39

Kazdy podklad mozna bardzo latwo "wyciagnac" z puszki i uzyc w aerografie. Ten sposob malowania podkladu jest najbezpieczniejszy i oferuje kontrole podczas malowania. Wystarczy psiknac przez rurke z puszki do naczynia przez pare sekund i mamy dawke podkladu do uzytku w aero.
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: [WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72

Postprzez Adam » sobota, 7 stycznia 2012, 10:50

siara1939 napisał(a):Kazdy podklad mozna bardzo latwo "wyciagnac" z puszki i uzyc w aerografie. Ten sposob malowania podkladu jest najbezpieczniejszy i oferuje kontrole podczas malowania. Wystarczy psiknac przez rurke z puszki do naczynia przez pare sekund i mamy dawke podkladu do uzytku w aero.

A czym to rozcieńczać-=?
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 2929
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: [WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72

Postprzez piotr dmitruk » sobota, 7 stycznia 2012, 10:53

Najlepiej Levelling Thinnerem Gunze, jak na żywicę to również można nitro.
Rozcieńcz dość dużo, około 3 cz rozcieńczalnika na 1 cz Surfa, tak żeby nie powstawała pajęczyna ani nierówna powierzchnia ( jeśli zbyt gęsty),ale tak aby kilkoma cienkimi warstwami stopniowo budować gładką powłokę.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9933
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72

Postprzez Adam » czwartek, 12 stycznia 2012, 20:32

Pora zabrać się za następnego bohatera F-105 G.
Samolot F-105 powstał w czasie zimnej wojny i przy jego konstrukcji jak i przy większości samolotów serii sto nie liczono się z kosztami i w oparciu o doświadczenia z wojny koreańskiej, samolot ma przenosić dużo uzbrojenia i latać bardzo szybko. I tak w 1952 został zamówiony samolot myśliwski z komorą bombową na bombę atomową.
Oblot pierwszego prototypu odbył się 22 października 1955r,
Produkcja F-105 B została zamówiona w marcu 1956 i wyprodukowano 78 sztuk. Ta wersja miała sporo wad. Poprawiona wersja F-105 D zaczęła wchodzić do uzbrojenia na początku 1961. W 1963 roku weszła do produkcji wersja szkolna dwuosobowa F-105 F, samolot był przystosowany do wykonywania zadań bojowych tyko przez jednego pilota w warunkach złej widoczności.
F-105F był ostatnią wersją produkcyjną. Zbudowano łącznie 933 samoloty w wersjaf A, B, C, D, F.
W trakcie walk w Wietnamie aerykańskim samolotom bardzo dawała się we znaki rakietowa obrona przeciw lotnicza, należało więc znaleść jakieś srodki zaradcze. Początkowo do walki przeciw słynnym rakietom Sam wykorzystywano myśliwce F-100 F w wersji Wild Weasel, ale były one zbyt powolne i wtedy postanowiono przebudować myśliwce F-105 F. Samoloty te wyposażono w sytem do ostrzegania o opromieniwaniu radarowym i odpaleniu rakiety, podwieszane zasobniki z elektronicznymi środkami zakłócającymi AN/ALQ-71, antyradarowe pociski kierowane AGM-45 Shrike o zasięgo 11 km. Ta wersja dostała nazwę EF-105F. W wyniku doświadczeń z walk w Wietnamie powstała ostatnia wersja F-105G. Zamontowano na nich stałe systemy zakłócające AN/ALQ-105 i Ań/ALt-34.
F-105G była najdłużej używaną wersją. F-105D wycofano z działań podczas działań w Wietnamie.
Typowe podieszenie podzczas operacji Wild Weasel dla F-105 G było nastepujące:
- Zbiornik paliwa o pojemności 2270 l powieszany pod kadłubem
- bomby kasetowe CBU-24 na wewnętrznych zaczepach podskrzydłowych.
- zasobnik z aparaturą przeciwdziałania radioelektrycznego AN/ALQ-71 ECM na zewnętrznym zaczepie.
- pocisk antyradiacyjny AGM-5 Shrike o zasięgu 16 km, na drugim zewnęrznym zaczepie podskrzydłowym
- pełny zapas municji 1028 pocisków do działka Gatling.
Rakietą Shrike niszczono stację radarową naprowadzającą rakiety , bombami niszczono resztę stacji rakietowej.
Ufff to by było na tyle w temacie opisu moich bohaterów. :mrgreen:
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 2929
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: [WIETNAM] Wild Weasel F-100 F i F105 G Trumpeter 1:72

Postprzez Adam » wtorek, 17 stycznia 2012, 10:54

Powoli zabieram się za dalsze prace, malowanie przewiduję farbami Lifecolor i wykończenie niektórych Valejo. Farby mam praktycznie już wszystkie i namawiany na nakładanie podkładu aerografem, to kupiłem takowyż Lifecolora. Musze gdzieś poćwiczyć na boku jak mi to wyjdzie.
Brakuje mi tylko farb aby pomalować przypalone blachy żaroodporne, o takie:
Obrazek
Pewnie wykorzystam to co opisano tutaj
viewtopic.php?f=76&t=19637
ale wszelkie porady mile widziane.
W F-100 wnętrze kabiny będą oklejone blachami Eduarda, natomiast w F-105 chcę poćwiczyć z żywicznymi odlewami, będzie to mój pierwszy raz :mrgreen: .
Zacząłem już robić kabinę od F-100, zdjęcia zrobię niebawem.
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 2929
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do * INKUBATOR PROJEKTÓW *

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości