Regulamin działu projektów grupowych.

Regulamin działu oraz pytania dotyczące projektów

Regulamin działu projektów grupowych.

Postprzez michal.s » poniedziałek, 13 października 2008, 15:03

Witamy w dziale poświęconym Projektom Grupowym forum pwm.org.pl - Modelarstwo z Pasją.

Nie trzeba chyba wyjaśniać, czym jest projekt grupowy - modelarze od dawna łączą swoje siły podczas prac nad modelami podobnych maszyn. Jako Redakcja Forum bardzo popieramy taką formułę pracy nad modelami. Lubimy jednak zabawę w tworzenie zasad. Chcielibyśmy zatem, by zakładając Projekty Grupowe trzymać się pewnych reguł.

1. DEFINICJE PROJEKTÓW:
a) mini - w bardziej 'tradycyjnym' znaczeniu projektu, którego temat ograniczony jest do co najwyżej jednej podwersji pojazdu/samolotu/itd. (na przykład 'Spitfire Mk. I', 'Messerschmitt Bf 109E', 'M4A2 Sherman III', 'Porsche 911' itp.; mogą to być oczywiście jeszcze bardziej szczegółowe tematy, na przykład 'Spitfire'y Vb Jana Zumbacha')
b) maxi - jako temat szerszy (nie może być jednak tematem globalnym, co oznacza, że do tej kategorii projektów dopuszczony może być temat 'Supermarine Spitfire z silnikiem Merlin' lub 'Messerschmitt 109 w Afryce w latach 1941-1943', ale już nie 'Spitfire 1936-1948', czy 'Bf 109 na froncie wschodnim')

2. FORMAT PROJEKTÓW:
a) Poszczególne projekty prowadzone są w przeznaczonych dla nich działach.
b) Każdy dział podzielony jest na tematy:
- główny – zawierający na wstępie listę uczestników
- relacje z budowy: każda relacja warsztatowa w projekcie prowadzona jest w osobnym wątku.
- galerie modeli ukończonych
- tematy pomocnicze (nieobowiązkowe lecz możliwe)

3. CZAS TRWANIA PROJEKTÓW:
a) Projekt mini może być w zależności od decyzji uczestników ograniczony czasowo.
b) Projekt maxi - musi być ograniczony czasowo i nie może trwać dłużej, niż 12 miesięcy. Wyjątkowo, w przypadku bardzo aktywnego projektu, czas jego trwania może zostać na prośbę uczestników przedłużony.

4. INKUBATOR:
a) Inicjatywa w wyborze tematu, skrzykiwaniu uczestników i typowaniu koordynatora, jak również w określaniu ram czasowych projektów mini należy do użytkowników forum.
b) Zanim dla projektu utworzony zostanie osobny dział, temat ('przedprojekt') musi rozwinąć się i wyjść poza ramy deklaracji chęci udziału. Wątki przedprojektów prosimy zatem zakładać w specjalnym dziale 'Inkubator projektów'. Można tu ich tworzyć dla danego przedprojektu dowolną ilość, wynikającą z formy, w jakiej planujecie prowadzić później właściwy projekt. Można utworzyć na przykład oddzielny wątek zawierający założenia projektu i listę uczestników, oddzielny dla rozważań historycznych oraz oczywiście wątki warsztatowe.
c) Redakcja uznając, że temat już dojrzał, że rozwija się i nie jest tylko i wyłącznie deklaracją uruchomienia projektu, tworzy dla niego nowy dział projektowy, do którego przenosi z 'Inkubatora' Wasze wątki.
d) Wprowadzamy minimalną liczbę 'aktywnych' uczestników, aby przedprojekt mógł zostać przeniesiony z 'Inkubatora' do właściwego dla projektu katalogu:
- 4 osoby dla projektu mini
- 8 osób dla projektu maxi
przy czym za uczestnictwo uważamy rozpoczętą relację z budowy modelu (i to coś więcej, niż in-boxa) a nie deklarację przystąpienia .
e) Dodatkowym warunkiem wyjścia z 'Inkubatora' jest wyłonienie koordynatora projektu, którego zadaniem będzie stałe i systematyczne nadzorowanie oraz aktualizowanie projektu.
f) Dla utrzymania porządku w 'Inkubatorze' wątkom prowadzonym w ramach tego samego przedprojektu należy nadawać sygnaturkę w tytule, podobnie na przykład, jak dla Pierwszego Ogólnoforumowego Projektu Grupowego [OPG1], zależną oczywiście od tematu przedprojektu ([PORSCHE911], [P-51B/C], [SPIT_I], [T-34/76] itd.)
g) Inkubator nie ma być śmietnikiem, w którym zalegają psujące się resztki, dlatego będzie czyszczony. Przedprojekty, które w ciągu 3 miesięcy od zaistnienia nie spełniły warunków wyjścia z 'Inkubatora', zostaną zamknięte i usunięte, a wartościowe ich elementy (w tym przede wszystkim prowadzone relacje z budowy i ewentualne galerie) zostaną przeniesione do właściwych działów forum (rzeczywiste, warsztat, galeria, inboxy), reszta zaś do HP.
h) Uwagi dodatkowe:
- zastrzegamy sobie możliwość zawężenia zbyt szerokich naszym zdaniem tematów.
- zastrzegamy sobie możliwość korekty tytułu projektu, jeśli uznamy, że jest on nieadekwatny do zawartości.

5. PROJEKTY SPECJALNE:
Zupełnie niezależnie od w/w projektów, raz na jakiś czas powoływany do życia będzie Ogólnoforumowy Projekt Grupowy - z demokratycznie wybranym tematem i pod patronatem Redakcji, z określonymi ramami czasowymi, połączony z konkursem, a to oznacza, że także z nagrodami.
__________________________
Pozdrawiam - Michał Słonczyński
Avatar użytkownika
michal.s

Ojciec założyciel
 
Posty: 4506
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 09:10
Lokalizacja: Rzeszów

Reklama

Re: Regulamin działu projektów grupowych.

Postprzez Jarek Gurgul » wtorek, 21 października 2008, 10:45

Wprowadzamy jeszcze jedną, ale za to dość istotną zmianę. Każdy projekt od tej pory będzie osobnym działem, w którym zamieszczane będą wątki warsztatowe i - co najważniejsze - wątki galerii. Ma to na celu utrzymanie całości projektu w jednym miejscu. Do tej pory projekt po ukończeniu kolejnych modeli 'rozchodził' się po różnych działach i właściwie zanikała w ten sposób idea tego typu przedsięwzięcia. Oprócz wątków warsztatowych w projektach nie pozostawało nic więcej, gotowe modele lądowały w galeriach poszczególnych działów tematycznych.

W ramach projektu pozostawiamy koordynatorom/uczestnikom całkowitą dowolność co do formy relacji warsztatowych - czy będzie jedna dla wszystkich modeli budowanych w projekcie, czy też dla każdego modelu osobny wątek, czy tworzone będą oddzielne wątki dotyczące obiektów rzeczywistych, czy będzie oddzielny wątek omawiający założenia projektu wraz z listą uczestników. Jednym słowem (a właściwie dwoma) - 'wolna amerykanka' :). Jedyny 'wymóg' to tworzenie wątków galerii gotowych modeli w dziale projektu.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6029
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Regulamin działu projektów grupowych.

Postprzez Jarek Gurgul » wtorek, 21 października 2008, 20:33

Dokonaliśmy jeszcze jednej zmiany w zasadach tworzenia projektów - szczegóły w regulaminie (Inkubator projektów).
Dzięki niej będziecie mieli większą swobodę w określaniu formy projektu.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6029
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Regulamin działu projektów grupowych.

Postprzez wojtek_fajga » wtorek, 11 listopada 2008, 21:24

Od jutra zaczyna obowiązywać zmodyfikowany regulamin projektów grupowych. Zapraszam do zapoznania się z nim.
Poniżej dwa słowa wyjaśnienia dlaczego takie zmiany zostały wprowadzone.

Staraliśmy się w miarę głęboko zanalizować przyczynę i potrzebę istnienia projektów grupowych. Oczywiście najistotniejszą przyczyną dużego zainteresowania projektami jest wzajemne wsparcie, dzielenie się wiedzą, rywalizacja i w końcu zdobywanie nowych doświadczeń w wyniku chociażby porównania.
Z punktu widzenia planowania przez nas budowy modelu takiego projektu oczekujemy. Patrząc jednak szerzej i obiektywnie można dojść do wniosku, że projekty mogą się stać nie tylko dominujące ale też niesprawiedliwe w stosunku do modelarzy z zainteresowaniami niszowymi.
Dodatkowo istnieją obawy o zmianę struktury forum narzucające w przyszłości konieczność „podpinania” się do projektów i zamykanie drogi dla wielu interesujących tematów.
Z tych właśnie powodów wyraźnie oddzielamy specjalistyczne i wąskie tematy w postaci projektów mini od szerokich i dominujących – maxi.
Dlatego również wprowadziliśmy ograniczenie czasowe projektów maxi. Ograniczenie pozwoli dać szansę zaistnienia projektom zbieżnym tematycznie czy historycznie.
Zaniepokojonych informujemy, że w przypadkach wysokiej aktywności w projekcie termin może ulec wydłużeniu.
Wprowadzamy minimalną liczbę użytkowników. Doświadczenie pokazuje, że zapał i aktywność początkowa nie zawsze idzie w parze z ilością powstających modeli w projekcie.
Oczywiście chcemy uniknąć projektów po krótkim czasie martwych.
Jeszcze jedną zmianą, tym razem nie mającą związku z ideą projektów i raczej czysto techniczną jest obowiązek prowadzenia relacji w oddzielnych watkach.
Nie wątpimy, że z punktu widzenia czytelności i łatwości dostępu przyjęte zostanie to w 100% pozytywnie.

Nowe reguły, o ile to będzie możliwe, zastosowane zostaną także w przypadku istniejących już projektów, szczególnie maxi. Dotyczy to zwłaszcza zamknięcia tych projektów terminem oraz zawężenia tematu.
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY


Powrót do * REGULAMIN DZIAŁU I SPRAWY ORGANIZACYJNE *

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość