Strona 4 z 5

Re: PZL P-8/I 1:72 od podstaw

PostNapisane: czwartek, 27 maja 2010, 00:39
przez piotr dmitruk
Dostałem ten model i muszę przyznać, że Marcin ma słaby dział marketingu, więc go wesprę.
Model śliczny, bardzo drobne i piękne detale, znakomicie odlany, w goleniach wkomponowany drucik o podwójnej funkcji- wzmacniającej i pozycjonującej podwozie, świetna blaszka, kalki czysto wydrukowane, porządna instrukcja, a to wszystko zapakowane w solidne pudełko. Pewnie nie dla początkujących (przewiduję trudności z montażem chłodnicy oleju na zakrzywionej powierzchni i z wycinaniem fragmentu kratownicy), ale powinien się prezentować pięknie. Model wart nawet większej ceny!
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: PZL P-8/I 1:72 od podstaw

PostNapisane: czwartek, 27 maja 2010, 01:03
przez Grzegorz2107
piotr dmitruk napisał(a):Model wart nawet większej ceny!]


Takie samo miałem wrażenie już oglądając zdjęcia na forum, że model jest zbyt tani :) To mi się raczej rzadko zdarza.
Autor wygląda raczej na kolegę dzielącego się po kosztach owocami swojej pracy.
Ja w każdym razie bardzo jestem szczęśliwy, że ten model mam i czekam na następne. Moja propozycja i prośba do Marcina, żeby może kiedyś stworzył PZL P.6 . Ta maszyna ma w sobie niesamowity charakter, dzikość i zadziorność. Bardzo bym chciał mieć ją też w kolekcji.

Zamierzasz Piotrze go szybko poskładać?

Re: PZL P-8/I 1:72 od podstaw

PostNapisane: czwartek, 27 maja 2010, 09:03
przez Mecenas
Jak na zawartość pudełka to cena modelu jest wyjątkowo przystępna. Nic tylko promować taką robotę, zarówno czysto modelarską jak i historię polskich skrzydeł.

Re: PZL P-8/I 1:72 od podstaw

PostNapisane: czwartek, 27 maja 2010, 13:05
przez piotr dmitruk
Grzegorz2107 napisał(a):Zamierzasz Piotrze go szybko poskładać?

Ja i szybko? :lol:
Chciałbym, ale raczej mi to nie wyjdzie.

Re: PZL P-8/I 1:72 od podstaw

PostNapisane: czwartek, 27 maja 2010, 18:28
przez Marcin Kuźniar
Cieszę się - że model jest OK. Problem z kratownicą to moja pomyłka w pomiarach (nie uwzględniłem grubości blachy, a że blacha trawiona była na zamówienie - już tak zostało), w swoim modelu wycinałem ten fragment z przyklejonej już do burty kratownicy, ale można wyciąć go wcześniej. Chłodnica jest trudnym elementem, dlatego alternatywą jest chłodnica z żywicy.

Re: PZL P-8/I 1:72 od podstaw

PostNapisane: czwartek, 27 maja 2010, 21:25
przez dzejo
piotr dmitruk napisał(a):Dostałem ten model i muszę przyznać, że Marcin ma słaby dział marketingu, więc go wesprę.
Model śliczny, bardzo drobne i piękne detale, znakomicie odlany, w goleniach wkomponowany drucik o podwójnej funkcji- wzmacniającej i pozycjonującej podwozie, świetna blaszka, kalki czysto wydrukowane, porządna instrukcja, a to wszystko zapakowane w solidne pudełko. Pewnie nie dla początkujących (przewiduję trudności z montażem chłodnicy oleju na zakrzywionej powierzchni i z wycinaniem fragmentu kratownicy), ale powinien się prezentować pięknie. Model wart nawet większej ceny!

Podpisuje się pod tym rękoma, nogami i czym jeszcze się da :D . Swój dostałem tydzień temu i do dziś nie mogę wyjść jeszcze z podziwu nad jakością zestawu i jego w pełni profesjonalnym zapakowaniu :mrgreen:
Marcin, kawał świetnej pracy !!!

Re: PZL P-8/I 1:72 od podstaw

PostNapisane: sobota, 29 maja 2010, 20:19
przez Jostein
Potwierdzam, takiej satysfakcji po otwarciu pudełka sawno nie zdarzylo mi się przeżyć! Ponieważ nie zacząłem przy nim dłubać, zapytam: o co chodzi z przycinaniem kratownicy? Trzeba obciąć "burty" od dołu?

Re: PZL P-8/I 1:72 od podstaw

PostNapisane: sobota, 29 maja 2010, 20:24
przez KayFranz
Parę postów wyżej, 3. foto od góry (to z instrukcją, w prawej dolnej części): zobacz proponowany sposób montażu tablicy przyrządów...

Re: PZL P-8/I 1:72 od podstaw

PostNapisane: sobota, 29 maja 2010, 20:46
przez Marcin Kuźniar
Na kratownicy dwiema kreskami zaznaczyłem miejsce , do którego miało być przyklejane zagięte skrzydełko tylnej strony tablicy zegarów, w czasie sklejania okazało się że tablica ma dokładnie szerokość kadłuba w tym miejscu, ale mierząc do burty z żywicy. Na burtę naklejona jest kratownica z blachy 0,15mm - czyli tablica jest szersza od wolnego miejsca o dwie grubości blachy czyli 0,3mm. Najprościej wyciąć z kratownicy to miejsce pomiędzy kreskami (przed lub po przyklejeniu blachy do żywicy) i w ten sposób zrobić miejsce na tablicę zegarów. Błąd wynosi tylko 0,3mm, ale tablicę zaprojektowałem bez luzów, bo i tak jest pomniejszona o grubość burt.

Re: PZL P-8/I 1:72 od podstaw

PostNapisane: niedziela, 30 maja 2010, 11:02
przez Jostein
Dzięki! Nie przejrzałem dokładnei instrukcji, skupiłem się na chłodnicy oleju. Prostsza operacja, niż myślałem.

Re: PZL P-8/I 1:72 od podstaw

PostNapisane: niedziela, 30 maja 2010, 12:12
przez Marcin Kuźniar
Ja sklejałem chłodnicę w ten sposób, że najpierw przykleiłem do spodu kadłuba środkowe żeberko, a później kolejne raz z lewej raz z prawej, przez otworki przełożone były druciki centrujące a kleiłem rzadkim CA. Najważniejsze to pierwsze żeberko przyklejone dokładnie w osi kadłuba. Trudno się ją skleja, dlatego jest zastępcza z żywicy.

Re: PZL P-8/I 1:72 od podstaw

PostNapisane: niedziela, 30 maja 2010, 16:29
przez Jostein
Rozumiem, że detal A42 służy do zdystansowania poszczególnych żeberek A43? Ile tych ostatnich musi być? Liczba ich na blaszce jest parzysta.

Re: PZL P-8/I 1:72 od podstaw

PostNapisane: niedziela, 30 maja 2010, 17:27
przez Marcin Kuźniar
Popatrz na rysunek pod rysunkiem chłodnicy - to jest schematyczny przekrój. Cz.43 sklejamy do siebie tak aby strony podtrawione były skierowane w tą sama stronę. Ponieważ nie ma technologicznej możliwości żeby blacha była podtrawiona z jednej i drugiej strony w tym samym miejscu, końcowe żeberka z jednej strony chłodnicy będą miały płaską ściankę a z drugiej podtrawioną, lekko wystającą. Dlatego jest jedno żeberko cz.42, które trzeba przykleić z tej strony pakietu żeberek, gdzie żeberko jest bez podtrawienia - aby pakiet był symetryczny. Na koniec przyklejamy żeberka cz41 z delikatnym nitowaniem i 3 pręciki np. z polistyrenu w poprzek chłodnicy. Ile żeberek - teoretycznie wszystkie - ale jeżeli kleisz gęstym CA może się zdarzyć że suma grubości blachy i kleju będzie większa od szerokości miejsca zaznaczonego na kadłubie i 1-2 żeberka będą zbędne. Rysując chłodnicę uwzględniałem właśnie grubość blachy, bo i tak nie byłem na 100% pewny czy ilość żeberek którą policzyłem na zdjęciu jest prawidłowa - ze względu na jakość fotki. Ale żeberek może być najwyżej kilka (3-4) mniej lub więcej niż w oryginale, a nie np. 2 razy więcej czy mniej.

Re: PZL P-8/I 1:72 od podstaw

PostNapisane: niedziela, 30 maja 2010, 18:17
przez Jostein
Dziękuję! To wyjaśniai wszystkie wątpliwości.

Re: PZL P-8/I 1:72 od podstaw

PostNapisane: niedziela, 30 maja 2010, 18:27
przez Marcin Kuźniar
Sorki, że rysunek nie jest jednoznaczny.