P51K Mustang Tamiya 1/72

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

P51K Mustang Tamiya 1/72

Postprzez kowaltom99 » wtorek, 10 sierpnia 2010, 19:27

Witam

W związku z tym, że mam urlop i pada - więc wziąłem się ostro za mojego Mustanga.
Baza to model P51D "Korean War" Tamiya 1/72, przerobiony na P51K.
Waloryzacja:
- kokpit żywica Aires
- wnęki podwozia Aires
- zoom Eduarda + maski (stary typ, beznadziejne)
- wydech żywica Quickbost
- koła żywica CMK
- śmigło Pavla

Nie robiłem zbyt dużo zdjęć z budowy, stąd krótki opis poniżej.
Jest to jak do tej pory najbardziej "zwaloryzowany" z moich modeli. Upchnąłem w niego ładnych parę PLN w żywicach i blaszkach. Zacząłem od prac z multiszlifierką - należało wybrać bardzo dużo plastiku z burt kadłuba oraz ze skrzydeł, aby upchnąć żywice. Ledwo wszystko weszło. Szczególnie wnęki podwozia, grubość skrzydeł po szlifowaniu, w niektórych miejscach to prawie papier. Żywice Aires-u pięknie oddają szczegóły budowy wewnętrznej samolotu, z Zoom-u Eduarda wykorzystałem tylko kilka elementów (reszta się przyda do innego modelu). Jak na Tamiye przystało - sklejanie praktycznie bez szpachlówki, kleiłem klejem CA, który od razu zalewał szczeliny.
Wewnątrz kadłuba dodałem blaszki (pasy, gałki, uchwyty i inne). Po pomalowaniu wnętrza kadłuba na US Interior Green (Pactra) wykonałem "brudzing" i "zdraping" - suchy pędzel + wash z farby artystycznej. Po sklejeniu kadłuba musiałem wykonać linię podziału blach okapotowania silnika oraz imitację zamków. W skrzydła wkleiłem lufy karabinów, wykonane z igieł od strzykawek.
Na zewnątrz wersja "K" różniła się od "D" tylko osłoną kabiny i śmigłem. W "K" kabina była z garbem, a śmigło bez osłon typu "Aeroprop". W zestawie była kabinka z "garbem", ale niestety nie było odpowiedniego śmigła. Ten problem rozwiązał kolega hadzi (jeszcze raz dzięki Jurku) i będąc w Czechach zakupił dla mnie zestaw śmigieł do P51 Pavli.
Malowanie - Metalizer Model Master - Aluminium + Seal do Metalizera MM. Ale najpierw jako podkład użyłem farby czarny połysk Pactra. Pierwszy raz malowałem metalizerem, wiem, że najlepsze są Alcady - ale miałem już kupiony MM, to go wykorzystałem. Mustangi miały skrzydła szpachlowane i malowane na srebrny - ale na zdjęciach archiwalnych praktycznie nie widać różnicy w odcieniach blach kadłuba i skrzydeł, więc w tej skali nie bawiłem się w różnicowanie. Zależało mi uzyskać efekt samolotu w trakcie eksploatacji, a nie nówki z fabryki. Była to moja pierwsza przygoda z metalizerem, więc efekty są dalekie od moich oczekiwań, szczególnie, że po zabezpieczeniu metalizera Sealem MM - spowodował on utratę metalicznego połysku. Przedni pas przed kabiną to Olive Drab MM. Do zabezpieczenia kabinki użyłem masek Eduarda - ale miałem stary typ - strasznie sztywne, odklejały się same - musiałem ręcznie poprawiać wiatrochron.
Jak to zwykle przy Mustangach bywa miałem dylemat jak pomalować wnęki podwozia – po przeczytaniu iluśtam opinii pozostałem przy naturalnym kolorze aluminium.
Kalkomanie - składanka Tamiya + Techmod + litery kodowe drukowane na papierze "Bare-Metal Foil" - papier jest genialny - można drukować praktycznie każde znaki, godła itp. (powinni dostać za to "modelarskiego Nobla :lol: :lol: ) - papier sprowadziłem z UK (dostawca sprzedaje na ebay-u po 3,5 GBP za arkusz). Kalki drukowane zabezpieczałem Microscale Liquid Decal. Postąpiłem zgodnie z instrukcją i pokryłem wydrukowane kalki dwoma warstwami preparatu Microscale. Wg mnie niepotrzebnie, bo kalki wyszły trochę za grube.
Brudzing - nie wiedziałem jak zareaguje z metalizerem farba olejna, więc do zapuszczenia linii podziału blach użyłem farby plakatowej, której nadmiar zmyłem mokrymi wacikami.

Model przedstawia samolot P-51K Mustang z 303 Dywizjony PSP w Wielkiej Brytanii – malowanie z II poł. 1945 / 1946 rok (specjalnie żeby była szachownica)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu zdjęcia oryginału (źródło http://www.google.com)
Obrazek

Obrazek

A tu widać powierzchnię skrzydeł i kadłuba (połysku raczej brak)
Obrazek
kowaltom99
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela, 26 października 2008, 10:30

Reklama

Re: P51K Mustang Tamiya 1/72

Postprzez lejgo_inc » wtorek, 10 sierpnia 2010, 19:50

Ej, no bejbe - aires, kłikbóst, edward, pawla, żywica, zum i... nic z tego nie widać na zdjęciach. Poproszę o zuma na zuma, inaczej moge powiedzieć tylko że czysto pomalowany, ale bez szaleństw.
pozdrawiam, Leszek
http://www.shelfoddity.com
[Mankind has a perfect record in aviation; we never left one up there]
Avatar użytkownika
lejgo_inc
 
Posty: 1238
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: P51K Mustang Tamiya 1/72

Postprzez ZIO BY NAITT » wtorek, 10 sierpnia 2010, 20:59

Bardzo ładny mustang, ale ... wykonałeś D ze śmigłem od K.

Tak naprawdę jedyną pewną różnicą między tymi wersjami mustanga były te małe otwory wentylacyjne po bokach silnika - D miał takie małe dziurki, natomiast K posiadał żaluzje (widać je na zdjęciu oryginału).

Co do owiewki, to jej wygląd zależał od zakładów produkcyjnych (ta z bardziej wysklepionym końcem bodajże z zakładów w Dallas) - były też K z "niskimi" owiewkami.

Śmigła z kolei bywały wymieniane w warsztatach polowych na te z D.

Tak czy siak model przecudnej urody - gdy będę budował swojego będę się starał żeby chociaż po części był taki ładny jak Twój.

PZDR
Pozdrawiam - Konrad Kozioł
WARSZTAT :
Dzieci + dom rodzinny w skali 1/1
Avatar użytkownika
ZIO BY NAITT
 
Posty: 1239
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:15
Lokalizacja: Warthenau

Re: P51K Mustang Tamiya 1/72

Postprzez kowaltom99 » wtorek, 10 sierpnia 2010, 21:09

ZIO BY NAITT napisał(a):Bardzo ładny mustang, ale ... wykonałeś D ze śmigłem od K.

Tak naprawdę jedyną pewną różnicą między tymi wersjami mustanga były te małe otwory wentylacyjne po bokach silnika - D miał takie małe dziurki, natomiast K posiadał żaluzje (widać je na zdjęciu oryginału).



Raaaany - tyle czasu się gapiłem w te zdjecia - a nie zwróciłem uwagi na żaluzje. Zobaczę co da się zrobić - postaram się jakoś dorobić żaluzje. Ale jezeli miałoby to być zbyt inwazyjne - to jednak sobie odpuszcze - nie chce zepsuć modelu.
Dzięki za zwrócenie uwagi

pozdrawiam
kowaltom99
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela, 26 października 2008, 10:30

Re: P51K Mustang Tamiya 1/72

Postprzez Jaho63 » wtorek, 10 sierpnia 2010, 21:22

lejgo_inc napisał(a):Ej, no bejbe - aires, kłikbóst, edward, pawla, żywica, zum i... nic z tego nie widać na zdjęciach. Poproszę o zuma na zuma.

Miałem to samo powiedzieć. :)
Ale tak z daleka to prezentuje się bardzo ładnie.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 01:39

Re: P51K Mustang Tamiya 1/72

Postprzez Jacek Bzunek » wtorek, 10 sierpnia 2010, 21:27

Nie podoba mi się nazwa-poprawnie powinno być Mustang Mk.IV, ale czepiam się tylko z braku innych powodów bo model bardzo się podoba. Można jeszcze poprosić o fotkę spodu?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: P51K Mustang Tamiya 1/72

Postprzez zegeye » wtorek, 10 sierpnia 2010, 23:50

Mustang bardzo ladny (choc jak przeczytalem ze ma byc K to juz sie cieszylem ze cos z ''mojego'' tematu bedzie). Czy to napewno Tamiya? Bo jesli tak to czemu tyle w niej wymieniles na zywice? Czy te wszystkie elementy byly w Tamii do dupy? Wneki, kola itp?
pozdrawiam
Zbych

Obrazek
zegeye

Animal Planet
 
Posty: 1703
Dołączył(a): wtorek, 12 lutego 2008, 16:03
Lokalizacja: warszawa

Re: P51K Mustang Tamiya 1/72

Postprzez zegeye » środa, 11 sierpnia 2010, 00:07

ZIO BY NAITT napisał(a):natomiast K posiadał żaluzje (widać je na zdjęciu oryginału).


Tu mnie zaciekawiles. Powiem szczerze ze tez pierwszy raz widze takie zaluzje. A kilka fotek wersji K juz widzialem 8-)

ZIO BY NAITT napisał(a): Śmigła z kolei bywały wymieniane w warsztatach polowych na te z D.


A czy wymieniano w wersji D na te z K? Bo jesli nie to na tej fotce jest K bez zaluzji :lol:

http://www.mustangsmustangs.com/p-51/p5 ... ic/19.html
pozdrawiam
Zbych

Obrazek
zegeye

Animal Planet
 
Posty: 1703
Dołączył(a): wtorek, 12 lutego 2008, 16:03
Lokalizacja: warszawa

Re: P51K Mustang Tamiya 1/72

Postprzez hadzi » środa, 11 sierpnia 2010, 08:04

Model swietny - gratulacje.

Mustang P-51K to MK.IVa

żaluzje, no fakt, Tomek przegapił bo za długo na te zdjecia się patrzył i się potem takie detale przeoczy.

Śmigło jest chyba ok. jak dla mnie bardzo przypomina to ze zdjęcia.
pozdrawiam
Jerzy Ciupek
Avatar użytkownika
hadzi
 
Posty: 438
Dołączył(a): poniedziałek, 8 października 2007, 08:56
Lokalizacja: Rybnik

Re: P51K Mustang Tamiya 1/72

Postprzez RAV » środa, 11 sierpnia 2010, 15:04

kowaltom99 napisał(a):niestety nie było odpowiedniego śmigła. Ten problem rozwiązał kolega hadzi (jeszcze raz dzięki Jurku) i będąc w Czechach zakupił dla mnie zestaw śmigieł do P51 Pavli.

Jak to nie było? W tym akurat zestawie są dwa śmigła i jedno to chyba właśnie Aeroprop - coś pokręciłem?
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3298
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 23:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: P51K Mustang Tamiya 1/72

Postprzez Jostein » środa, 11 sierpnia 2010, 15:50

Niestety, nie. Oba to smigła hamilton Standard, z tym, że jedno bez nakładek.
Avatar użytkownika
Jostein
 
Posty: 1309
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 20:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: P51K Mustang Tamiya 1/72

Postprzez kowaltom99 » środa, 11 sierpnia 2010, 19:17

zegeye napisał(a):Mustang bardzo ladny (choc jak przeczytalem ze ma byc K to juz się cieszylem ze cos z ''mojego'' tematu bedzie). Czy to napewno Tamiya? Bo jesli tak to czemu tyle w niej wymieniles na zywice? Czy te wszystkie elementy byly w Tamii do dupy? Wneki, kola itp?


Włożyłem te wszystkie Airesy - bo....... kupiłem je kiedyś na allegro :lol:
Ktoś likwidował kolekcje i sprzedawał cały komplet kokpit+wnęki+zoom. Kokpit oryginalny Tamiya jest OK, ale żywica lepiej wygląda, wnęki Aires to cudo - wszystko odwzorowane idealnie, znacznie lepiej niż w oryginale Tamiya. W zoomie edka jest sporo dodatków, których brak w airesie - minn. waloryzacja podwozia. Koła CMK mają lepiej odwzorowany bieżnik i ugiecie opony, zaś śmigło wymienić musiałem, bo mój "K" miały inny typ.
Ten model potraktowałem jako poligon doświadczalny, pierwszy raz ładowałem tyle "obcych' elementów.
Zdjęcia wnęk i kokpitu poniżej, niestety mój aparat to "idiot kamera" i funkcja makro to tylko chyba chwyt marketingowy, dlatego nie jestem w stanie zrobić lepszych zdjęć.

Kokpit w trakcie produkcji - zdjecie robione przy oświetleniu słonecznym - dlatego kolor taki "groszkowy" :P
Obrazek

Kokpit obecnie (niestety mój aparat nie jest w stanie teraz "zajrzeć" do środka)
Obrazek

Wnęki:
Obrazek

Obrazek

Podwozie i zapasowy zbiornik paliwa:
Obrazek
Ostatnio edytowano środa, 11 sierpnia 2010, 19:49 przez kowaltom99, łącznie edytowano 2 razy
kowaltom99
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela, 26 października 2008, 10:30

Re: P51K Mustang Tamiya 1/72

Postprzez Jacek Bzunek » środa, 11 sierpnia 2010, 19:30

Czy seriale nie powinny być powtórzone na spodzie skrzydeł?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: P51K Mustang Tamiya 1/72

Postprzez kowaltom99 » środa, 11 sierpnia 2010, 19:56

Jacek Bzunek napisał(a):Czy seriale nie powinny być powtórzone na spodzie skrzydeł?


Nie znalazłem żadnych materiałów archiwalnych, które pokazują seriale na dolnych powierzchniach skrzydeł "polskich" Mustangów. Jeżeli masz jakies materiały, to wrzuć proszę. Dorobić serial to nie problem.
kowaltom99
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela, 26 października 2008, 10:30

Re: P51K Mustang Tamiya 1/72

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 12 sierpnia 2010, 00:11

kowaltom99 napisał(a):Nie znalazłem żadnych materiałów archiwalnych, które pokazują seriale na dolnych powierzchniach skrzydeł "polskich" Mustangów. Jeżeli masz jakies materiały, to wrzuć proszę. Dorobić serial to nie problem.

Nie znam żadnych zdjęć, ale latem 1945 seriale na dolnych skrzydeł były standardem.Chociaż na podpiętym pierwszym zdjęciu oryginału nic nie widać... tzn. seriali też nie widać ;o)
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości