Polikarpow I-185 1:72 Art Model

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Polikarpow I-185 1:72 Art Model

Postprzez Jaro_Su » piątek, 2 grudnia 2011, 13:16

Wiem, wiem zdjęcia kiepskie, ale jak mówił mój znajomy: "nie umiem strzelać ale lubię" i często na strzelnicy i na zawody strzeleckie stawał...

Maszyna Polikarpowa, projektowana dla wykorzystania silnika gwiazdowego M-90 o mocy 1700 KM. Równolegle, Polikarpow opracował warianty I-185 M-71 i I-185 M-82.

Maszynę z tym pierwszym silnikiem produkuje Art Model. Nie jest proste domyślić się który to prototyp, ale po analizie zdjęć i informacji - to wersja z silnikiem M-71. Prototyp I-185 M-71 (nr 6204) wzleciał już 8 kwietnia 1941
Drugim bardzo poważnym atutem tej maszyny obok mocnego silnika to uzbrojenie w trzy działka 20mm i duuży (w porównaniu np z konstrukcjami Ławoczkina) zapas amunicji. Konstrukcja kadłuba mieszana a skrzydło kryte aluminium.
Maszyna była podobno łatwa w pilotażu. W porównaniu z próżniejszym równie prototypowym Migiem-9 zwraca uwagę na szerszy kadłub, i większy przekrój osłony silnika. powietrze mogło sobie spokojnie przepływać przez odpowiednio duży tunel, co nie udało sie przy adaptacji wąskiego kadłuba MIG-3 do silnika gwiazdowego, i okazuje się, że Mig-9 miał większe opory i kłopoty z chłodzeniem i mocą silnika....

Koncepca - podobna do koncepcji I-16 - do silnika dokładamy skrzydła i kabinę pilota, tak aby zabierały jak najmniej miejsca i masy. Ponieważ silnik jest odpowiednio mocniejszy, to i wymiary są większe i kadłub dłuższy...

Osłona silnika sprawia wrażenie drzemiącej pod maska mocy, dlatego skusiłem się na ten model, choć ani szeroko używany, ani specjalnie bojowo się nie odznaczył, piloci testujący na froncie mieli zakaz przelatywania linii wroga...

Nie ma informacji, czy na maszynie w momencie owego frontowego epizodu dodano jakiś numer taktyczny, ale jest prawdopodobne, że nie..... sztuka to sztuka, a maszyna to maszyna.....

W modelu trochę dorobiłem elementów kabiny pilota, zwłaszcza za fotelem, bo z planów jednoznacznie nie wynika czy była ona otwarta tak jak zostawił producent, czy była jakaś półka. Wg planów za fotelem były jeszcze dwie wręgi otwarte i trzecia zamknięta - tą akurat dołożyłem...

Starałem się poprawić wyloty spalin z silnika, wyszły nieco za cienkie, ale są.... działka włożyłem z igieł do strzykawek...

Malowanie - jak dla maszyny konstrukcji mieszanej, a pomimo metalowych skrzydeł, kadłub był w większości kryty drewnem (pólskorupowy) więc wybrałem odcień "zaszczitnyi" ciemniejszy niż na maszynach całkiem metalowych tego okresu.




Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

wymieniłem zdjęcia...
Ostatnio edytowano sobota, 3 grudnia 2011, 23:33 przez Jaro_Su, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Jaro_Su
 
Posty: 333
Dołączył(a): czwartek, 5 sierpnia 2010, 08:51

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

Postprzez pik » piątek, 2 grudnia 2011, 13:30

Samolocik oryginalny i rzadko spotykany. Coś więcej trudno napisać, bo niewiele widać. Zdjęcia może nie są najlepsze, ale dlaczego są tak małe??? Jak widzę takie "znaczki pocztowe" to zawsze mam wrażenie że autor chce coś ukryć... Skoro tak, to po co w ogóle prezentować model publicznie? :P
Pozdrawiam
Darek
Na warsztacie 1/72: Ar-234 (Dragon), Ju-88 (Revell), FW-190 (Revell+Hasegawa)
Portfolio: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=17429
Avatar użytkownika
pik
 
Posty: 1377
Dołączył(a): piątek, 12 marca 2010, 19:32

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

Postprzez spiton » piątek, 2 grudnia 2011, 13:55

Model fajnie wycieniowany. No i sam samolot bardzo interesujący. Poproszę o więcej zdjęć-większych !!
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

Postprzez posejdon » piątek, 2 grudnia 2011, 17:45

We wstępie piszesz o porównaniu tej maszyny z MiGiem-9. A czy MiG-9 to przypadkiem odrzutowy nie był (i zresztą całkiem elegancki :) )?
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 16:05
Lokalizacja: Bródno

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

Postprzez skusz » piątek, 2 grudnia 2011, 20:50

Model całkiem fajny. Nie myślałeś go zrobić "what if?" np. jakiś GIAP z takim dużym czerwonym sztandarem "Gwardija" na osłonie silnika?
Pozdrawiam Sławek Kusz
Portfolio : http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=20734
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skusz

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3152
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 17:27
Lokalizacja: Roztocze

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

Postprzez jambus » piątek, 2 grudnia 2011, 20:56

Zdjęcia zdecydowanie za małe, a szkoda bo zarówno model jak i samolot ciekawe.
Pozdrawiam Jarek.
Avatar użytkownika
jambus
 
Posty: 228
Dołączył(a): niedziela, 21 czerwca 2009, 18:23

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

Postprzez dewertus » piątek, 2 grudnia 2011, 21:17

Jaro_Su napisał(a):Prototyp I-185 M-71 (nr 6204) wzleciał już 8 kwietnia 1941


I ponoć był kilka razy wykorzystany do przechwytywania niemieckich samolotów rozpoznawczych nad Moskwą zimą 1941/42.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

Postprzez spiton » sobota, 3 grudnia 2011, 00:17

Nie wiem jakie miał obciążenie pow nośnej,ale proporcje a jak Starfighter prawie.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

Postprzez Grzegorz2107 » sobota, 3 grudnia 2011, 01:55

To jest ten sam zestaw co wydawany przez "Modelist"?
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:19

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

Postprzez zbigniew_drabarek » sobota, 3 grudnia 2011, 22:23

Polecam ksiazke Marka Solonina "Na uspionych lotniskach". Facet powaznie interesuje sie historia i ma wyksztalcenie lotnicze. Wlasnie w tej ksiazce znalazlem mnostwo naprawde interesujacych informacji o I-185 i innych konstrukcjach M. Polikarpowa.
zbigniew_drabarek
 
Posty: 99
Dołączył(a): piątek, 19 marca 2010, 20:19

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

Postprzez Jaro_Su » sobota, 3 grudnia 2011, 23:39

zmieniłem serwer i zdjęcia są większe.

Ad. Mig-9:
Mig-9 ale ten prototyp oznaczony I-210

Obrazek

http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/i-210.html

nie wiem dlaczego użyto tej nazwy dwa razy. Odrzutowy to był prototyp I-300.

mam I-210 na warsztacie, bo Art Model też go wypuścił, już inny plastik i do tego niedotłoczenia na płacie (niedolany), więc go szpachlowałem i szlifuję i szlifuję.... :lol:

|co do I-185 to była to maszyna pełną gębą, między innymi posiadał trzystopniową sprężarkę. Obciążenie powierzchni nośnej wygląda na mniejsze niż w I-16, a poza tym zwrotność zależy nie tylko od powierzchni nośnej ale i od mocy silnika...

Skoro były o nim pozytywne opinie i to wbrew antypatii Stalina do konstruktora, to chyba prawdziwe... ;o)

ad. Modelist

Nie, ten stary miałem ho, ho ho lat temu, kleiłem kiedyś dla kogoś, bo mnie samemu się nie podobał. tu wygooglałem jakiegoś: zupełnie niepodobny....

Obrazek

P.S. jak kogoś by interesował I-180 (taki z otwartą kabiną) to wypuścił go Amodel....
Avatar użytkownika
Jaro_Su
 
Posty: 333
Dołączył(a): czwartek, 5 sierpnia 2010, 08:51

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

Postprzez greatgonzo » niedziela, 4 grudnia 2011, 02:46

Nic nie wiem o tym samolocie.
Naprawdę trzystopniowa sprężarka? Gdzie się zmieściły te stopnie i chłodnice..., może trzybiegowa?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4054
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

Postprzez Jaro_Su » niedziela, 4 grudnia 2011, 11:09

Może raczej trzybiegowa..... trzy położenia dźwigni...
Avatar użytkownika
Jaro_Su
 
Posty: 333
Dołączył(a): czwartek, 5 sierpnia 2010, 08:51

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

Postprzez posejdon » wtorek, 6 grudnia 2011, 20:34

greatgonzo napisał(a):Nic nie wiem o tym samolocie.
Naprawdę trzystopniowa sprężarka? Gdzie się zmieściły te stopnie i chłodnice..., może trzybiegowa?


Czy między stopniami zawsze musi być intercooler?
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 16:05
Lokalizacja: Bródno

Re: Polikarpow I-185 1:72 Art Model

Postprzez greatgonzo » środa, 7 grudnia 2011, 02:08

Może być aftercooler.

W sumie niekoniecznie, o ile założymy techniczną indolencję projektanta silnika lub realizację fajerwerku próżności.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4054
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Ordez i 60 gości