Strona 1 z 2

Hs 126 B-1 ICM 1/48

PostNapisane: sobota, 28 stycznia 2012, 20:35
przez hacz
Po długich bojach w końcu na mecie, a nie było łatwo. Dość opornie mi szło z zamocowaniem płata, a kalki = masakra. Teraz już wiem że drugi raz z zestawowych bym nie korzystał. Dla formalności Hs 126 B-1 według instrukcji 2.(H)/14 oczywiście Północna Afryka 1941/42, dodam jeszcze, że całość malowana farbami Italery. Zapraszam do komentowania :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Hs 126 B-1 ICM 1/48

PostNapisane: sobota, 28 stycznia 2012, 20:46
przez Jacek Bzunek
Bardzosiępodoba :!:

Re: Hs 126 B-1 ICM 1/48

PostNapisane: sobota, 28 stycznia 2012, 20:47
przez spiton
Modeli w pytę !! Fajniutki. Strasznie delikatne zastrzały !!
Foty za to poniżej oczekiwań. Kadry jakieś takie nijakie. Pięć minut w programie do obróbki i byłoby super.

Re: Hs 126 B-1 ICM 1/48

PostNapisane: sobota, 28 stycznia 2012, 21:34
przez Murek
Model jest bardzo ładny, ciekawe ujęcia jak dla mnie tylko zdjęcia jakby trochę nieostre i niedoświetlone. Szkło wygląda na mało przejrzyste, takie fabryka dała czy coś się z nim stało. Generalnie całość na duży plus :)

Re: Hs 126 B-1 ICM 1/48

PostNapisane: sobota, 28 stycznia 2012, 23:05
przez Kuba P.
Trochę nie mój temat, ale czy pod piaskową farbą nie powinien być europejski schemat 70/71, ten łamaniec?
Poza tym model bardzo mi się podoba. Muszę też sobie kupić ten zestaw.
Nity są fabryczne czy robiłeś?

Re: Hs 126 B-1 ICM 1/48

PostNapisane: sobota, 28 stycznia 2012, 23:22
przez shivadog
Mi też się podoba.
Popróbuj z fotkami: ujęcia z poziomu ludzika w 1:48,
ciut, ciut jaśniej i jak by dało radę bez rozdwojonych cieni.

Re: Hs 126 B-1 ICM 1/48

PostNapisane: sobota, 28 stycznia 2012, 23:23
przez zenon-król woźnych
:) Długo czekałem i warto było.Podoba się !

Re: Hs 126 B-1 ICM 1/48

PostNapisane: sobota, 28 stycznia 2012, 23:27
przez hacz
Kuba P. napisał(a):Trochę nie mój temat, ale czy pod piaskową farbą nie powinien być europejski schemat 70/71, ten łamaniec?
Nity są fabryczne czy robiłeś?

Nity moje, a 71/70 są co prawda nie do końca moje wyobrażenie o tych kolorach ale są na fotkach słabo widać, trzeba się przyjrzeć.
Murek napisał(a):Szkło wygląda na mało przejrzyste, takie fabryka dała czy coś się z nim stało.

Oszklenie fabrycznie super nie było, ja troszeczkę je popsułem, w realu wygląda dość naturalnie przynajmniej w mojej ocenie.
spiton napisał(a):Foty za to poniżej oczekiwań. Kadry jakieś takie nijakie. Pięć minut w programie do obróbki i byłoby super.

Kadr, kadrami nie wszystkim dogodzi ;o), a z fotkami cały czas eksperymentuje właśnie wykonałem sobie sam namiot bezcieniowy i pstrykam. może lepiej wyszłoby na czarnym tle :-/

Re: Hs 126 B-1 ICM 1/48

PostNapisane: niedziela, 29 stycznia 2012, 09:27
przez GrzegorzS
Zrobiony i pomalowany co najmniej bardzo dobrze. Pomijając braki samego zestawu, miejscami mocno rażące model prezentuje sie świetnie. Brakuje mu jednak kilku detali takich jak busola (?) w krawędzi spływu nad kabiną, ewentualnie prądnica na prawej burcie, dysza Venturiego tamże oraz dziurka z przodu kołpaka :)

Re: Hs 126 B-1 ICM 1/48

PostNapisane: niedziela, 29 stycznia 2012, 11:06
przez pik
Nie tak dawno sam popełniłem Hs-126 także miło zobaczyć go w innym wykonaniu! :)

Model bardzo przyjemny, brawa za zmierzenie się z dość trudnym do odtworzenia malowaniem. Największym minusem jest mleczne oszklenie, poza tym ramki osłony były zapewne zielone, przynajmniej tak było na bliźniaczych +AK i +CK.

Obrazek

Obrazek

Re: Hs 126 B-1 ICM 1/48

PostNapisane: niedziela, 29 stycznia 2012, 11:14
przez Mariusz Jarzyna ze Szczec
No rewelacyjnie. Ładniejszy od mojego. Świetna robota :)

Re: Hs 126 B-1 ICM 1/48

PostNapisane: niedziela, 29 stycznia 2012, 12:21
przez iras67
Piękny.
Nie pasuje mi jedynie wnętrze pod osłoną silnika. To drobna wada zestawu którą trudno usunąć. ICM zrobił to źle dając zbyt dużo tych pręcików imitacji -popychaczy? rozchodzących się gwiaździście. Tam powinien być zamiast tego mm..trójnik, nie wiem jak to nazwać :P . Sam popełniłem ten sam błąd nie usuwając tego w swoim pierwszym modelu. Dopiero przy następnym starałem się zrobić tak jak powinno być.
Dawałeś wzmocnienia w goleniach podwozia? Bo aż strach jak słaby jest ten element z ściągniętymi owiewkami...

Re: Hs 126 B-1 ICM 1/48

PostNapisane: niedziela, 29 stycznia 2012, 12:28
przez Czarny
Cudo, szczególnie że zestaw wyjściowy pozostawia troszkę do życzenia.
Podziwiam.

Re: Hs 126 B-1 ICM 1/48

PostNapisane: niedziela, 29 stycznia 2012, 13:46
przez Bond
Malowanie jak słusznie zauważył Jakub , faktycznie bez kamo geometrycznego RLM70/71. Filtr tropikalny dorobiony poprawnie, ale niestety w niewłaściwym miejscu - popatrz na zdjęcia uważniej, musi być w wyciętym fragmencie pierścienia okapotowania silnika(tego najbliżej kadłuba) jest za bardzo cofnięty w kierunku kokpitu i za wysoko w stosunku do wcięcia w kadłubie odprowadzającego spaliny z rur wydechowych.
Poza tym nitowanie wyszło bardzo fajnie, a kalki pomimo kolejnej negatywnej opinii na forum są położne całkiem poprawnie.
O ile dobrze zauważyłem dorobiłeś też "szybkę" w apteczce zewnętrznej z napisem "W razie potrzeby zbić szybkę"
Poproszę o więcej na temat prac związanych z położeniem kalek,np co jest najgorszą stroną kalek?

pzdr :)

Re: Hs 126 B-1 ICM 1/48

PostNapisane: niedziela, 29 stycznia 2012, 17:10
przez hacz
iras67 napisał(a):Piękny. Dawałeś wzmocnienia w goleniach podwozia? Bo aż strach jak słaby jest ten element z ściągniętymi owiewkami...

Nie, nie jest tak aż źle. Ale fakt szału nie ma.
Bond napisał(a):Malowanie jak słusznie zauważył Jakub , faktycznie bez kamo geometrycznego RLM70/71.

Tak jak wcześniej pisałem 71/70 są co prawda nie do końca moje wyobrażenie o tych kolorach, na fotkach słabo widać, trzeba się przyjrzeć.
Bond napisał(a): Filtr tropikalny dorobiony poprawnie, ale niestety w niewłaściwym miejscu - popatrz na zdjęcia uważniej, musi być w wyciętym fragmencie pierścienia okapotowania silnika(tego najbliżej kadłuba) jest za bardzo cofnięty w kierunku kokpitu i za wysoko w stosunku do wcięcia w kadłubie odprowadzającego spaliny z rur wydechowych.
Poproszę o więcej na temat prac związanych z położeniem kalek,np co jest najgorszą stroną kalek? pzdr :)

Teraz widzę na zdjęciu co podrzucił Pik, filtr rzeczywiście w innym miejscu. A kalki to już sprawa inna, po pierwsze łamią się, po drugie słabo reagują z płynami Gunze, po trzecie krzyże trzeba albo podcinać albo podmalować. Ja swoje kładłem 4 godziny a kolorowe kreski "kąty" składają się z 5-7 części :lol: normalnie masakra.