Mig-25 P Condor 1/72

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez donalyah00 » wtorek, 22 maja 2012, 14:35

kugelblitz napisał(a):... Nie bardzo rozumiem dlaczego lampowa konstrukcja wykazywala większą odporność na zakłócenia (mam na myśli ECM) . Raczej wręcz przeciwnie - półprzewodniki pozwaliły na stosowanie bardziej wymyślnych układów filtrujących i zabezpieczajacych do tego zwiększały niezawodność. Konstrukcje lampowe są owszem bardziej odporne na EMP i chyba temperaturę otoczenia .

Myślę, że chodzi właśnie o EMP a nie o celowe zakłócanie. W owych czasach jądrowe ka-boom było niestety całkiem prawdopodobne i cały czas brane pod uwagę podczas konstruowania techniki wojskowej. Podczas wybuchu w bliskiej odległości od np. radaru, półprzewodniki natychmiast idą do silikonowego nieba.

A co do modelu - podobał mi się na jednym z pierwszych etapów brudzenia. Później już cały czas było za dużo...
Widać też, że nos w modelu (osłona dielektryczna) jest zadarty do góry. Mam wrażenie, że taka ilość brudzenia byłaby odpowiednia na modelu w skali 1:32, w 72ce lekko to przytłacza odbiorcę.

Sebastian, może podejdź do sprawy tak jak pancerniacy - stosuj rozjaśniony kolor bazowy, który później stopniowo ściemnisz? Na fotkach z Gnatem (skądinąd bardzo fajnych) widać że 25-ty jest baardzo ciemny. Przy okazji - czy w radzieckich samolotach z tego okresu stosowano niemalowane golenie podwozia? Wydaje mi się, że malowano je średnio-szarym kolorem.
Pozdrawiam, Marek
--
La tête américaine.
Avatar użytkownika
donalyah00
 
Posty: 898
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2009, 14:54
Lokalizacja: WRO

Reklama

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez spiton » wtorek, 22 maja 2012, 15:43

Powinienem zacytować jakieś posumowanie z autorów rosyjskich. Ze,ach, i och, że żadem Radziecki samolot nie był tak wypełnimy nowymi technologiami( w co jestem skłonny uwierzyć )
Najciekawsze informacje nie pochodzą z monografii, bo monografie są trochę laurkowe.
1. Stalowy zbiornik paliwa.
W samolocie takim jak Mig 25 nie trzeba było ochładzać takich elementów jak krawędzie natarcie i innych wystawionych na tarcie atmosfery, bo te były ze stali i nic się im nie robiło złego. Problemem było utrzymanie temperatury w środku samolotu. Ze względu chociażby na zapewnieniu minimum socjalnego pilotowi. Silniki to również ogromna ilość ciepła, zwłaszcza tak ogromne i paliwożerne jak te w Migu. Nie mowie już o konieczności odseparowania od nich kół z klasycznymi w porównaniu do SR-71 oponami. I właśnie wiezione w tej stalowej cysternie paliwo sprawdzało się jako obniżasz temperatury. Nie wiem gdzie to wyczytałem, ale nie mogę teraz znaleźć. Na pewno nie w monografiach Miga -25, które zresztą mam i je czytałem.
2. Długość lotu z dużą prędkością.
Ralf_S napisał(a):Rekordowe loty Foxbatów udowadniają, że mogą latać z max. prędkością kilkadziesiąt minut.

Maksymalna prędkość przez kilkadziesiąt minut ?? Ralfie_S Chyba sam w to nie wierzysz. W jakiejś późniejszej wersji udało im się podnieść długość lotu z 2.8 M do 10 minut. Ale wymagało to od pilota ogromnej odporności na gorąc, i niewrażliwości na zmiany jakim ulegała osłona kabiny, znajdująca się wokół głowy.
3. Radar.
Nie pamiętam gdzie wyczytałem o tych królikach. Ale z pewnością tego wie wymyśliłem. A radar nie był Lampowy z powodów dla których wzmacniacz Marshall jest lampowy tylko dla tego że innego nie potrafiono wtedy zrobić. Faktem jest, że zakłócić go było bardzo trudno.
4. Wystarczy zresztą spojrzeć na kształt Miga 25, żeby zdać sobie strawę, że Rosjanie w obliczu braku możliwości kopiowania zachodnich wzorców nie wznoszą się wyżyny inżynierii.
5. Nie polemizuje z poglądem, że Związek Radziecki to państwo o niezwykle innowacyjnym przemyśle zbrojeniowym, posiadającym niezwykle innowacyjną i sprawnie zarządzaną,kadrę inżynierów. Pisze tylko, że nie każdy kupuje rosyjskie blefy, choć przyznam, ze tych kupujących jest naprawdę spora gromadka. Ale cóż mogą zrobić Rosjanie. Muszą jakość bronić swego największego państwa-kiedyś więzienia teraz co najwyżej wylęgarni nieszczęścia upodlenia i dziadostwa.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez erkamo » wtorek, 22 maja 2012, 17:14

Ten MiG nie jest zły, ale do wybitnych z pewnością nie należy. Z drugiej strony zaznaczyłeś na początku, że to taki eksperymentator malarski i dlatego nie oczekiwałem niczego fenomenalnego, bo Twój styl brudzenia raczej znam ;o)

Wstępniak słabiutki, zbyt tendencyjny.
Z drugiej strony, kto chce może sobie poczytać inne opracowania na ten temat, aby wyciągnąć własne wnioski na temat tej konstrukcji.
Pozdrawiam

erkamo.

"...Protest Chin przyczyną rozwiązania ONZ, zadłużenie USA..., sprzedaż Alaski dla..." - Juliusz Machulski - wizjoner czy fantasta?
erkamo
 
Posty: 690
Dołączył(a): niedziela, 2 marca 2008, 23:56

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez Slash » wtorek, 22 maja 2012, 17:25

Ale się czepiacie co poniektórzy za słówka. Lepiej sobie model jakiś zróbcie ;o)

A bym zapomniał, wymawianie numeru w nazwie samolotu za pomocą liczebnika porządkowego to głęboka spuścizna komuny, gdy brak było naszej terminologii i jeśli coś tłumaczono to wprost z ruskiego. O ile w niektórych środowiskach posługiwanie się takim rusycyzmem może dodawać animuszu to pisanie "25-ty", "25-go" jest nie zgodnie nie tylko z polską nazwą, ale i z polską gramatyką. A "eF-szesnasty" to już w ogóle dowód, że stare fundamenty wciąż się dobrze trzymają i zapuszczają korzenie na kolejne lata. Niektórzy mówią nawet o "TeeSie-jedynastym", a słyszałem nawet, że kpt. Wrona sadzał "Bołinga siedemset sześćdziesiątego siódmego" ;o)
Avatar użytkownika
Slash
 
Posty: 3046
Dołączył(a): środa, 28 maja 2008, 17:50

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez Ralf_S » wtorek, 22 maja 2012, 17:28

spiton napisał(a):2. Długość lotu z dużą prędkością.
Ralf_S napisał(a):Rekordowe loty Foxbatów udowadniają, że mogą latać z max. prędkością kilkadziesiąt minut.

Maksymalna prędkość przez kilkadziesiąt minut ?? Ralfie_S Chyba sam w to nie wierzysz. W jakiejś późniejszej wersji udało im się podnieść długość lotu z 2.8 M do 10 minut. Ale wymagało to od pilota ogromnej odporności na gorąc, i niewrażliwości na zmiany jakim ulegała osłona kabiny, znajdująca się wokół głowy.

Przytoczę dwa:
Prędkość na bazie 2000 km
2920 km/h P. OSTAPIENKO ZSRR E-266 2.10.1967

Prędkość na bazie 2000 km z obciążeniem 1 i 2 ton
2920 km/h P. OSTAPIENKO ZSRR E-266 2.10.1967

Czy dobrze kojarzę, że jedno z niewielu zwycięstw irackich pilotów nad maszynami koalicji odniósł właśnie Foxbat?
Pozdrawiam
Ralf_S
Avatar użytkownika
Ralf_S
 
Posty: 1278
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 01:43
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez spiton » wtorek, 22 maja 2012, 17:37

donalyah00 napisał(a):Sebastian, może podejdź do sprawy tak jak pancerniacy - stosuj rozjaśniony kolor bazowy, który później stopniowo ściemnisz?

Myślę, ze pierwszy czarny wasz był błędem. Gdybym go robił zastosowałbym wsza szary, lekko wpadający w błękit. I dopiero na takiej bazie jechał bym olejami. Rozjaśnienie olejami wychodzi marnie. Słowem tak jak napisałeś byłoby lepiej gdyby baza_ w tym przypadku zwaszowany model był znacznie lżejszy.

Co do konstrukcji Miga. Nie mogę znaleźć tych informacji o obniżającej temperaturę roli paliwa. Co oczywiście nie znaczy, że tak nie było. Ale realia panujące w Związku Radzieckim znam dobrze z wielu książek. znam też entuzjastyczne nastawienie do radzieckiego sprzętu polskich pilotów wojskowych, z którymi kilkukrotnie mogłem rozmawiać. Słowem nie dziwią mnie rozbieżności w ocenie możliwości Mig'a 25. Ja jednak pozostanę przy mojej opinii, która nie jest kalką jakiejś opinii z portalu plotkarskiego, tylko raczej wypadkową kilku przeczytanych na ten temat informacji . Niestety pozbieranie źródeł do kupy mi się nie uda. Ale z logicznego punktu widzenia, zacytowanie czegoś nie daje żadnej gwarancji rzetelności. Przeczytałem wiele nierzetelnych i nieprawdziwych zdań w bardzo fachowych i generalnie rzetelnych opracowaniach.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez spiton » wtorek, 22 maja 2012, 17:47

Ralf_S napisał(a):
spiton napisał(a):2. Długość lotu z dużą prędkością.
Ralf_S napisał(a):Rekordowe loty Foxbatów udowadniają, że mogą latać z max. prędkością kilkadziesiąt minut.

Maksymalna prędkość przez kilkadziesiąt minut ?? Ralfie_S Chyba sam w to nie wierzysz. W jakiejś późniejszej wersji udało im się podnieść długość lotu z 2.8 M do 10 minut. Ale wymagało to od pilota ogromnej odporności na gorąc, i niewrażliwości na zmiany jakim ulegała osłona kabiny, znajdująca się wokół głowy.

Przytoczę dwa:
Prędkość na bazie 2000 km
2920 km/h P. OSTAPIENKO ZSRR E-266 2.10.1967

Prędkość na bazie 2000 km z obciążeniem 1 i 2 ton
2920 km/h P. OSTAPIENKO ZSRR E-266 2.10.1967

Czy dobrze kojarzę, że jedno z niewielu zwycięstw irackich pilotów nad maszynami koalicji odniósł właśnie Foxbat?

E-266 to była specjalnie do rekordu przystosowana wersja. Nie wiem na czym polegała ta modyfikacja, ale normalne Migi mogły tylko przez kilka minut ( na początku 3 potem 8-10 ) lecieć z prędkościa 2,8 M.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez Jacek Bzunek » wtorek, 22 maja 2012, 17:54

Slash napisał(a):Ale się czepiacie co poniektórzy za słówka.

Właśnie, Mikojan i Gurewicz MiG nie Mig.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez lejgo_inc » wtorek, 22 maja 2012, 18:48

Ralf_S napisał(a):Prędkość na bazie 2000 km
2920 km/h P. OSTAPIENKO ZSRR E-266 2.10.1967

Prędkość na bazie 2000 km z obciążeniem 1 i 2 ton
2920 km/h P. OSTAPIENKO ZSRR E-266 2.10.1967


Wiadomo może na jakich wysokościach padały te rekordy? 2920 km/h to zakres od 2.49 do 2.75 Mach.

(widzę że Seba już napisał że E-266 to nie taki pierwszy z brzegu seryjny 25)

Ciekawe są zapisy z przesłuchań Wiktora Bielenki, wynika z nich jak wielka była dziura między tym co hamerykanie oczekiwali od MiGa-25, a jakie były fakty, np:
prędkość: 2.8, ale z ograniczeniem eksploatacyjnym do 2.5. Samoloty które latały (fakt) 3.2 miały po takim locie do wymiany silniki (przekroczenie prędkości obrotowej i niekontrolowany wzrost temperatury)
promień działania: 300 km
zasięg: 1200 km (spodziewany - ok 2000 km) - samolot Bielenki był nalany do pełna i po niespełna 900km lotu z Czugujewki zostało mu 52.5 galona w zbiornikach (w trakcie lotu dopalacze były używane w niewielkim zakresie)
pułap: z dwoma pociskami 24 000 m, z czterema 21 000 m, efektywność kpr - 27 000 m
W tym świetle Bielenko negatywnie oceniał możliwość przechwycenia SR-71 przez MiGa-25
Radar nie wykrywał celów lecących poniżej 500 m
Z pełnymi zbiornikami paliwa maksymalne przeciążenie przy manewrowaniu to 2.2g, z prawie pustymi 5g

Amerykanie byli mimo tego pod wrażeniem praktyczności konkstrukcji samolotu. Przy tak ambitnie postawionym celu - szybkość w granicach 3.0 Mach, ograniczono do minimum ryzykowne i nowatorskie rozwiązania konstrukcyjne. Początkowo niektóre rozwiązania były niezrozumiałe albo kontrowersyjne. Np taki detal - w niektórych miejscach poszycia zastosowano nity z wystającymi łbami. Później przeanalizowali sprawę dokładniej i okazało się że są to miejsca gdzie wystające łby nitów nie zaburzają opływu powietrza.
W ostatecznej ocenie stwierdzono że o ile jako myśliwiec samolot ma poważne wady, to sprwadza się w roli taktycznego samolotu rozpoznawczego.
pozdrawiam, Leszek
http://www.shelfoddity.com
[Mankind has a perfect record in aviation; we never left one up there]
Avatar użytkownika
lejgo_inc
 
Posty: 1238
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez spiton » wtorek, 22 maja 2012, 20:34

Zrobiłem kilka zdjęć (wolnych od "polityki")
Pomagał mi Klemens, służąc jako podpórka ,-))
Obrazek
Reszta zdjęć w pierwszym poście.
PS. Na koniec miguś zaliczył swój pierwszy lot, skończony przymusowym lądowaniem na trawie. Straty minimalne-klapy podwozia.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez Slash » wtorek, 22 maja 2012, 20:40

A tak poza paplaninką...

Masz cmentarz pod domem ?
Fajny model, za klimat mógłbym go postawić na półce. Usyfiony, w Twoim stylu, ale się podoba. Trochę mam wrażenie, że w rzeczywistości może inaczej wyglądać. Wiedziałem, że to jest duży samolot, ale dopiero fotka z SR-71 mówi o co chodzi ;o)
Avatar użytkownika
Slash
 
Posty: 3046
Dołączył(a): środa, 28 maja 2008, 17:50

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez spiton » wtorek, 22 maja 2012, 20:45

Slash napisał(a):A tak poza paplaninką...

Masz cmentarz pod domem ?
Fajny model, za klimat mógłbym go postawić na półce. Usyfiony, w Twoim stylu, ale się podoba. Trochę mam wrażenie, że w rzeczywistości może inaczej wyglądać. Wiedziałem, że to jest duży samolot, ale dopiero fotka z SR-71 mówi o co chodzi ;o)

Cmentarz mam w okolicy, wyszedłem trochę dalej w pogoni za słońcem.
A Miguś jest mniejszy jako model niż myślałem. Na zdjęciu z SR-71 perspektywa przekłamuje. Zrobię zdjęcie z góry, to zobaczysz.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez Slash » wtorek, 22 maja 2012, 20:59

Co raz bardziej dostrzegam w tym samolocie to co lubię w starych radzieckich szybkolotach. Choć jak na czas powstania ma strasznie nowoczesną - nie socjalistyczną sylwetkę, układ jak w F-15, Su-27. A mentalnie przypomina MiGa-19/21 - Jak największy stosunek mocy do masy, żeby jak najszybciej latać.
Avatar użytkownika
Slash
 
Posty: 3046
Dołączył(a): środa, 28 maja 2008, 17:50

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez erkamo » wtorek, 22 maja 2012, 21:36

No ale pod względem tej mentalności to raczej nie podskoczą Amerykanom :) .

Nie wiem na czym polegała ta modyfikacja,


Stawiam na kompletne wybebeszenie. Zostawili najprawdopodobniej tylko drążek i manetke niezbędne do startu. A może nawet bez drążka? Zdrapali farbę. Przy ich technologi pędzlowania to chyba z pół tony.
No i może wysupłali, od cinkciarzy spod "Bieriozki" nieco dolców na trochę lepszy plexiglas na kabinkę.

A tak w ogóle, to kto to mierzył, te rekordy?
Pozdrawiam

erkamo.

"...Protest Chin przyczyną rozwiązania ONZ, zadłużenie USA..., sprzedaż Alaski dla..." - Juliusz Machulski - wizjoner czy fantasta?
erkamo
 
Posty: 690
Dołączył(a): niedziela, 2 marca 2008, 23:56

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez lejgo_inc » środa, 23 maja 2012, 00:43

hehe, erkamo - hamerykańcy też tak robili. Przykad - F-15 Streak Eagle. Wybebeszenie wszystkiego co było niezwiązane z maksymalną prędkością wznoszenia obejmowało także pozbycie się farby, która jak wiadomo do szybkiego latania nie ma jakiegoś szczególnego wkładu. Specjalnie wybrano chłodny dzień żeby z silników wylatywały dodatkowe kg ciągu. Podobnie zrobili zreszta znowu rosjanie z P-42 czyli Su-27 specjalnie spreparowanym żeby pokazać Streak Eaglowi jak naprawdę wygląda szybkie wznoszenie. Takie reguły gry. Bf-109 Wendela to tez nie taki sam jak ten który się naparzał z P.11.
Oczywiście pytanie "kto im to mierzył" jest jak najbardziej na miejscu :) Czy była tam jakaś komisja dajmy na to z ICAO?
Rekordowe przeloty były za to robione na seryjnych egzemplarzach Blackbirda/prototypach YF-12, przy czym mam wrażenie że o rzeczywistych granicach możliwości tej maszyny nadal nie wiemy więcej niż napisano w oficjalnych "statements".
Czytając różne relacje z lotów eksperymentalnych (zwłaszcza tych na przełomie lat 50 i 60) nie mogę wyjść z podziwu jak precyzyjnie były te loty zaplanowane, jak dokładny był scenariusz takiego lotu, jak... mało miało to wspólnego z lataniem w stylu Hughesa "It'll go faster"...
pozdrawiam, Leszek
http://www.shelfoddity.com
[Mankind has a perfect record in aviation; we never left one up there]
Avatar użytkownika
lejgo_inc
 
Posty: 1238
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości