Lim-2, Airfix, 1:72

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Re: Lim-2, Airfix, 1:72

Postprzez Slash » środa, 20 czerwca 2012, 16:09

Na tym zdjęciu to przede wszystkim, jakby kto zaczął się przyglądać, widać, że samolot ma długi odwłok.
Avatar użytkownika
Slash
 
Posty: 3046
Dołączył(a): środa, 28 maja 2008, 17:50

Reklama

Re: Lim-2, Airfix, 1:72

Postprzez spiton » środa, 20 czerwca 2012, 16:24

Slash napisał(a):Na tym zdjęciu to przede wszystkim, jakby kto zaczął się przyglądać, widać, że samolot ma długi odwłok.

Powiedzmy sobie szczerze. Można się pomylić. Cech różniących oba samoloty na tym zdjęciu praktycznie nie widać.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Lim-2, Airfix, 1:72

Postprzez jarekk » środa, 20 czerwca 2012, 17:22

spiton napisał(a):Powiedzmy sobie szczerze. Można się pomylić. Cech różniących oba samoloty na tym zdjęciu praktycznie nie widać.


Widać, widać. Zbiorniki paliwa!

Mecenas napisał(a):Dzięki Jarku za informację i od razu proszę o jakiś odsyłacz do źródła


Obrazek

Obrazek

(śp) M. Mikołajczuk:
- Polskie licencyjne myśliwce Lim-5 i Lim 6 ( cz.1) - Modelarstwo 2/2009
- Samoloty Lim-5 i Lim-6 w polskim lotnictwie wojkowym cz.1 - Lotnictwo 5/2009
Obrazek
Avatar użytkownika
jarekk
 
Posty: 259
Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 09:19

Re: Lim-2, Airfix, 1:72

Postprzez Mecenas » środa, 20 czerwca 2012, 17:44

Ja się przyznaję, że nie rozpoznałem typu po zdjęciu, byłem święcie przekonany, że to Lim-2. Mam nadzieję, że dzięki temu co tu piszecie i Jarek wrzucił następni chętni nie popełnią podobnego błędu. Przy okazji poczytałem w przelocie kawałek publikacji TBiU na temat Lim-6/6bis. Jest tam fragment mówiący o rodowodzie konstrukcji. W przypadku Lim-5 autor podaje, że pierwsze maszyny miały serial 1C 00-01, 1C 00-02 itd co mi w ogóle nie pasowało do namalowanego numeru burtowego. Błąd w druku czy po prostu autor strzelił byka?
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4834
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 15:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Lim-2, Airfix, 1:72

Postprzez jarekk » środa, 20 czerwca 2012, 17:56

Pierwsze maszyny tak, ale nie pierwsza seria. :)

Pierwsze przedseryjne (zmontowane z radzieckich części) - 1C-0001, 1C-0002, 1C-0003 I 1C-0004.
1 seria produkcyjna : (...) 101-105

Charakterystyczne są dla tych pierwszych Lim-5 z Mierzęcic zamalowane szeroko przody zbiorników paliwa. Widać to i na 103 i na zdjęciach innych samolotów.
Obrazek
Avatar użytkownika
jarekk
 
Posty: 259
Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 09:19

Re: Lim-2, Airfix, 1:72

Postprzez Mecenas » środa, 20 czerwca 2012, 18:02

jarekk napisał(a):Pierwsze maszyny tak, ale nie pierwsza seria. :)

Pierwsze przedseryjne (zmontowane z radzieckich części) - 1C-0001, 1C-0002, 1C-0003 I 1C-0004.
1 seria produkcyjna : (...) 101-105

Teraz rozumiem w czym rzecz. A przedseryjne i pierwsza seria były montowane w tym samym czasie? Bo ramy czasowe produkcji podane w TBiU zgadzały się z tym co piszesz powyżej. Szkoda, że nie mam pod ręką teraz tego TBiU...
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4834
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 15:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Lim-2, Airfix, 1:72

Postprzez jarekk » środa, 20 czerwca 2012, 18:47

Nie. Może montaż kilka samolotów czasowo mógł zbiegać się. Na początku nie było łatwo.
Na początku 1956 dostali części (4 komplety).
25.10.56 wypuścili 001, 002, 003.
18.01.57 wypuścili 004.
W styczniu 57 rozpoczęto montaż 1 serii. 101 został w fabryce. 103, 104, 105, 202, 204, 205, 206, 207, 210, 301 przekazano 13.02.57 (poszły do Mierzęcic). Kolejnych 11 (w tym brakujący 102) poszły do Pruszcza Gdańskiego.
itd.
Obrazek
Avatar użytkownika
jarekk
 
Posty: 259
Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 09:19

Re: Lim-2, Airfix, 1:72

Postprzez Slash » środa, 20 czerwca 2012, 21:42

Spiton, rozczarowałeś mnie. Obstawiałem, że kolejny post po moim to będzie wymienienie kolejnej różnicy pomiędzy typami samolotów ;o)

Michale, przez Ciebie zaswędział mnie w szafie skład MiGów-15, -17, -19. Mam nadzieję, że nie masz żadnych Su w zapasie.
Avatar użytkownika
Slash
 
Posty: 3046
Dołączył(a): środa, 28 maja 2008, 17:50

Re: Lim-2, Airfix, 1:72

Postprzez Mecenas » środa, 20 czerwca 2012, 22:01

Jarku, dziękuję bardzo za wyjaśnienia. Idę się uczyć przed kolejną rurą :)

Slash napisał(a):Michale, przez Ciebie zaswędział mnie w szafie skład MiGów-15, -17, -19. Mam nadzieję, że nie masz żadnych Su w zapasie.

Rób rób, nie zastanawiaj się nawet. Mam stareńkiego Su-22 z Pantery, ale jest bardzo daleko w moich planach.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4834
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 15:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Lim-2, Airfix, 1:72

Postprzez Slash » czwartek, 21 czerwca 2012, 01:19

Niestety, moce na kolejne zamiary i szanse na jakiegoś Miga w bliskim czasie marnie wychodzą. Ale na pocieszenie dodam, że Suczka Pantery jest całkiem przyjemnym modelem, a na pewno nie jest taka zła jak ją malują. Punktem naprawdę krytycznym jest karykaturalna osłona kabiny, reszta to kosmetyka ;o)
Avatar użytkownika
Slash
 
Posty: 3046
Dołączył(a): środa, 28 maja 2008, 17:50

Re: Lim-2, Airfix, 1:72

Postprzez Mecenas » czwartek, 21 czerwca 2012, 10:06

Slash napisał(a):Punktem naprawdę krytycznym jest karykaturalna osłona kabiny, reszta to kosmetyka ;o)

Mam vacu Pavli :) Niestety będzie widać przez nią wnętrze. Nie będę się nią teraz zajmował, to pewne. Lekko jeszcze przez co najmniej rok.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4834
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 15:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości