Messerschmitt Bf-108 Taifun, Heller 1/72

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Messerschmitt Bf-108 Taifun, Heller 1/72

Postprzez RAV » piątek, 21 września 2007, 15:29

Dzisiaj będę straszny - pokażę Wam zdjęcia. ;-)

Heller 1/72 + blachy Part + kalki Techmod. Naciąłem linie i otworzyłem wloty w przedniej osłonie silnika. Osłonę kabiny pozbawiłem ramek i nakleiłem te z blaszek. Był z tym problem, bo wiatrochron kiepsko się układał na podłożu. Jeśli ktoś będzie chciał też tak zrobić, to radzę najpierw nakleić części otwierane, a potem rozciąć ramki wiatrochronu na pojedyncze paski i dopasowywać po kolei. Musiałem nałożyć sporo szpachlówki (Gunze Dissolved Putty) na wierzch osłony silnika, żeby zeszła się z dolną ramką wiatrochronu. Tylne okienka mają folię z zestawu Parta.

Przy okazji cięcia linii przedłużyłem nieco klapy w stronę kadłuba, jak w oryginale. W modelu nie sięgają do przejścia skrzydło-kadłub, a to błąd. Malowanie zacząłem od RLM 02 Gunze, na to Maskol. Potem czerwony Humbrol na ogonie, zamaskowany taśmą Tamiya. Granatowy kolor, o którym tu ostatnio była mowa, to Humbrol 15. Ponieważ farba nie chciała dobrze kryć brzegów blach, zdecydowałem się pociągnąć linie podziału cienkim czarnym markerem. Potem prysnąłem całość jeszcze raz 15-tką, ale i tak ten nieplanowany preshading wyszedł za mocno, jak na maszynę, która chyba była czyściutka.

Kalki Techmodu układały się idealnie, a biały kolor wcale nie zbłękitniał od ciemnego tła. Jedyny problem był z równym ułożeniem rejestracji na skrzydłach, gdzie każda literka była osobnym elementem. Kalki ponacinałem wzdłuż linii podziału i niczym nie zapuszczałem, dlatego na zdjęciach tego nie widać. Na koniec po całości psiknąłem Sidoluxem i półmatem Gunze.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przypomniałem sobie o jeszcze paru sprawach, które mogą się przydać sklejającym zestaw Hellera. O zbyt kanciastym usterzeniu poziomym już pisałem. Innym błędem jest umieszczenie łopat śmigła względem kołpaka - za blisko czubka. Odciąłem je i przykleiłem nieco bardziej z tyłu. Chłodnicę pod silnikiem trzeba przenieść nieco na prawo. Niektóre egzemplarze miały dwie, rozmieszczone symetrycznie. Na połączeniu osłony silnika ze spodem kadłuba trzeba dodać rury wydechowe (przyda się wyprofilować ten obszar spodu, bo nie jest płaski).
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3298
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 23:58
Lokalizacja: Wrocław

Reklama

modele polskich samolotów

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości