Phantom FG Mk.1, Hasegawa 1:48

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Phantom FG Mk.1, Hasegawa 1:48

Postprzez Maciej Gruca » poniedziałek, 29 grudnia 2008, 19:30

Witam.
Do tej pory jeszcze nie pokazywałem niczego na tym forum. Pisałem jedynie, krytykowałem. Zatem by dać i innym możliwość krytykowania moich prac zamieszczam ten oto model Phantoma. Jest to mój drugi model samolotu, wcześniej zajmowałem się bronią pancerną (jednakowoż nie oznacza to,iż przestałem się nią zajmować). Model pochodzi ze stajni Hasegawy, tak jak pisałem w tytule, skala 1:48, generalnie bez waloryzacji (poza wlotem u nasady statecznika pionowego). Nie wiem czy powinienem zamieszczać go w dziale Ukończone... bo brak mu jeszcze podstawki. Ale to myślę, że nastąpi w niedługiej przyszłości. Póki co zapraszam do oglądanie, wygłaszania uwag, itd.
Ps. Proszę o wybaczenie za zdjęcia, chwilowo warunki nie sprzyjają robieniu lepszych. Obiecuję jednak, iż gotowy model przedstawię lepiej obfotografowanego.

Pozdrawiam

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Maciej Gruca
 
Posty: 666
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 10:20

Reklama

Re: Phantom FG Mk.1 1:48

Postprzez piotr dmitruk » poniedziałek, 29 grudnia 2008, 20:25

Fantom świeżo z okopów :shock:
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9949
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Phantom FG Mk.1 1:48

Postprzez Jacek Bzunek » poniedziałek, 29 grudnia 2008, 20:55

Fajny tylko za mocno sponiewierany. Osobiście nie podobają mi się modele sklejone ze złożonym podwoziem ale to kwestia gustu. Poprawna nazwa to Phantom FG.1 bez Mk.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Phantom FG Mk.1 1:48

Postprzez wojtek_fajga » poniedziałek, 29 grudnia 2008, 20:59

A ja bym poprosił o kilka zbliżeń. Szczególnie krawedzie natarcia skrzydeł gdzie odtwarzałeś odpryski farby...
Czy tak intensywne ślady eksploatacji rzeczywiście występowały na tych samolotach?
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Phantom FG Mk.1 1:48

Postprzez Patterson » poniedziałek, 29 grudnia 2008, 21:12

Czuć iście pancerną przeszłość :P :D Mnie się podoba, może dlatego, że sam w Pancerce siedze, ale tak sponiewierane lubię ;o) :mrgreen:
Avatar użytkownika
Patterson

rpm2
 
Posty: 2230
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 17:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Phantom FG Mk.1 1:48

Postprzez Maciej Gruca » poniedziałek, 29 grudnia 2008, 21:18

Nazwę wziąłem z pudełka, zatem tą uznałem za prawidłową. Poza tym, czemu Mk miało być niewłaściwe? Czy nastąpiła jakaś zmiana w oznaczaniu typów brytyjskich samolotów? Nie jestem na bieżąco, więc się nie wypowiadam. Co do ilości uszkodzeń, to nie wiem co byś powiedział Jacku, gdybym wykonał go na modłę greckich maszyn - te dopiero są sponiewierane!!Co do schowanego podwozia, mi osobiście się podoba, gdyż ukazuje piękno samej bryły samolotu, bez elementów "przeszkadzających" :).

Co do odprysków, widziałem kiedyś dość mocno podniszczonego Lightninga, więc bezpośrednio przeniosłem to na mój model. Nigdy jednak nie zetknąłem się z tek styranym (odrapanym) egzemplarzem. Te których zdjęcia mam są brudne, ze sporą ilością zacieków (większą niż u mnie). Zdjęcia zamieszczę później, bo teraz nie mam jak ich pstryknąć, kiepskie oświetlenie, a nie mam namiotu.
Avatar użytkownika
Maciej Gruca
 
Posty: 666
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 10:20

Re: Phantom FG Mk.1 1:48

Postprzez _iceboy » poniedziałek, 29 grudnia 2008, 23:21

Nareszcie. W końcu jet który nie wygląda jak zabawka ! Piękny :) . Radzę pokaż jakieś zdjęcie oryginału bo zostaniesz pochłonięty że ztyrałeś odrzutowiec ;o)


Serdecznie pozdrawiam
Avatar użytkownika
_iceboy
 
Posty: 987
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 22:22
Lokalizacja: Konin/Warszawa

Re: Phantom FG Mk.1 1:48

Postprzez Maxek » wtorek, 30 grudnia 2008, 00:42

Gratuluję bardzo udanego modelu. Przyłączę się do prośby Wojtka i poproszę o zbliżenie obdrapań na skrzydłach. Dodatkowo interesuje mnie jak rozwiązałeś problem kanałów wlotowych do silnika (a może nie rozwiązałeś i zostawiłeś tak jak przewidziała Hasegawa :) ).
Piotr Maksiak "Maxek"
Avatar użytkownika
Maxek
 
Posty: 471
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 21:19
Lokalizacja: Szczecin

Re: Phantom FG Mk.1 1:48

Postprzez fragles » wtorek, 30 grudnia 2008, 00:43

O-żesz! Piękny! Mało, że piękny, to jeszcze zrobiony "w stanie lotnym" - nareszcie ktoś się odważył śmiało pokazać do czego służą samoloty: do latania, a nie do stania po krzakach, czy na betonowych płytach! :mrgreen:
Co prawda będziesz miał problem jak go teraz prezentować (niestety, bez obcych podpórek się nie obejdzie), ale za to duży ukłon za schowane podwozie i za ekstra ślady eksploatacji. Szczególnie realistycznie wyszły okopcenia i wycieki.

Gratulacje, Macieju!

To trzeci odrzutowiec, który mnie "ruszył", czyli sprowokował do dania głosu. Dwa poprzednie zrobił i zaprezentował na forum Arkady.
Franciszek Gleszyński - fra-gles
Avatar użytkownika
fragles
 
Posty: 1560
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:48
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Phantom FG Mk.1 1:48

Postprzez Jacek Bzunek » wtorek, 30 grudnia 2008, 00:47

Maciej Gruca napisał(a):Nazwę wziąłem z pudełka, zatem tą uznałem za prawidłową. Poza tym, czemu Mk miało być niewłaściwe? Czy nastąpiła jakaś zmiana w oznaczaniu typów brytyjskich samolotów?

O ile się orientuję, od lat sześćdziesiątych po wprowadzenia literowego oznaczenia przeznaczenia samolotu zaprzestano dodawania Mk. przed wersją samolotu. Tak więc o ile podczas II WŚ poprawne było Spitfire LF Mk.IXe czy Mosquito FB Mk.VI to obecnie pisze się Typhoon F.3 czy Tornado GR.4. Dodatkowo cyfry rzymskie zastąpiono arabskimi w latach pięćdziesiątych.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Phantom FG Mk.1 1:48

Postprzez Maciej Gruca » wtorek, 30 grudnia 2008, 00:59

Aby uniknąć linczu...Przedstawię Gronu modelarskiemu parę pośrednich dowodów winy :) Tak jak pisałem, żaden z nich nie jest tak obity, jak mój. U mnie jest to wynik chorej wyobraźni autora i specyficznego poczucia piękna:D Przyznam się, iż prawdziwy egzemplarz o numerze taktycznym XV 574, którego zdjęcie posiadam, nie jest prawie w ogóle zniszczony.Nawiasem jest nawet nieco inaczej malowany. Ale mniejsza o to. Ja zrobiłem zgodnie z firmowym schematem. Czy jest to zgodne z oryginałem...nie wiem (może samolot był przemalowany), jeśli nawet nie, to się tego nie wstydzę, podobnie jak wszelkiej maści uszkodzeń.

Oto i parę zdjęć:

Ten dopiero się styrał (chyba używany był jako pług przy jakimś Ursusie :D )
Obrazek

Ten z kolei ma trochę więcej wycieków (zwłaszcza na skrzydłach)
Obrazek

Ten w ogóle ma wszystkiego więcej:) Jeden z moich ulubionych, ze względu na te brudy
Obrazek

Tu całkiem nieczysty "Angol"
Obrazek

No i aktualne pulpitowe zdjęcie, będące inspiracją do wykonania spodu
Obrazek

Jak widzą Panowie, mój model jest zlepkiem wszystkiego co widziałem, czyli kilkuset zdjęć. Doszukiwanie się prawdy historycznej jest więc mało wskazane. Dodam, iż jeszcze nigdy nie zrobiłem modelu w pełni zgodnego z dokumentacją...choćby zdjęciową. Ot taki ze mnie modelarz:)

Pozdrawiam wszystkich
Avatar użytkownika
Maciej Gruca
 
Posty: 666
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 10:20

Re: Phantom FG Mk.1 1:48

Postprzez Jacek Bzunek » wtorek, 30 grudnia 2008, 01:07

Co do okopceń przekonałeś mnie ale co z obiciami?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Phantom FG Mk.1 1:48

Postprzez Maciej Gruca » wtorek, 30 grudnia 2008, 01:21

Dziękuję Jacku za wyjaśnienie istoty oznaczania angielskich maszyn. Dziękuję również za wszelkie uwagi, te pozytywne jak i te krytyczne.

Co się tyczy stanu lotnego i ewentualnych podpórek, to podpatrzyłem gdzieś pewne sprytne rozwiązanie i postaram się zastosować je u mnie. Przy czym scena przedstawiona będzie zupełnie odmienna od wcześniej wymienionej. Niestety dość trudna do odwzorowania. Jednak nie mam zamiaru się zniechęcać, będę próbował. Więcej na temat samej koncepcji nie piszę, zobaczycie sami...mam nadzieję, wkrótce.

Wloty powietrza...cóż, wiem że powinny mieć inny przebieg, ja jednak, tak jak wspomniałem na samym początku, poprawiłem jedynie wlot powietrza na stateczniku. Chwilowo nie stać mnie na inwestowanie w żywice. Nie wiem nawet czy istnieje takaż w 48 (widziałem w 32) Zdjęcia obić postaram się zamieścić, tak jak obiecałem wyżej.

Ps. Obicia to moja ułańska fantazja ;o)
Avatar użytkownika
Maciej Gruca
 
Posty: 666
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 10:20

Re: Phantom FG Mk.1 1:48

Postprzez piotr dmitruk » wtorek, 30 grudnia 2008, 12:13

Mnie ciekawi co to za autobus z gwiazdką za nim

Obrazek
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9949
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Phantom FG Mk.1 1:48

Postprzez Maciej Gruca » wtorek, 30 grudnia 2008, 18:39

Hmm...byłbym skłonny rzec, że to odrobina jakiegoś nieznanego obiektu latającego! Zawężę obszar domysłów do...helikoptera.
Avatar użytkownika
Maciej Gruca
 
Posty: 666
Dołączył(a): wtorek, 16 grudnia 2008, 10:20

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości