Spitfire Mk.I 4*Airfix 1:72

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Spitfire Mk.I 4*Airfix 1:72

Postprzez skusz » poniedziałek, 1 września 2014, 23:00

W czerwcu 1939 roku polscy oblatywacze : Jerzy Bajan, Roland Kalpas, Bolesław Orliński i Andrzej Włodarkiewicz udali się do naszych sojuszników celem zakupu nowoczesnego sprzętu dla Lotnictwa Polskiego. Wśród różnych typów myśliwców znalazł się też i Spitfire. Jako że Polska broniła Europę przed rozlaniem się komunizmu na zachód, Rząd Jej Królewskiej Mości przychylił się i kupiliśmy te cudeńka. Jako pierwsza przezboiła się 112 Eskadra Brygady Pościgowej
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

przewidywano, że w nadchodzącym konflikcie uderzenie może nadejść z południowego-wschodu, więc Spitki dostała lwowska 161 Eskadra
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A jak było naprawdę?
Przed wojną jedynego Spita dostała Francja
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

polski Spitfire L1066 wprawdzie opuścił Anglię, ale do Polski nigdy nie dotarł, został wzięty w jasyr :cry:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Sławek Kusz
Portfolio : http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=20734
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skusz

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3154
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 17:27
Lokalizacja: Roztocze

Reklama

Re: Spitfire Mk.I 4*Airfix 1:72

Postprzez GUDMUNDUR » poniedziałek, 1 września 2014, 23:05

Wzruszyłem się jak zobaczyłem tyle szachownic na Spitfire'ach . :cry: :mrgreen: :mrgreen:
Avatar użytkownika
GUDMUNDUR
 
Posty: 1209
Dołączył(a): wtorek, 6 maja 2014, 00:59
Lokalizacja: za siedmioma pędzelkami ...

Re: Spitfire Mk.I 4*Airfix 1:72

Postprzez Aleksander » poniedziałek, 1 września 2014, 23:07

Fajna opowieść i niezłe modele!
Gratuluję kolekcji "złośnic" - zabrakło mi tylko samolotów z białymi, łamanymi strzałami na górnych powierzchniach skrzydeł, jak w "jedenastkach" - ale ogólnie - ciekawy pomysł, piękny zestaw!
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 7973
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Spitfire Mk.I 4*Airfix 1:72

Postprzez skusz » poniedziałek, 1 września 2014, 23:40

Aleksander napisał(a):Fajna opowieść i niezłe modele!
Gratuluję kolekcji "złośnic" - zabrakło mi tylko samolotów z białymi, łamanymi strzałami na górnych powierzchniach skrzydeł, jak w "jedenastkach" - ale ogólnie - ciekawy pomysł, piękny zestaw!


Dzięki, zabrakło mi czasu. KOP i toruńska 142 Esk. miał dostać Huriccany, wileńska 152 Esk. D-520, poznańska 131 Esk. i krakowska 121 Esk. MS-406, 111 Esk. BP Jastrzębie. Plan pięcioletni :lol:
Pozdrawiam Sławek Kusz
Portfolio : http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=20734
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skusz

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3154
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 17:27
Lokalizacja: Roztocze

Re: Spitfire Mk.I 4*Airfix 1:72

Postprzez greatgonzo » wtorek, 2 września 2014, 00:18

Nasuwa się kilka pytań.
Dlaczego 112 eskadra używała samolotów w brytyjskim kamuflażu i z brytyjską rejestracją?
Dlaczego i kto zmienił geometrię podwozia?
Jak uzbrojono nasze Spitfire?
Jaka jest rola czerwonego kwadratu na ogonach polskich Spitów?
;o)
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4054
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire Mk.I 4*Airfix 1:72

Postprzez HK1885 » wtorek, 2 września 2014, 07:35

Powiem krótko - ZAJE***TE. :mrgreen:
Położyłeś mnie tą czwórką złośnic na łopatki.

greatgonzo napisał(a):Nasuwa się kilka pytań.(...)

Gonzo, spróbuj się czasem bawić hobby... ;o)
Avatar użytkownika
HK1885
 
Posty: 1912
Dołączył(a): wtorek, 25 czerwca 2013, 13:14

Re: Spitfire Mk.I 4*Airfix 1:72

Postprzez radoslaw6363 » wtorek, 2 września 2014, 08:18

[quote="skusz"]W czerwcu 1939 roku polscy oblatywacze : Jerzy Bajan, Roland Kalpas, Bolesław Orliński i Andrzej Włodarkiewicz udali się do naszych sojuszników celem zakupu nowoczesnego sprzętu dla Lotnictwa Polskiego. Wśród różnych typów myśliwców znalazł się też i Spitfire. Jako że Polska broniła Europę przed rozlaniem się komunizmu na zachód, Rząd Jej Królewskiej Mości przychylił się i kupiliśmy te cudeńka. Jako pierwsza przezboiła się 112 Eskadra Brygady Pościgowej


Niestety rzeczywistość zaskrzeczała coś innego :( To sowieci dostali Spitfire dobrze ponad tysiąc szt. i efekt był taki że komunizm rozlał się szeroko tworząc tak zwany blok socjalistyczny :lol:
Jak to bywa, nam angole nie pomogli ,za to później nakarmili niedźwiedzia który w ramach podziękowania chciał ich pożreć w czasie zimnej wojny :evil:
Dzisiaj niedźwiedź znowu się obudził i ryczy , pewnie znowu głodny :-/
Modelu idealnie oddającego rzeczywistość nie zbuduje się nigdy, ale próbować trzeba !
Nie kłóć się z głupim, bo najpierw zaniży cię do swojego poziomu, a następnie pokona doświadczeniem !
Według przeprowadzonych niedawno badań stwierdzono, że ludzie którzy nie rozpoznają ironii i sarkazmu są mniej inteligentni ! Pozdrawiam !
Avatar użytkownika
radoslaw6363
 
Posty: 2544
Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2010, 13:12
Lokalizacja: W PL Aleksandrów Łódzki, ponadto DK,NL,A,SK,D.

Re: Spitfire Mk.I 4*Airfix 1:72

Postprzez Flyzloty » wtorek, 2 września 2014, 09:01

Nie kręcą mnie malowania "co by było gdyby" ale te spity z szachownicami wyglądają wspaniale.
Fajna prezentacja całej czwórki...było stopniowanie napięcia i trochę kiepski finał ;o) (z powodów osobistych,nie lubię tych półksiężyców proroka).
Gratulacje :)
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Image
Avatar użytkownika
Flyzloty

Zimna Wojna 2
 
Posty: 1285
Dołączył(a): sobota, 25 lutego 2012, 01:13
Lokalizacja: Kraków

Re: Spitfire Mk.I 4*Airfix 1:72

Postprzez Dominik » wtorek, 2 września 2014, 09:09

Baardzo się podobają te Złośnice.
Mam tylko dwie uwagi, no w sumie jedną. W tureckim Spicie połowa spodu powinna być biała.
A teraz pytanie. Gdzie zdobyłeś kalki do francuskiego?

Radek, o co chodzi z geometrią?
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.

IPMS Świdnica
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2615
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 17:16

Re: Spitfire Mk.I 4*Airfix 1:72

Postprzez donalyah00 » wtorek, 2 września 2014, 10:28

Do what if mam stosunek what if ;o), ale Francuz i Turek zdecydowanie dają radę. Zwłaszcza ten ostatni - jest rzadko spotykany oraz bardzo podoba mi się połączenie czarnego spodu z kamuflażem DG/DE. Pokusisz się może na jakiegoś Anglika z 1938 r. w podobnej tonacji (kokardy bez białego plus brak fin flasha oraz elementów szybkiej identyfikacji)?
Pozdrawiam, Marek
--
La tête américaine.
Avatar użytkownika
donalyah00
 
Posty: 898
Dołączył(a): środa, 11 lutego 2009, 14:54
Lokalizacja: WRO

Re: Spitfire Mk.I 4*Airfix 1:72

Postprzez Aleksander » wtorek, 2 września 2014, 11:42

greatgonzo napisał(a):Nasuwa się kilka pytań. (...) ;o)

Trzeba poszukać w dokumentach :lol:
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 7973
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Spitfire Mk.I 4*Airfix 1:72

Postprzez skusz » wtorek, 2 września 2014, 13:38

Dzięki, Panowie
greatgonzo napisał(a):Nasuwa się kilka pytań.
Dlaczego 112 eskadra używała samolotów w brytyjskim kamuflażu i z brytyjską rejestracją?
Dlaczego i kto zmienił geometrię podwozia?
Jak uzbrojono nasze Spitfire?
Jaka jest rola czerwonego kwadratu na ogonach polskich Spitów?
;o)

Hmm,
jako, że to były samoloty z pierwszej dostawy postanowiono pozostawić je od góry w oryginalnym malowaniu. Poproszono jedynie o zmianę dolnego srebrnego na bliższy naszemu niebu niebieski, ale jako że Azure Blue jeszcze nie był w powszechnym użyciu, to dano jedyny niebieski jaki był pod ręką czyli Duck Egg. ;o)
Podwozie, to polowa modyfikacja zastosowana przez polskich mechaników celem poprawy właściwości podczas kołowania po polowych lotniskach. ;o)
Jak razem z Fairey Battle'ami miały przypłynąć bomby, to może i naboje do Browningów by się zmieściły ;o)
Tak na prawdę nie wiem o co chodzi z tym kwadratem, taka była kalka w zestawie to ją dałem :oops:

radoslaw6363 napisał(a):Niestety rzeczywistość zaskrzeczała coś innego :( To sowieci dostali Spitfire dobrze ponad tysiąc szt. i efekt był taki że komunizm rozlał się szeroko tworząc tak zwany blok socjalistyczny :lol:
Jak to bywa, nam angole nie pomogli ,za to później nakarmili niedźwiedzia który w ramach podziękowania chciał ich pożreć w czasie zimnej wojny :evil:
Dzisiaj niedźwiedź znowu się obudził i ryczy , pewnie znowu głodny :-/

No tak, ale dopiero ja się niedźwiedzie pogryzły się między sobą. "Amierykańcy" też dołożyli co nie co. Ja tam ich nie bronię, ale sporą daninę krwi w tamtej wojnie dali, zarówno na froncie jak i w gułagach. Poza tym sporą część wojsk niemieckich siedziało w Rosji, a nie na Zachodzie czy w Afryce.

Dominik napisał(a):Baardzo się podobają te Złośnice.
Mam tylko dwie uwagi, no w sumie jedną. W tureckim Spicie połowa spodu powinna być biała.
A teraz pytanie. Gdzie zdobyłeś kalki do francuskiego?
Radek, o co chodzi z geometrią?

No tak z tym malowaniem spodu tak do końca nie wiadomo. Kupiłem niedawno kalki tureckiego Tiger Head Decal i proponują cały czarny spód.
Swego czasu AZ Model popełnił Francuza i kalki "pożyczyłem" z tego zestawu.
Pozdrawiam Sławek Kusz
Portfolio : http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=207&t=20734
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skusz

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3154
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 17:27
Lokalizacja: Roztocze

Re: Spitfire Mk.I 4*Airfix 1:72

Postprzez greatgonzo » wtorek, 2 września 2014, 14:05

Aleksander napisał(a):
greatgonzo napisał(a):Nasuwa się kilka pytań. (...) ;o)

Trzeba poszukać w dokumentach :lol:


Właśnie miałem nadzieję, że skusz trochę poszpera. ;o)

HK1886 napisał(a):Gonzo, spróbuj się czasem bawić hobby... ;o)


A jak mam to zrobić? Kiedy próbuję się bawić, nawet tu, w 'fantastycznym' wątku, gdzie autor spokojnie może pójść krok dalej i wymyślić jakieś fajne odpowiedzi pojawia się życzliwy i tłumaczy mi jaka zabawa jest właściwa. Henryku, ja się w tzw. normalnych galeriach chyba już w ogóle nie wypowiadam. W wątkach warsztatowych jeżeli już, to staram się najpierw spytać, czy mogę. I to o ile autor nie napisze wcześniej wprost, że uwagi takie jak moje ma w poważaniu. No, może poza prezentacjami Michała Pyziaka, ale Michał zwyczajnie mnie o to prosił.
OK, może z podwoziem się przyczepiłem, bo tu raczej nie da się wykoncypować sensownego scenariusza. Jakoś tak wydawało mi się, że geometria przedstawianych obiektów nie dołączyła jeszcze do zestawu rzeczy nieistotnych w modelarstwie.
No i hmmm, nie sądzisz, że warto byłoby dać szansę autorowi galerii na wyrażenie swojego niezadowolenia? Głupio by wyszło, gdyby skuszowi z jakiegoś powodu mój post przypadł do gustu.

Widziałem emotkę na końcu Twojego postu. Może nadmiernie emocjonalna ta moja odpowiedź. Wizja modelarstwa 'bezstresowego' doszła już do punktu, gdzie ludzie tłumaczą się z chęci zadbania o zgodność z rzeczywistością. Uznawanie tej zgodności za wartość i wypowiadanie się w tym duchu coraz silniej spychane jest na margines zachowań nieprzyzwoitych. I to w imię wolności wypowiedzi i zachowań, żeby było ciekawiej. To naprawdę takie złe wspomnieć o odstępstwach od rzeczywistości?

Dominik napisał(a):Radek, o co chodzi z geometrią?


Zdjęcia bywają tu zwodnicze, ale parę nie pozostawia wątpliwości, że kąt osi koła podwozia głównego jest przestawiony.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4054
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire Mk.I 4*Airfix 1:72

Postprzez greatgonzo » wtorek, 2 września 2014, 14:18

Podwozie, to polowa modyfikacja zastosowana przez polskich mechaników celem poprawy właściwości podczas kołowania po polowych lotniskach. ;o)
Jak razem z Fairey Battle'ami miały przypłynąć bomby, to może i naboje do Browningów by się zmieściły ;o)
Tak na prawdę nie wiem o co chodzi z tym kwadratem, taka była kalka w zestawie to ją dałem :oops:


No właśnie z podwoziem nie jest tak łatwo, bo wszelkie modyfikacje w tym zakresie odbijały się zaraz na konstrukcji i kształcie skrzydeł i komory podwozia. Nie wspominając o tym, że oryginalna geometria była podyktowana przewidywanym operowaniem z trawiastych lotnisk, a 'prostowanie' kół nastąpiło, gdy opony zaczęły się niemiłosiernie zdzierać na utwardzonych pasach startowych.

Tylko, że wtedy brytyjczycy nie mieli jeszcze Browningów ze zmodyfikowaną końcówką i trzeci km sterczał ze skrzydła. Nasi coś wymyślili?

W brytyjskim Spitfire był w tym miejscu wylot tzw. Plessey Device - bębenkowej rakietnicy. Wylot zaklejano zaślepką taką jak wyloty Browningów. Ale w Anglii montowali tego Plesseya dużo później, przechodząc po drodze kilka innych rozwiązań. Także to nie to :).

Twój post przeczytałem po wysłaniu poprzedniego.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4054
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire Mk.I 4*Airfix 1:72

Postprzez Jacek Bzunek » wtorek, 2 września 2014, 14:22

Brakuje estońskiego. O czarnych spodach tureckich Mk.I było kiedyś w jakiejś galerii na ARC lub HS.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości