Westland Wessex HU-5 Italieri 1/48

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Re: Westland Wessex HU-5 Italieri 1/48

Postprzez Robert PL » środa, 1 października 2014, 13:16

Kuba P. napisał(a):Nawet jak byk masz napisane "exhaust" na tych czerwonych pierścieniach wokół rur.

Prawda jest prawdą :D że exhaust to wydech/wydmuch, tylko czego?

Jak dla mnie, to co pokazałeś na zdjęciu, wygląda na elektryczny silnik sprężarki, ew. sprężarkę, która zasila silnik spalinowy w powietrze, który to silnik jest pod wirnikiem głównym.

Przyznaję, że to tylko domysły, ale gdyby leciały tamtędy gorące spaliny, to zupełnie inaczej wyglądały by te "wydechy". Przynajmniej tak mniemam.

Z drugiej strony, jakie to ma znaczenie co tam jest? I tak nie poleci. :D


Bardzo Dziękuję za przesympatyczne wpisy :D
Avatar użytkownika
Robert PL
 
Posty: 175
Dołączył(a): niedziela, 11 marca 2012, 00:22
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Westland Wessex HU-5 Italieri 1/48

Postprzez piotr dmitruk » środa, 1 października 2014, 14:01

O nie proszę Pana, silnik był właśnie z przodu, pod wirnikiem tylko przekładnia
Obrazek
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9951
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Westland Wessex HU-5 Italieri 1/48

Postprzez GUDMUNDUR » środa, 1 października 2014, 14:21

Ten akurat śmigłowiec pochodzi z tej samej rodziny gdzie silniki są w "nosie" śmigłowca . Przedstawiony przez Ciebie to Sikorsy H-34 z silnikiem gwiazdowym (nie jest pewien :?:) . Bohater wątku to Wessex z dwoma silnikami turbowałowymi . I te rury są wylotem . Tylko ciężko nazwać w znanym, potocznym sensie spalinami . Silnik turbowałowy to taki powiedzmy "odrzutowy" ale potrzebna energia jest nie w "odrzucie" a na wale poprzez dodatkowe turbiny . Taki rodzaj silnika jest także w czołgu "Abrams".
Dlaczego się je stosuje . O wiele większa moc od innych silników albo o wiele mniejsze gabaryty do porównywalnej mocy . Nie ma takich drgań jak np. normalny silnik . Wady - paliwożerność .
Ostatnio edytowano środa, 1 października 2014, 15:51 przez GUDMUNDUR, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
GUDMUNDUR
 
Posty: 1209
Dołączył(a): wtorek, 6 maja 2014, 00:59
Lokalizacja: za siedmioma pędzelkami ...

Re: Westland Wessex HU-5 Italieri 1/48

Postprzez Tomasz Porosiło » środa, 1 października 2014, 14:25

siedłem w pierwszym rzędzie
Avatar użytkownika
Tomasz Porosiło
 
Posty: 458
Dołączył(a): środa, 15 lipca 2009, 14:01

Re: Westland Wessex HU-5 Italieri 1/48

Postprzez HK1885 » środa, 1 października 2014, 14:28

Tomasz Porosiło napisał(a):siedłem w pierwszym rzędzie

Istotnie, może być ciekawie... :lol:
Avatar użytkownika
HK1885
 
Posty: 1912
Dołączył(a): wtorek, 25 czerwca 2013, 13:14

Re: Westland Wessex HU-5 Italieri 1/48

Postprzez ROMAN » środa, 1 października 2014, 14:31

Tomasz Porosiło napisał(a):siedłem w pierwszym rzędzie


Żartujesz chyba. Wszystkie miejsca wysprzedane. Ja tu od rana siedzę i podziwiam. Piękny jest.

Gratulacje.
Avatar użytkownika
ROMAN
 
Posty: 2178
Dołączył(a): niedziela, 23 września 2007, 13:22

Re: Westland Wessex HU-5 Italieri 1/48

Postprzez Robert PL » środa, 1 października 2014, 14:37

Super. Będę miał w galerii najnowszy przegląd konstrukcji lotniczych :D

GUDMUNDUR napisał(a):Bohater wątku to Wessex z dwoma silnikami turbowałowymi . I te rury są wylotem . Tylko ciężko nazwać w znanym, potocznym sensie spalinami

Brawo:
Obrazek

Jak dla mnie, nie ma to żadnego znaczenia. Wydech, wydmuch, gaz, spaliny, kopcie...itd. Zrobiłem mniej więcej tak, jak jest na wszystkich Wessexach, skądkolwiek by pochodziły i gdziekolwiek by nie latały.
Avatar użytkownika
Robert PL
 
Posty: 175
Dołączył(a): niedziela, 11 marca 2012, 00:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Westland Wessex HU-5 Italieri 1/48

Postprzez GUDMUNDUR » środa, 1 października 2014, 14:44

Jeśli nie chcesz by pisać o konstrukcji to po prostu powiedz . Ja chciałem tylko wyprostować te "rury" ze silnika .
Pozdrawiam :) .
Avatar użytkownika
GUDMUNDUR
 
Posty: 1209
Dołączył(a): wtorek, 6 maja 2014, 00:59
Lokalizacja: za siedmioma pędzelkami ...

Re: Westland Wessex HU-5 Italieri 1/48

Postprzez Robert PL » środa, 1 października 2014, 14:59

GUDMUNDUR napisał(a):Jeśli nie chcesz by pisać o konstrukcji to po prostu powiedz . Ja chciałem tylko wyprostować te "rury" ze silnika .
Pozdrawiam :) .


Ej, spoko. Ja się po prostu na tym kompletnie nie znam. Myślałem, że silnik jest na górze, jak w każdym śmigłowcu. A tu bęc. Spadł na dół. Z drugiej strony, to bardzo dobrze jest teraz wiedzieć, czemu to takie czyste i nieokopcone. Dzięki. :D.

Jak się trafi, że ktoś będzie miał kłopot, że coś jest tak, a nie inaczej, to ja bardzo liczę na Twoją pomoc. Bo widzę, że się po prostu na tym znasz, a ja robiłem go prawie tylko na podstawie zdjęć. Ale coś mi mogło umknąć. Choć muszę przyznać, że ma momenty z Księżyca :D
Avatar użytkownika
Robert PL
 
Posty: 175
Dołączył(a): niedziela, 11 marca 2012, 00:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Westland Wessex HU-5 Italieri 1/48

Postprzez GUDMUNDUR » środa, 1 października 2014, 15:14

Tak naprawdę wcale się nie znam (to wiem co przeczytam a wcale nie musi to być prawda). Kiedyś mnie zaciekawiło dlaczego Abrams tak "gwiżdże" podczas jazdy a nie terkoce jak Rudy-102 . Od tej strony doczytałem o silnikach w Wessexie :) .Mnie tak modele (samoloty) może więcej ciekawią od środka . To tak jak z samochodem . Moja żona widzi , że olej jest gdzieś a ja widzę że tam nic nie zardzewieje bo olej zabezpiecza :mrgreen: .
Avatar użytkownika
GUDMUNDUR
 
Posty: 1209
Dołączył(a): wtorek, 6 maja 2014, 00:59
Lokalizacja: za siedmioma pędzelkami ...

Re: Westland Wessex HU-5 Italieri 1/48

Postprzez Flyzloty » środa, 1 października 2014, 16:04

Kapitalny wirnik :!: i znakomite zdjęcia.
Super :)
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Image
Avatar użytkownika
Flyzloty

Zimna Wojna 2
 
Posty: 1285
Dołączył(a): sobota, 25 lutego 2012, 01:13
Lokalizacja: Kraków

Re: Westland Wessex HU-5 Italieri 1/48

Postprzez Hal Bregg » środa, 1 października 2014, 20:24

Fajny model, silniki rzeczywiście dość nietypowo umieszczone.
Hal Bregg
 
Posty: 243
Dołączył(a): piątek, 23 sierpnia 2013, 22:49
Lokalizacja: War-saw

Re: Westland Wessex HU-5 Italieri 1/48

Postprzez Murek » środa, 1 października 2014, 21:00

Piękny !!! :shock:
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3008
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 23:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Westland Wessex HU-5 Italieri 1/48

Postprzez ROBERT » środa, 1 października 2014, 21:13

wydmuch,wydech ,odma ,upust ...

piekny łeseks Roberto oj piekny i co ciekawe zaje..ste i nie spotykane : detalowanie połączone z efektownym /barokowym :P / malowaniem ,można ? można bez dorabiania historii o czystych samolotach /śmigłowcach/

ps.foty pierwszoklaśne
Avatar użytkownika
ROBERT
 
Posty: 421
Dołączył(a): środa, 7 marca 2012, 21:27

Re: Westland Wessex HU-5 Italieri 1/48

Postprzez Ajdacho » sobota, 18 października 2014, 21:10

GUDMUNDUR napisał(a):Ten akurat śmigłowiec pochodzi z tej samej rodziny gdzie silniki są w "nosie" śmigłowca . Przedstawiony przez Ciebie to Sikorsy H-34 z silnikiem gwiazdowym (nie jest pewien :?:) . Bohater wątku to Wessex z dwoma silnikami turbowałowymi . I te rury są wylotem . Tylko ciężko nazwać w znanym, potocznym sensie spalinami . Silnik turbowałowy to taki powiedzmy "odrzutowy" ale potrzebna energia jest nie w "odrzucie" a na wale poprzez dodatkowe turbiny . Taki rodzaj silnika jest także w czołgu "Abrams".
Dlaczego się je stosuje . O wiele większa moc od innych silników albo o wiele mniejsze gabaryty do porównywalnej mocy . Nie ma takich drgań jak np. normalny silnik . Wady - paliwożerność .

Trochę pokręciłeś z tymi silnikami i energią, ale wiesz,że któryś kościół dzwoni ;o)
Oczywiście że z dyszy wylatują spaliny (efekt spalania mieszanki paliwowo-powietrznej) Jest to sinik gdzie wał silnika (czyli układów sprężarek)jest połączony na sztywno z turbiną zamontowaną w części wylotowej. Spaliny napędzają turbinę, dalej napęd idzie na wał do przekładni kątowej, następnie głównej - to tak w skrócie :)
Co do wyważenia-silniki turbinowe czy odrzutowe są wyważone statycznie i dynamicznie, ponieważ prędkość obrotowa i moment bezwładności takiego silnika jest ogromny - bez wyważenia silnik by szlak trafił na dzień dobry ;)
P.S. - paliwożerność? Może w czołgach, ale w śmigłowcach i samolotach AMO królują silniki turbinowe ze względu na ich małą masę, małe spalanie, warunki zabudowy i bezawaryjność :mrgreen:
;o)

Wracają do modelu to:

Model jest PIĘKNY, wręcz ZACNY !!!!

Piękne malowanie, kalka, czysty i nie przebajerowany :!: :!: :!: ;o)
Gratulacje kunsztu i gustu
Z pasją przez życie!

http://www.herculesiii.poznan.pl/
Avatar użytkownika
Ajdacho
 
Posty: 46
Dołączył(a): niedziela, 23 marca 2014, 19:22

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości