Messerschmitt Bf 109E Airfix 1/72 można rzec dwupak
Napisane: czwartek, 13 listopada 2014, 12:24
Messerschmitt Bf 109E to obok wersji G najliczniej budowana odmiana tego słynnego myśliwca.
Od roku 1941 maszyny te były zastępowane przez nowsze wersje Friedrich. Od tego mniej więcej czasu Emile były sprzedawane lub przekazywane sojusznikom III Rzeszy.
W latach 1942/43 Słowacja zakupiła kilkadziesiąt Bf 109E różnych wersji. W lotnictwie tego kraju służyły praktycznie do końca walk, i to na froncie wschodnim i w obronie kraju.
Nieco wcześniej Emile weszły na wyposażenie lotnictwa Bułgarii. W kraju tym nadano im nazwę strzała.
Tu także służyły do końca wojny głównie w jednostkach obrony powietrznej.
Maszyn w barwach obu tych krajów wykonałem posiłkując się zestawami Airfixa w skali 1/72.
Prezentuje je w jednej galerii gdyż były budowane równolegle.
Sama budowa jest dość prosta, szpachlówka potrzebna jest jedynie na łączeniu połówek kadłuba i przy połączeniu skrzydeł z kadłubem
Nieco uboga jest kabina pilota, zważywszy, że osłona jest dzielona i aż prosi się o wykonanie jej w pozycji otwartej.
Oba modele wzbogaciłem o tablice przyrządów z firmy Yahumodels oraz nieco elementów wykonanych własnoręcznie.
Maszyna bułgarska oparta została na kalkomaniach zestawowych. Kalki do „słowaka” pochodzą z własnego magazynku naklejek.
Podczas wykonywania zdjęć okazało się że lufy działek 20 mm słabo trzymają się w otworach w skrzydle i manewrując modelem nieco je wykrzywiłem.
Kolejnym błędem jest lewa klapa „bułgara”. Dopiero na zdjęciach widać lekkie przebarwienia. Będzie trzeba to poprawić.
Jako pierwszy idzie
Bf 109 E-4 w barwach 13 letki walczącej na froncie wschodnim.
Od roku 1941 maszyny te były zastępowane przez nowsze wersje Friedrich. Od tego mniej więcej czasu Emile były sprzedawane lub przekazywane sojusznikom III Rzeszy.
W latach 1942/43 Słowacja zakupiła kilkadziesiąt Bf 109E różnych wersji. W lotnictwie tego kraju służyły praktycznie do końca walk, i to na froncie wschodnim i w obronie kraju.
Nieco wcześniej Emile weszły na wyposażenie lotnictwa Bułgarii. W kraju tym nadano im nazwę strzała.
Tu także służyły do końca wojny głównie w jednostkach obrony powietrznej.
Maszyn w barwach obu tych krajów wykonałem posiłkując się zestawami Airfixa w skali 1/72.
Prezentuje je w jednej galerii gdyż były budowane równolegle.
Sama budowa jest dość prosta, szpachlówka potrzebna jest jedynie na łączeniu połówek kadłuba i przy połączeniu skrzydeł z kadłubem
Nieco uboga jest kabina pilota, zważywszy, że osłona jest dzielona i aż prosi się o wykonanie jej w pozycji otwartej.
Oba modele wzbogaciłem o tablice przyrządów z firmy Yahumodels oraz nieco elementów wykonanych własnoręcznie.
Maszyna bułgarska oparta została na kalkomaniach zestawowych. Kalki do „słowaka” pochodzą z własnego magazynku naklejek.
Podczas wykonywania zdjęć okazało się że lufy działek 20 mm słabo trzymają się w otworach w skrzydle i manewrując modelem nieco je wykrzywiłem.
Kolejnym błędem jest lewa klapa „bułgara”. Dopiero na zdjęciach widać lekkie przebarwienia. Będzie trzeba to poprawić.
Jako pierwszy idzie
Bf 109 E-4 w barwach 13 letki walczącej na froncie wschodnim.