Jermołajew Jer-2, Amodel 1:72

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Jermołajew Jer-2, Amodel 1:72

Postprzez RH » poniedziałek, 14 grudnia 2015, 15:14

Obrazek
Były japońce czas na coś z przeciwnej strony frontu . Wybór padł na dość egzotyczny radziecki samolot ,a raczej jego model czyli
Ermoyalev Er-2 w skali 1:72.Mam takie wrażenie ze konstruktor zapatrzył sie na Ju 87 ,jeżeli chodzi o skrzydła , pomijając to że samolot jest dwusilnikowy kształt skrzydeł i jego sylwetka jakby w całości zerżnięte z Stukasa .
Obrazek
jako ze to modelik malo znany ,pozwolilem sobie wstawić jego historie i dane z WIKIPEDII '
Jer-2 – (ros. Ер-2) radziecki samolot bombowy dalekiego zasięgu z okresu II wojny światowej
Historia

Pod koniec 1938 roku w biurze konstrukcyjnym kierowanym przez Władimira Grigorewicza Jermołajewa rozpoczęto pracę nad samolotem bombowym dalekiego zasięgu, który oznaczono jako DB-240 (skrót od dalnyj bombardirowszczik (DB) i 240 od nr. biura). Jego konstrukcję oparto na samolocie pasażerskim Stal-7 skonstruowanym w 1937 roku przez włoskiego komunistę, mieszkającego w ZSRR – Roberta Bartiniego, którego zastępcą był właśnie W. Jermołajew.

Projekt tego nowego samolotu DB-240 został opracowany na początku 1939 roku, a już 29 lipca 1939 roku dowództwo lotnictwa ZSRR złożyło zamówienie na budowę dwóch prototypów tego samolotu. Różnił się od samolotu Stal-7 podwójnym usterzeniem oraz zamontowanemu uzbrojeniu w tym w wieżyczkach. Oblot pierwszego prototypu nastąpił w dniu 14 maja 1940 roku. Prototyp ten przeszedł wszechstronne badania w locie i ostatecznie w maju 1940 roku podjęto decyzję o skierowaniu go do produkcji seryjnej, przy czym w wersji produkcyjnej zastosowano mocniejsze silniki. Samoloty produkowane seryjnie otrzymały oficjalne oznaczenie Jer-2. Produkcja rozpoczęła się w kwietniu 1941 roku.

Już po podjęciu decyzji o skierowaniu samolotu Jer-2 do produkcji seryjnej prowadzono dalsze prace nad samolotem. Zmiany dotyczyły w zasadzie zastosowania nowych silników oraz uzbrojenia i tak powstawały kolejne wersje samolotu.

W 1944 roku podjęto decyzję o zbudowaniu zupełnie nowej wersji samolotu Jer-2 przeznaczonej do przewozu ważnych osobistości oraz zadań kurierskich. W ten sposób powstał samolot oznaczony jako Jer-2ON, którego prototyp oblatano 16 kwietnia 1945 roku. Następnie zbudowano krótką serię tych samolotów. Podlegał on również dalszym modyfikacjom, lecz ostatecznie w 1945 roku podjęto decyzję o zaniechaniu produkcji i dalszych prac nad samolotem Jer-2.

Łącznie w latach 1941 – 1945 zbudowano 430 samolotów Jer-2 wszystkich wersji a z prototypami około 470 szt.
Wersje samolotu Jer-2

DB-240 – prototyp, napęd: 2 x 12-cylindrowe silniki rzędowe Klimow M-105, uzbrojenie: 2 karabiny maszynowe SzKAS kal. 7,62 mm (ruchome – 1 w stanowisku strzeleckim w przodzie kadłuba i 1 w dolnym wychylanym stanowisku strzeleckim typu MW-2 w środkowej części kadłuba), 1 karabin maszynowy UBT kal. 12,7 mm (ruchomy – w obrotowej wysuwanej wieżyczce strzeleckiej typu TAT-BT na grzbiecie środkowej części kadłuba) oraz 1000 kg bomb. Wyprodukowano – 3 prototypy
Jer-2 (M-105) – wersja seryjna, identyczna jak prototyp DB-240. Wyprodukowano – 71 sztuk
Jer-2 (AM-35A) – prototyp, napęd: 2 x silniki rzędowe 12-cylindrowe w układzie V, chłodzone cieczą, Mikulin AM-35A o mocy 1350 KM (993 kW), uzbrojenie: jak DB-240. Wyprodukowano – 3 prototypy
Jer-2 (AM-37) – prototyp, napęd: 2 x silniki rzędowe 12-cylindrowe w układzie V, chłodzone cieczą, Mikulin AM-37 o mocy 1400 KM (1030 kW), uzbrojenie: 3 karabiny maszynowe UBT kal. 12,7 mm (ruchome – 1 w stanowisku strzeleckim w przodzie kadłuba, 1 w dolnym stanowisku strzeleckim w środkowej części kadłuba i 1 w obrotowej wieżyczce strzeleckiej typu TAT-BT na grzbiecie środkowej części kadłuba) oraz bomby o masie maksymalnej do 3000 kg. Wyprodukowano – 4 sztuki
Jer-2 (MB-100) – prototyp, napęd: 2 x silniki rzędowe 24-cylindrowe w układzie X, chłodzone cieczą Dobrotworskij MB-100 o mocy 2200 KM (1618 kW), uzbrojenie: 2 karabiny maszynowe UBT kal. 12,7 mm (ruchome – 1 w dolnym wychylanym stanowisku strzeleckim w środkowej części kadłuba i 1 w obrotowej wieżyczce strzeleckiej typu TAT-BT na grzbiecie środkowej części kadłuba), 1 karabin maszynowy SzKAS kal. 7,62 mm (ruchomy – na stanowisku strzeleckim w przodzie kadłuba) oraz bomby o masie maksymalnej do 3000 kg. Wyprodukowano – 1 sztukę
Jer-2 (M-40F) – prototyp, napęd: 2 x silniki rzędowe wysokoprężne 12-cylindrowe w układzie V, chłodzone cieczą Czaromskij M-40F o 1500 KM (1103 kW), uzbrojenie: jak Jer-2 (MB-100). Wyprodukowano – 3 sztuki
Jer-2 (M-30B) – prototyp, napęd: 2 x silniki rzędowe wysokoprężne 12-cylindrowe w układzie V, chłodzone cieczą Czaromskij ACz-30B (M-30B) o 1500 KM (1103 kW), uzbrojenie: 3 karabiny maszynowe UBT kal. 12,7 mm (ruchome – 1 na stanowisku strzeleckim w przodzie kadłuba, 1 na dolnym stanowisku strzeleckim w środkowej części kadłuba i 1 w obrotowej wieżyczce strzeleckiej typu TUM-2 na grzbiecie środkowej części kadłuba) oraz bomby o masie maksymalnej do 5000 kg. Wyprodukowano – 1 sztukę
Jer-2 (ACz-30B) – seryjne, napęd: 2 x silniki rzędowe wysokoprężne w układzie V, chłodzone cieczą Czaromskij ACz-30B (M-30B) o mocy 1500 KM (1103 kW), uzbrojenie: 2 karabiny maszynowe UBT kal. 12,7 mm (ruchome – 1 na stanowisku strzeleckim typu NU-134 w przodzie kadłuba i 1 w dolnym stanowisku strzeleckim typu ŁU-MW-2B w środkowej części kadłuba), 1 działko SzWAK kal. 20 mm (ruchome – w obrotowej wieżyczce strzeleckiej typu TUM-5 na grzbiecie środkowej części kadłuba) oraz bomby o masie maksymalnej do 5000 kg. Wyprodukowano – 391 sztuk
Jer-2ON – wersja specjalnego przeznaczenia do przewozu ważnych osób cywilnych i wojskowych, napęd: jak Jer-2 (ACz-30B), uzbrojenie: nie posiadał. Wyprodukowano – 3 sztuki
Jer-2MM – zmodernizowana wersja Jer-2ON. Wyprodukowano – 3 sztuki

Służba w lotnictwie

Samoloty Jer-2 zostały wprowadzone do lotnictwa radzieckiego w czerwcu 1941 roku. Uzbrojono w nie dwa pułki bombowe specjalnego przeznaczenia – 420 i 421. W początkowej fazie operacji "Barbarossa" samoloty te uczestniczyły w dalekich rajdach na cele na terytorium Niemiec i Polski m.in. w nocy z 10 na 11 sierpnia 1941 roku uczestniczyły w pierwszym nalocie radzieckiego lotnictwa na Berlin. Brały też w udział w bombardowaniu Warszawy.

Później skierowano je do wsparcia wojsk lądowych na froncie. W czasie tych walk ponosiły one duże straty i ostatecznie w 1943 roku wycofano je z jednostek bojowych i skierowano do szkoły nawigatorów lotniczych w Czelabińsku.

Produkowane po 1943 roku samoloty Jer-2 były wykorzystywane do dokonywania nocnych zrzutów dla partyzantów na zapleczu frontów. Natomiast samoloty Jer-2ON były wykorzystywane do 1947 roku.
Opis konstrukcji

Samolot Jer-2 to wolnonośny średniopłat o konstrukcji całkowicie metalowej, z podwójnym usterzeniem i chowanym podwoziem. Kadłub półskorupowy. Płat trójdzielny. Napęd: dwa silniki rzędowe, śmigła metalowe trójłopatowe.
Dane podstawowe
Państwo ZSRR
Producent Biuro konstrukcyjne W. Jermołajewa
Typ samolot bombowy dalekiego zasięgu
Konstrukcja dwusilnikowy wolnonośny średniopłat o konstrukcji całkowicie metalowej, usterzenie podwójne, podwozie – wciągane w locie
Załoga 4
5 (w wersji Jer-2-2 i Jer-2ON)
Historia
Data oblotu 14 maja 1940 (DB-240)
Lata produkcji 1941 – 1945
Wycofanie ze służby 1947
Dane lotno-techniczne niektórych wersji samolotu Jer-2
Wersja DB-240 (M-105)
(prototyp) Jer-2 (M-105)
(seryjny) Jer-2 (MB-100)
(prototyp) Jer-2 (M-30B)
(prototyp) Jer-2 (Acz-30B)
(seryjny) Jer-2ON
Silniki 2 x Klimow M-105 2 x Klimow M-105 2 x Dobrotworskij MB-100 2 x Czaromskij M-30B 2 x Czaromskij ACz-30B 2 x Czaromskij ACz-30B
Moc (KM) (kW) 1100 (809) 1100 (809) 2200 (1618) 1500 (1103) 1500 (1103) 1500 (1103)
Rozpiętość (m) 21,65 21,65 21,68 22,73 23,10 23,10
Długość (m) 16,23 16,23 16,23 16,59 16,65 16,34
Wysokość (m) 4,82 4,82 4,82 - - 5,20
Powierzchnia nośna (m²) 72,10 72,10 72,10 77,44 79,10 79,10
Masa własna (kg) 7 076 7 500 - 10 360 10 820 10700
Masa startowa (kg) 12 000 (normalna)
13 460 (maksymalna) 12 520 (normalna)
14 150 (maksymalna) 13 000 (normalna) 14 190 (normalna)
17 650 (maksymalna) 14 825 (normalna)
18 415 (maksymalna) 15 200 (normalna)
19 000 (maksymalna)
Prędkość maksymalna (km/h) 445 437 475 429 405 435
Prędkość wznoszenia (m/s) 5,0 5,5 - 2,9 3,5 -
Pułap (m) 7700 7500 - - - 7500
Zasięg (km) 4100 3300 1700 5500 5000 5000
Uzbrojenie 1000 kg bomb;
2 x karabin maszynowy SzKAS kal. 7,62 mm;
karabin maszynowy UBT kal. 12,7 mm 1000 kg bomb;
2 x karabin maszynowy SzKAS kal. 7,62 mm;
karabin maszynowy UBT kal. 12,7 mm 1000 kg bomb;
karabin maszynowy SzKAS kal. 7,62 mm;
2 x karabin maszynowy UBT kal. 12,7 mm 1000 kg bomb;
3 x karabin maszynowy UBT kal. 12,7 mm 1000 kg bomb;
2 x karabin maszynowy UBT kal. 12,7 mm;
działko SzWAK kal. 20 mm nie uzbrojony

Obrazek
Obrazekcreated by picasa2html.com
Model taki sobie ,niezbyt dokładny ,wypraski też nie zbyt eleganckie . Dlatego potraktowałem go po macoszemu co po niektórym może się nie spodobać ,dlatego wyszedł jak wyszedł .Tło tez może byc przyczyna żartów i docinek ,ale taką miałem wizję i już !
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
RH
 
Posty: 1074
Dołączył(a): wtorek, 29 lipca 2008, 11:52
Lokalizacja: Krakow

Reklama

Re: Er-2 Amodel 1:72

Postprzez radoslaw6363 » poniedziałek, 14 grudnia 2015, 19:17

Rzadki ptaszek ! Ale i brzydal :)
Modelu idealnie oddającego rzeczywistość nie zbuduje się nigdy, ale próbować trzeba !
Nie kłóć się z głupim, bo najpierw zaniży cię do swojego poziomu, a następnie pokona doświadczeniem !
Według przeprowadzonych niedawno badań stwierdzono, że ludzie którzy nie rozpoznają ironii i sarkazmu są mniej inteligentni ! Pozdrawiam !
Avatar użytkownika
radoslaw6363
 
Posty: 2544
Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2010, 13:12
Lokalizacja: W PL Aleksandrów Łódzki, ponadto DK,NL,A,SK,D.

Re: Er-2 Amodel 1:72

Postprzez piotr dmitruk » wtorek, 15 grudnia 2015, 20:54

Bardzo lubię ten samolot, ale niestety nie jest to Twój najlepszy model. Grube krawędzie spływu i "przyspawane" oszklenie bardzo rzuca się w oczy. Trochę szkoda.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9946
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Er-2 Amodel 1:72

Postprzez RH » wtorek, 15 grudnia 2015, 21:21

piotr dmitruk napisał(a):Bardzo lubię ten samolot, ale niestety nie jest to Twój najlepszy model. Grube krawędzie spływu i "przyspawane" oszklenie bardzo rzuca się w oczy. Trochę szkoda.


Nie zaprzeczam , :) ale jak się dowiedziałem że jestem obywatelem drugiego sortu ,to i model mi taki wyszedł :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ale tak na poważnie to ,jak pisałem ,model dość kiepski , więc i kiepsko się do niego przyłożyłem .A po za tym to nie moja skala i za mały ,jak na mój już trochę styrany wzrok . I robiony raczej gościnnie (mowa o skali) ale już kolejne wrócą do normy ;o)
Avatar użytkownika
RH
 
Posty: 1074
Dołączył(a): wtorek, 29 lipca 2008, 11:52
Lokalizacja: Krakow

Re: Er-2 Amodel 1:72

Postprzez xmald » wtorek, 15 grudnia 2015, 21:30

RH napisał(a):A po za tym to nie moja skala i za mały ,jak na mój już trochę styrany wzrok . I robiony raczej gościnnie (mowa o skali) ale już kolejne wrócą do normy ;o)

Tylko błagam zrób zdjęcia z krzaczkiem, które lubię i są twoim znakiem rozpoznawczym - to różowe tło jest strasznie psychodeliczne i bardziej nadaje się do słuchania Careful with that Axe Eugene Floydów niż oglądania modelu ;o) Samolot bardzo ciekawy - nawet nie wiedziałem o jego istnieniu tylko oszklenie jak napisał Piotr psuje odbiór.
Czekam na jakiegoś szmaciaka w 32!
Avatar użytkownika
xmald

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 1847
Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2011, 09:33

Re: Er-2 Amodel 1:72

Postprzez RH » wtorek, 15 grudnia 2015, 21:44

Myślałem o szmaciaku ,bo już dawno tych klimatów nie robiłem ,i być może coś na tapetę wrzucę .
Co do tego modelu ,to tak naprawdę to nadaje się on jako półfabrykat. Oszklenie należało by zrobić jako vacu .nie wspomnę o wnętrzu które całkowicie należałoby zrobić od podstaw ,i wiele innych elementowi. Myśle że ktoś kto chciałby z niego zrobić zawodnika na konkurs ,powinien sięgnąć po ruskie plany .z ruskich publikacji modelarskich ,lub analogicznych na internecie
Bo naprawdę mają przyzwoite "papiery"
Avatar użytkownika
RH
 
Posty: 1074
Dołączył(a): wtorek, 29 lipca 2008, 11:52
Lokalizacja: Krakow

Re: Er-2 Amodel 1:72

Postprzez Bolo07 » wtorek, 15 grudnia 2015, 21:57

Bardzo ciekawy model. Zgadzam się, że oszklenie nosa kadłuba trochę toporne, ale ostatecznie, bohaterscy ludzie radzieccy nie na takim sprzęcie przecież latali :lol: Co do wersji transportowej, to coś mi świta, że bodaj o Ślężę jeden się roztrzaskał pod koniec wojny albo tuż po jej zakończeniu. Muszę to sprawdzić, tylko sobie przypomnę, gdzie to czytałem :oops: A swoją drogą, to prawda, w składzie ADW (fon: awiacji dalnowo rażjenia) miały swój wkład w niszczeniu naszej stolicy. Jak mówią słowa zakazanej piosenki:
"Siekiera motyka bimbru szklanka,
w nocy nalot w dzień łapanka"
Modelarstwo to nie tylko wieczorne dłubanie - to zabawa z historią.
Avatar użytkownika
Bolo07
 
Posty: 503
Dołączył(a): środa, 26 lutego 2014, 11:05
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Er-2 Amodel 1:72

Postprzez Murek » środa, 16 grudnia 2015, 10:55

Konstrukcja wcale nie wydaje mi się "brzydalem", wręcz przeciwnie, model jaki jest każdy widzi ale zdjęcia na różowym tle to chyba jakiś protest skierowany przeciw Putinowi, straszne ;o)
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3003
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 23:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Er-2 Amodel 1:72

Postprzez Jaro_Su » środa, 16 grudnia 2015, 21:12

Mój czeka na lepsze czasy - ten jest fajny.
Avatar użytkownika
Jaro_Su
 
Posty: 333
Dołączył(a): czwartek, 5 sierpnia 2010, 08:51

Re: Er-2 Amodel 1:72

Postprzez Jurek Greinert » sobota, 19 grudnia 2015, 00:01

Witam, szkoda że tak wyszedł, jak dla mnie jeden z ładniejszych i ciekawych ruskich sprzętów, ja go bardzo lubię i wiele bym dał aby Xutong puścił go w 48. Bardzo rzadki w necie jako gortowy. Miałem kiedyś ten model w pudle i nie bardzo rozumiem problemów. To jeden z najlepszych modeli Amodelu.
Pozdrawiam Jurek
______________________________________________________________

GALERIA
Warsztat : Fokker D-XXI
Avatar użytkownika
Jurek Greinert
 
Posty: 1092
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 17:10
Lokalizacja: Gliwice


Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości