Strona 1 z 1

North American T-6 Harvard - 1:72 Academy/Pavla/DP Casper

PostNapisane: sobota, 2 stycznia 2016, 16:54
przez Moses
W 1955 roku wzrosło napięcie na półwyspie arabskim, między niedawno utworzonym państwem żydowskim, a graniczącymi z nim krajami arabskimi. Tarcia te przerodziły się rok później do otwartego konfliktu, zwanego Kryzysem Sueskim. W październiku 1956 140 dywizjon przerwał loty szkoleniowe na Harvardach, i przeniesiony został w gotowość bojową.

W ramach operacji Kadesh Harvardy otrzymały zadanie zaatakowania egipskiej bazy powietrznej El-Arisz. Obecność w bazie egipskich myśliwców odrzutowych, zmusiło dowództwo izraelskie do przesunięcia Harvardów do bezpieczniejszych zadań. Do czasu osiągnięcia przez Izrael przewagi powietrznej, miały patrolować półwysep Synaj, wyszukując i niszcząc egipskie siły na ziemi. Niestety Harvardy okazały się nie przydatne w nowoczesnej wojnie. 16 maszyn wysłanych do boju pierwszego dnia walk, zostało albo uszkodzonych albo zestrzelonych. Ciężkie straty zadane przez egipską obronę przeciw lotnicą, wśród tych powolnych i leciwych maszyn, zmusiły dowództwo IAF do przesunięcia ich do działań obserwacyjnych oraz kierowania ogniem artyleryjskim w bezpieczniejsze rejony. Zakończenie kryzysu Sueskiego w listopadzie 1956 roku zastał dywizjon w Strefie Gazy z 8 maszynami na stanie.

Po zakończeniu Kryzysu Harvardy 140 dywizjonu wróciły do swojej pierwotnej roli. Nowych pilotów IAF szkoliły do 1961 roku, gdy zastąpiono ich francuskimi Fogua Magisterami.

Obrazek

Model wykonany z zestawu firmy Academy, waloryzowany fotelami żywicznymi formy Pavla, oraz kalkomaniami firmy DP-Casper, przedstawia T-6 Harvard ze 140 Dywizjonu treningowego, stacjonującego w bazie Beersheba. Październik 1956.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: North American T-6 Harvard - 1:72 Academy/Pavla/DP Caspe

PostNapisane: niedziela, 3 stycznia 2016, 01:49
przez obłok
Ciekawie zrobiony, nieco wyeksploatowany...
Może jednak warto dokleić obracające się śmigło, bo trochę smętnie opadło...
Wiem, że to dylemat, bo sam należę do fanów obracania się tego, co obracać się powinno.. :lol:

Re: North American T-6 Harvard - 1:72 Academy/Pavla/DP Caspe

PostNapisane: niedziela, 3 stycznia 2016, 01:50
przez obłok
A czy kolor wnęk podwozia nie powinien być jakiś "inny"?

Re: North American T-6 Harvard - 1:72 Academy/Pavla/DP Caspe

PostNapisane: niedziela, 3 stycznia 2016, 02:08
przez Moses
Kolory wnęk są w odpowiednim kolorze, tj koloru spodu maszyny. Śmigło faktycznie opada, aż pobiegłem zobaczyć czy to nie złudzenie optyczne, jutro przykleję, nie musi się kręcić :)

Re: North American T-6 Harvard - 1:72 Academy/Pavla/DP Caspe

PostNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 12:37
przez Voltan
Przyjemne maleństwo. Fajny spód. Niezbyt przekonują mnie otarcia/obicia na kadłubie.

Re: North American T-6 Harvard - 1:72 Academy/Pavla/DP Caspe

PostNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 12:52
przez Moses
Voltan napisał(a):Niezbyt przekonują mnie otarcia/obicia na kadłubie.

Rozwiń myśl :)

Re: North American T-6 Harvard - 1:72 Academy/Pavla/DP Caspe

PostNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 19:35
przez Flyzloty
A ja się zapytam o oszklenie.Na zdjęciach wygląda przyzwoicie.
Co do wykonania to czarne paski ci uciekają na skrzydłach.Na prawej burcie obicia wydają się ok ale lewa przesadzona.
Podoba mi te Izraelskie malowanie choć bardziej wolę wyścigowe T6ki
Aha i kopcia bym jakiegoś znacznego pociągną.