przez Hal Bregg » poniedziałek, 11 stycznia 2016, 02:36
Siedem!
Do wykonania N-ki użyłem zestawu P-47D(M) Revell, w którym wewnętrzne części skrzydeł poszerzyłem częściami z.....jeszcze jednego zestawu P-47D revla:
W budowie użyłem też elementów z pochopnie kiedyś zakupionego P-47N Italeri (koła z goleniami, śmigło, silnik z osłoną). W konwersji tej nie mogło oczywiście zabraknąć dodania podłokietników do fotela pilota. W oryginale pozwalały w komfortowych warunkach wykonywać długie loty nad Japonię w osłonie B-29.
Kalki: Kagero+Revell, Malowanie: Gunze C, Alclad.
Pilot: por. Henry Stampe z 19FS/318FG/7AF, Le Shima, 1945.
przez piotr dmitruk » poniedziałek, 11 stycznia 2016, 11:22
Chirurgia całkiem niewidoczna na lustrzanej powierzchni! Już za samo to szacun. Do kalek trzeba wypróbować różne płyny, nawet delikatnie Hypersol Agamy. Metalizer jest tak gładki jak lakier błyszczący (tylko delikatniejszy), więc kalki powinny siąść. Pomaga też dodanie kleju pod kalkę- gumę arabską, lub Adhesol Agamy.
Pozdrawiam Piotrek MOJE PORTFOLIOARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
przez gryzu » poniedziałek, 11 stycznia 2016, 23:39
Z powierzchnią pod metalizer nie ma żartów na tym modelu prezentuje się świetnie, sam mam na warsztacie N w 48 i rzuca się w oczy film z napisów eksploatacyjnych u kolegi też to zauważyłem Piotrze co daje ta guma arabska
Sprzedam: Su-24 C Italeri + Pavla 1:72 ; więcej info na PW
Kładąc kalki na metalizer używam tylko sidoluxu. Pędzelkiem kropelkę na model tuż przed nałożeniem kalki. Warto kalkę po odmoczeniu wypłukać z kleju, resztki kleju "warzą" się z sidoluxem, powodując zmatowienia (patrz prawa burta). Miałem zamiar po wyschnięciu podmalować niektóre napisy sidoluxem (zmatowienie powinno zniknąć), ale jakoś chyba zapomniałem....
Bardzo ładny metal. Jako że sam myślę o budowie Nki to podziwiam tym bardziej końcowy efekt. Jak zrobiłeś oszklenie. Polerowałeś czy vacu. W revellach oszklenie jest już fatalne ze względu na zużycie form