F4U-5N CORSAIR - Korea 1950 -Hasegawa 1/48

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

F4U-5N CORSAIR - Korea 1950 -Hasegawa 1/48

Postprzez Jurek Greinert » niedziela, 3 kwietnia 2016, 13:21

F4U-5N Corsair z Hasegawy. Malowanie - VMF(N)-513 "Flying Nightmares" - baza Pusan (K-1)/ Pohang (K-3) - początek wojny koreańskiej.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano sobota, 5 sierpnia 2017, 00:10 przez Jurek Greinert, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam Jurek
______________________________________________________________

GALERIA
Warsztat : Fokker D-XXI
Avatar użytkownika
Jurek Greinert
 
Posty: 1092
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 17:10
Lokalizacja: Gliwice

Reklama

Re: F4U-5N CORSAIR - Korea 1950 -Hasegawa 1/48

Postprzez Aleksander » niedziela, 3 kwietnia 2016, 18:56

Piękny "pirat"! Mimo, że inaczej niż w innych prezentacjach - u Ciebie nie ma zbytniej różnorodności odcieni farby, samolot wygląda bardzo realistycznie i - wbrew pozorom - nie jest monotonny.
Podoba się!
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 7970
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: F4U-5N CORSAIR - Korea 1950 -Hasegawa 1/48

Postprzez Adam » niedziela, 3 kwietnia 2016, 20:37

Dwa plusy: :D
1 Z okresu mało znanego.
2 Bardzo ładne malowanie.

Adam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 2929
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: F4U-5N CORSAIR - Korea 1950 -Hasegawa 1/48

Postprzez Ripper1 » niedziela, 3 kwietnia 2016, 21:19

cacuszko, teraz kończę "Mesia" i zabieram się za takiego korsarza tylko że z Hobby Bosa, mam nadzieję że dorównam :)
Avatar użytkownika
Ripper1
 
Posty: 361
Dołączył(a): sobota, 15 listopada 2014, 10:14

Re: F4U-5N CORSAIR - Korea 1950 -Hasegawa 1/48

Postprzez CzarekB » niedziela, 3 kwietnia 2016, 22:44

Czołem
Tak jak piszą inni forumowicze, samo wykonanie modelu jest świetne. Malowanie, postarzanie, wszystko znakomite.
Jedno co mnie dziwi to bomby i rakiety na myśliwcu nocnym.
No ale moze tak było.
Fajny jest.
Czarek.
Avatar użytkownika
CzarekB
 
Posty: 1205
Dołączył(a): niedziela, 14 października 2007, 23:30
Lokalizacja: Naples, FL.

Re: F4U-5N CORSAIR - Korea 1950 -Hasegawa 1/48

Postprzez Jurek Greinert » poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 07:24

CzarekB napisał(a):Czołem
Jedno co mnie dziwi to bomby i rakiety na myśliwcu nocnym.
No ale moze tak było.

A było, HVARy ponoć świetnie otwierały konserwy marki T-34 w koreańskich barwach.
"Nocne mary" latające na Corsarzach, Tigercatach i Skyknightach zaliczyły 11 zwycięstw powietrznych (wg mojej wiedzy) w tym 3 nad Po-2 :mrgreen: ale równie aktywnie działały jako "closee support". VF-513 na koniec wojny stacjonował w zasadzie na 38 równoleżniku. ale myślę że pora poprosić właściwą osobę, czyli Huberta, o komentarz.
Pozdrawiam Jurek
______________________________________________________________

GALERIA
Warsztat : Fokker D-XXI
Avatar użytkownika
Jurek Greinert
 
Posty: 1092
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 17:10
Lokalizacja: Gliwice

Re: F4U-5N CORSAIR - Korea 1950 -Hasegawa 1/48

Postprzez Jurek Greinert » wtorek, 5 kwietnia 2016, 16:46

Co do czarnego to nie jest łatwy temat, starałem się jakoś pogodzić realizm z moim słabym pędem ku postarzaniu. Generalnie te Korsarze były chyba ekstra malowane przed wysłaniem do Korei ale jak spojrzycie na ostatnie zdjęcie to coś tam pomachałem aerkiem. Dodatkowo nie chciałem odejść od konwencji Tigercata. Czarny matowy jest też ciężko fotografować, zwłaszcza przy sprzęcie który nie ma wielu oznaczeń które ubarwiły by model.
Na koniec małe "brother in arms" i idąc za ciosem oraz pomny doświadczeń przy Korsarzu zabieram się za Skynighta - oczywiście VFM(N)-513 :mrgreen:
Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam Jurek
______________________________________________________________

GALERIA
Warsztat : Fokker D-XXI
Avatar użytkownika
Jurek Greinert
 
Posty: 1092
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 17:10
Lokalizacja: Gliwice

Re: F4U-5N CORSAIR - Korea 1950 -Hasegawa 1/48

Postprzez dewertus » środa, 6 kwietnia 2016, 12:05

Jurek Greinert napisał(a):"Nocne mary" latające na Corsarzach, Tigercatach i Skyknightach zaliczyły 11 zwycięstw powietrznych (wg mojej wiedzy) w tym 3 nad Po-2 :mrgreen: ale równie aktywnie działały jako "closee support". VF-513 na koniec wojny stacjonował w zasadzie na 38 równoleżniku. ale myślę że pora poprosić właściwą osobę, czyli Huberta, o komentarz.


VMF(N)-513 w Korei ustrzelił łącznie 11 samolotów walczących po stronie KRLD (4 Po-2, Jaka-9, Jaka-15 (w rzeczywistości był to Jak-18) i 5 MiGów-15). Najwięcej zwycięstw (7) piloci Marines uzyskali na F3D-2 Skyknight, po dwa na F7F-3N Tigercat i F4U-5NL Corsair. Korsarze na swoim koncie mają jednego Kukuruźnika i Jaka-9 (choć nie wykluczone że był to Ła-9/11). W trakcie całej wojny „Nocne Koszmary” utraciły 32 Korsarze, wszystkie od ognia przeciwlotniczego.


Gdy Jurek zapytał mnie czy mam coś na czerwoną „15” bo bierze się za jej budowę zrobiłem szybkie sprawdzenie i podesłałem mu dwa kolorowe zdjęcia owej „15” z Korei. Te dwa zdjęcia wywołały pewną konsternację – sprawa dotyczyła koloru felg. Na pierwszym zdjęciu felga jest srebrna (widok na lewą stronę) a na drugim granatowa (widok na prawą goleń). Z początku sądziłem że może to wynikać z jakiejś naprawy (w końcu samolot był intensywnie eksploatowany działaniach wojennych), jednak w trakcie dalszego wertowania posiadanych materiałów i pojawiających się nieścisłości zacząłem nabierać podejrzenia że być może przez VMF (n) 513 przewinęły się dwa nocne Korsarze noszące oznaczenie „czerwona 15”. Ostatecznie okazało się że rzeczywiście tak było…

Co ciekawe obie „15” okazały się maszynami niezwykłymi i obie dotrwały do naszych czasów :-> Jest to swoisty ewenement w historii lotniczego muzealnictwa dlatego (mam nadzieję, że Jurek nie będzie miał mi za złe) w skrócie przedstawię ich dzieje:


Pierwsza „15” to F4U-5N Bu.No. 122189 która w 1951 roku znajdowała się na wyposażeniu VMF(N)-513 i była pilotowana przez capt. E. Derricksona.

Obrazek

Samolot przetrwał wojnę i wrócił do USA, niestety pomiędzy 1952 a 1965 roku jest „czarna dziura” i nie posiadam informacji o przebiegu służby w tym czasie. W latach 1965-76 znajduje się w bazie NAS Pensacola, następnie trafia do NTS Bainbridge by w 1978 przejść remont w MCAS Cherry PT gdzie zostaje przywrócony wygląd z okresu służby w Korei w ramach VMF(N)-513. Od 2000 roku znajduje się w ekspozycji muzeum MACS Miramar. Nie mam także informacji kiedy 122189 opuszcza VMF(N)-513, wiadomo że musiało to nastąpić przed majem 1952 gdy do służby trafia druga „15”.

Obrazek


Druga „15” to F4U-5NL Bu.No. 124541 wyprodukowana 31 grudnia 1950 roku. Pierwszą jednostką do której trafia to VC-3 (maj 1951). Dywizjon w tym czasie pełni służbę u wybrzeży Korei. W maju 1952 maszyna zostaje przekazana do VMF(N)-513.

Obrazek

Obrazek Obrazek

W grudniu 1952 Korsarz opuszcza Koreę i wraca do Stanów (nad Koreą w warunkach bojowych wylatał 122 godziny). W maju lub listopadzie (źródła nie są zgodne) 1953 wraca do swojej pierwotnej jednostki (VC-3) gdzie pełni służbę do wycofania z pierwszej linii w 1956 roku. W 1957 zostaje sprzedany Argentynie gdzie trafia do służby w 2 Dywizjonie Lotnictwa Marynarki (oznaczenie 0433 / 2-A-202). W 1958 zostaje zmienione oznaczenie Dywizjonu i samolotu na 0433 / 3-A-204.

Obrazek

Służbę w argentyńskiej marynarce pełni do 1964 gdy w wyniku wypadku zostaje uszkodzone podwozie a samolot trafia do Museo del la Aviacion Naval, Buenos Aires. Funkcję pomnika sprawuje do 1991 gdy to zostaje odkupiony przez Association Francaise d'Avions Historique z Marsylii.

Obrazek

We Francji Korszarz zostaje odrestaurowany i przywrócony do stanu lotnego jako F4U-7 w barwach Flotille 14F.

Obrazek

W końcu w 2009 trafia do MaxAlpha Aviation GmbH gdzie rok później zostaje przywrócony do wyglądu ze służby w VMF(N)-513 w Korei ale jako „czerwona 19” (swoją drogą samolot także z ciekawą historią).

Obrazek

Obrazek
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: F4U-5N CORSAIR - Korea 1950 -Hasegawa 1/48

Postprzez Murek » środa, 6 kwietnia 2016, 13:27

Bardzo ciekawa historia, Hubert, nie myślałeś o pracy w IPN-ie? :mrgreen:
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3003
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 23:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: F4U-5N CORSAIR - Korea 1950 -Hasegawa 1/48

Postprzez Jurek Greinert » środa, 6 kwietnia 2016, 16:21

I o taką historię mi chodziło. Ekstra. Pomijam fakt ze felgi powinny być w moim w alu - jakoś to przeżyję ;o)
Pozdrawiam Jurek
______________________________________________________________

GALERIA
Warsztat : Fokker D-XXI
Avatar użytkownika
Jurek Greinert
 
Posty: 1092
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 17:10
Lokalizacja: Gliwice

Re: F4U-5N CORSAIR - Korea 1950 -Hasegawa 1/48

Postprzez greatgonzo » środa, 6 kwietnia 2016, 18:38

dewertus napisał(a):Pierwsza „15” to F4U-5N Bu.No. 122189 która w 1951 roku znajdowała się na wyposażeniu VMF(N)-513 i była pilotowana przez capt. E. Derricksona.





Obrazek

122189 na początku lat siedemdziesiątych. W 1975 Navy przehandlowała go do Marines za FG-1D. Samolot jeszcze przeleciał o własnych siłach do Quantico via Cherry Point, a dziesięć lat później ('86), po Bainbridge, zasilił ekspozycję muzealną w El Toro w Kalifornii. Po zamknięciu MCAS El Toro trafił do Miramar, gdzie już tylko stoi pod daszkiem.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4054
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: F4U-5N CORSAIR - Korea 1950 -Hasegawa 1/48

Postprzez dewertus » środa, 6 kwietnia 2016, 20:26

Murek napisał(a):nie myślałeś o pracy w IPN-ie? :mrgreen:

A czemu miałbym o niej myśleć? Obowiązujący główny nurt badań, kultura organizacyjna i ideowa nie specjalnie mi pasują... :P
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: F4U-5N CORSAIR - Korea 1950 -Hasegawa 1/48

Postprzez Flyzloty » środa, 6 kwietnia 2016, 22:42

Dużą przyjemnością jest oglądać kolejną Twoją pracę :) i czytać merytorykę przyszłego pracownika ibg..ups ipm ;o)
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Image
Avatar użytkownika
Flyzloty

Zimna Wojna 2
 
Posty: 1285
Dołączył(a): sobota, 25 lutego 2012, 01:13
Lokalizacja: Kraków

Re: F4U-5N CORSAIR - Korea 1950 -Hasegawa 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » czwartek, 7 kwietnia 2016, 15:00

Bardzo ładnie w tej nieprzekombinowanej czerni się prezentuje :)
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3226
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 17:29

Re: F4U-5N CORSAIR - Korea 1950 -Hasegawa 1/48

Postprzez HK1885 » czwartek, 7 kwietnia 2016, 20:44

Nie obraź się, ale jest smutno i i jakoś tak płasko.
Wcześniejsze Twoje produkcje dawały lepsze wrażenie.

Rozumiem, że czarny to trudny kolor, ale tutaj stanowczo brakuje głębi jaką chociażby wyciągnąłeś w błękitach na Crusaderze. Może to malowanie, może fotki, może oświetlenie...

Ogólnie jest fajnie, tematyka interesująca, ale gdzieś mi ten czarny smaczek zginął...
Avatar użytkownika
HK1885
 
Posty: 1912
Dołączył(a): wtorek, 25 czerwca 2013, 13:14

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości