P-47N Thunderbolt, Promodeler, 1:48

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

P-47N Thunderbolt, Promodeler, 1:48

Postprzez Łukasz Kędzierski » piątek, 26 maja 2017, 01:10

Dzbanek N z ProModelera. Model leciwy już, ale oprócz Academy nie ma innego wyboru. Podobno Academy ma jakieś skopane kształty osłony kabiny czy coś tam jeszcze. Może i ma, ale tego na pewno projektował jakiś idiota. Golenie razem z wnękami podwozia, data wybity na klapie, całe doklejanie spodu ze skrzydłami też z lekka o d.. potłuc. Reszta ujdzie. Kalki to Pyn-up'y, dziewczyny tak ładnie wydrukowane że ho ho :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam.
Łukasz
www.pme.org.pl
Avatar użytkownika
Łukasz Kędzierski
 
Posty: 256
Dołączył(a): poniedziałek, 2 czerwca 2008, 09:10
Lokalizacja: Melbourne, Australia

Reklama

modele polskich samolotów

Re: P-47N Thunderbolt, Promodeler, 1:48

Postprzez xspace » piątek, 26 maja 2017, 02:54

Bardzo ładny, szkoda że Tamka nie wypuściła wersji N, od razu bym na warsztat wrzucił.
xspace
 
Posty: 415
Dołączył(a): wtorek, 22 stycznia 2013, 02:56
Lokalizacja: Kraków

Re: P-47N Thunderbolt, Promodeler, 1:48

Postprzez Łukasz Kędzierski » poniedziałek, 29 maja 2017, 02:23

Dzięki.
No szkoda, że Tamka nigdy się nie zdecydowała. Może ktoś kiedyś coś wypuści lepszego.
Pozdrawiam.
Łukasz
www.pme.org.pl
Avatar użytkownika
Łukasz Kędzierski
 
Posty: 256
Dołączył(a): poniedziałek, 2 czerwca 2008, 09:10
Lokalizacja: Melbourne, Australia

Re: P-47N Thunderbolt, Promodeler, 1:48

Postprzez greatgonzo » poniedziałek, 29 maja 2017, 12:14

Nie widziałem żadnego zdjęcia N-ki z 318thFG z pasem OD na ogonie poprowadzonym w ten sposób. Z 'Short Snorter' włącznie. Skąd wziął się taki pomysł?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4054
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47N Thunderbolt, Promodeler, 1:48

Postprzez gryzu » poniedziałek, 29 maja 2017, 19:37

Bardzo ładna ta eNka. Ja mam właśnie z Academy i coś skończyć nie mogę :roll: Ten pas OD wprawił mnie w zakłopotanie bo w mojej zrobiłem do samego ogona :idea:
Sprzedam: Su-24 C Italeri + Pavla 1:72 ; więcej info na PW
Avatar użytkownika
gryzu
 
Posty: 245
Dołączył(a): środa, 17 września 2008, 11:52
Lokalizacja: Kraków-Nowa Huta

Re: P-47N Thunderbolt, Promodeler, 1:48

Postprzez Łukasz Kędzierski » wtorek, 30 maja 2017, 01:57

Wg instrukcji tak ma być. Jak latał na początku z żółtą końcówką statecznika to miał pas OD do końca. Jak go przemalowali w paski to z nieznanych przyczyn pas został skrócony. Nie mam pojęcia czemu. Moje przejście powinno iść bardziej łagodnym łukiem, ale przeżyję ;o)

This markings scheme caused the serial number on the fin and rudder to be overpainted, and for some reason the aft antiglare panel was shortened from full length to a short distance behind the canopy as shown in my illustration.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam.
Łukasz
www.pme.org.pl
Avatar użytkownika
Łukasz Kędzierski
 
Posty: 256
Dołączył(a): poniedziałek, 2 czerwca 2008, 09:10
Lokalizacja: Melbourne, Australia

Re: P-47N Thunderbolt, Promodeler, 1:48

Postprzez greatgonzo » wtorek, 30 maja 2017, 02:17

Niech i tak będzie, choć wg mnie ten rzekomy kształt OD to cień osłony kabiny. Prześwietlenie pasa na zdjęciach sprawiające, że znika nam z oczu zdarza się dość często, a argument: and for some reason znoszę z pewną trudnością :). Ale niech i tak będzie.

Dzięki za odpowiedź.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4054
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47N Thunderbolt, Promodeler, 1:48

Postprzez zegeye » wtorek, 30 maja 2017, 10:43

No długo nie chciałem nic pisać.... ale Gonzo jednak nie wytrzymał ;o) Łukaszu czasem instrukcje podają rzeczy niekoniecznie zgodne z rzeczywistością. W końcu te instrukcje czy też schematy malowania również tworzone są przez ludzi, którzy tak jak my mają do dyspozycji niewyraźne fotki czy też przekazy zawarte w literaturze. Są one obarczone tzw ''własną interpretacją artysty''. Co do pasa OD moje zdanie jest podobne do Gonzowego... Nie ma żadnych przesłanek dla skrócenia pasa OD na tym samolocie. Podeprę się jeszcze jedną fotką, jako że przetrzepałem neta dość mocno w tym temacie bo sam lepiłem ten model w zeszłym roku.

Obrazek

Widać na nim że pas jest jednak standardowy. OK powiesz że nie widać ogona. Masz rację. Ale głębsza analiza fotki malowania tego samolotu we wcześniejszym okresie (przed pasami), którą Ty podlinkowałeś pokazuje nam że samolot ten latał wtedy bez tych wspaniałych ''pin upów''. Wg mnie w tej pozycji na zdjęciu powinno być widoczne czarne tło (albo nawet kawałek stóp) które jest wokół nóg tej pięknej pani. Mniej więcej na na wysokości dolnych żaluzji silnika, pomiędzy zbiornikiem paliwa a karabinami. Nie ma tam nic. Stąd mój wniosek, że pinupów wtedy nie było. Na moim zdjęciu pinup już jest dlatego wnioskuję że na ogonie są też i pasy. Oczywiście można przyjąć że malowali go co najmniej trzy razy a wtedy moja teoria jest błędna :D
Poza tym jeszcze jedna rzecz którą dokładnie widać na obu fotkach podlinkowanych przez Ciebie. Antena na kadłubie za kabiną jest tylko jedna. Czemu więc dałeś trzy ? Czy na podstawie instrukcji? :P Bez urazy oczywiście. Model bardzo ładnie zrobiony. I jest to mój faworyt z wszystkich N-ek. Jak przezwyciężę mojego ''lenia'' wrodzonego to może zamieszczę galerię swojej interpretacji tego samolotu. Będzie można i na mnie poużywać :D
pozdrawiam
Zbych

Obrazek
zegeye

Animal Planet
 
Posty: 1703
Dołączył(a): wtorek, 12 lutego 2008, 16:03
Lokalizacja: warszawa

Re: P-47N Thunderbolt, Promodeler, 1:48

Postprzez Łukasz Kędzierski » środa, 31 maja 2017, 01:31

Jest pas nie, ma pasa..... argumenty przyjęte.

Na zdjęciu które podesłałeś wyraźnie i ostro widać oba pasy, z przodu i z tyłu. Na tym co podlinkowałem widać wyraźnie i ostro pas z przodu, z tylu mało co widać. Jak dla mnie to powinienem mieć dość wyraźną granicę kolorów nad numerem 21 (jak na Twoim zdjęciu). Na maszynie z numerem 29 też mało co widać za kabiną, a przed wiatrochronem pas jest wyraźny i ciemny. Zgadzam się, zdjęcie nie jest najlepsze, ale mam trochę lepsze gdzieś na kompie gdzie na 29 też nie dużo widać za osłoną, a przed jest wyraźny pas. No ale to jest 29, a nie 21.
Wg różnych źródeł internetowych (np. recenzja na Hyperscale) - after a LOT of research and talking to many pilots from the 333rd it appears that Short Snorter was applied later AFTER the black yellow zebra stripes were added in June 1945, ale Twoje zdjęcie ma numer 21 więc Dzbanek musi mieć pasy na ogonie. Pytanie teraz jest czy ma Short Snorter art namalowany z drugiej strony kadłuba?? Czy zdjęcia były robione mniej więcej w tym samym czasie?


zegeye napisał(a): Czemu więc dałeś trzy ? Czy na podstawie instrukcji? :P


Ouch, ouch.... odpowiedź jest prosta, z rozpędu :P A tyle razy je złamałem.... :roll:
Pozdrawiam.
Łukasz
www.pme.org.pl
Avatar użytkownika
Łukasz Kędzierski
 
Posty: 256
Dołączył(a): poniedziałek, 2 czerwca 2008, 09:10
Lokalizacja: Melbourne, Australia

Re: P-47N Thunderbolt, Promodeler, 1:48

Postprzez greatgonzo » środa, 31 maja 2017, 02:06

Oczywiście można przyjąć że malowali go co najmniej trzy razy


Pytanie teraz jest czy ma Short Snorter art namalowany z drugiej strony kadłuba?


Takich obrazków nie maluje się na raz :). To raczej jest proces. Ale można stwierdzić z dużym prawdopodobieństwem, że panny pojawiły się przed zmianą oznakowania ogonów. Jest zdjęcie z wizerunkiem 'Short Snorter', gdzie w tle widać samoloty 333rd FS z żółtą górą statecznika i steru kierunku. Zdjęcie jest na tyle marne, że piszę tylko o prawdopodobieństwie, ale przynajmniej ja to widzę.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4054
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P-47N Thunderbolt, Promodeler, 1:48

Postprzez zegeye » środa, 31 maja 2017, 10:08

greatgonzo napisał(a): Jest zdjęcie z wizerunkiem 'Short Snorter', gdzie w tle widać samoloty 333rd FS z żółtą górą statecznika i steru kierunku. Zdjęcie jest na tyle marne, że piszę tylko o prawdopodobieństwie, ale przynajmniej ja to widzę.


Tak. Jest tez takie na ktorym widać samoloty stojące na lotnisku gdzie wśród tych z pasami jest przynajmniej jeden taki bez pasów tzn jeszcze nie miał ich namalowanych. Miał pełny żółty ogon prawdopodobnie. Szkoda że te fotki są takiej marnej jakości. Trochę mnie to dziwi bo bardzo dobrych fotek Thunderboltów z innych jednostek jest w sieci sporo :(
pozdrawiam
Zbych

Obrazek
zegeye

Animal Planet
 
Posty: 1703
Dołączył(a): wtorek, 12 lutego 2008, 16:03
Lokalizacja: warszawa

Re: P-47N Thunderbolt, Promodeler, 1:48

Postprzez Gujos » środa, 31 maja 2017, 16:36

Cześć, model bomba, zresztą jak każdy w Twoim wykonaniu. Nie znam Promodelera ale kiedyś, zrobiłem enkę Academy i na pierwszy rzut oka, ten ostatni jest chyba lepiej przemyślany. Np. czy wiatrochron w Pro składa się z dwóch części, tzn. czy część przeźroczystą przykleja się do ramy na dole?
Pozdrawiam, G.
Poszukuję fotki/rysunku ściany ogniowej KI-84.
Avatar użytkownika
Gujos
 
Posty: 622
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 12:01
Lokalizacja: W-wa

Re: P-47N Thunderbolt, Promodeler, 1:48

Postprzez Łukasz Kędzierski » czwartek, 1 czerwca 2017, 02:14

Model najlepszy nie jest. Promodeler czy Revell, to samo.
Tutaj możesz znaleźć więcej zdjęć:
http://www.britmodeller.com/forums/inde ... -edition/&

Academy jest lepsza jeśli chodzi o jakość wyprasek, ale ten podobno nie ma problemów z kształtem niektórych elementów:
http://modelingmadness.com/review/allies/us/mp47n.htm
Pozdrawiam.
Łukasz
www.pme.org.pl
Avatar użytkownika
Łukasz Kędzierski
 
Posty: 256
Dołączył(a): poniedziałek, 2 czerwca 2008, 09:10
Lokalizacja: Melbourne, Australia


Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości